بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

هانگژو یا هانگزو (Hangzhou) که در مرکز شهر ژجیانگ (Zhejiang) و در جنوب طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین کانال چین (طول 1776 کیلومتر) متصل به شهر پکن قرار دارد.

در واقع این شهر به خاطر وجود این کانال و موقعیت مناسب جغرافیایی خود در پای رشته کوه‌های زیبا، به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مناطق توریستی چین که دارای میراث فرهنگی غنی چین شرقی می‌باشد، تبدیل شده است.

هانگزو جزو دنج‌ترین شهرهای چین به حساب می‌آید، جایی که در مرکز آن یک دریاچه‌ی زیبا با بسیاری از زیارتگاه‌ها و معابد قدیمی، پل‌های عاشقانه و مناظر دل‌پذیر قرار گرفته است.

جالب است بدانید که برای اولین بار مارکوپولو از زیبایی‌های بی‌همتای این شهر که به شهر ابریشم معروف است، تعریف کرده است. امروزه همه‌ی مردم، هانگزو را به محصولات ابریشمی، جاذبه‌های توریستی فوق‌العاده و چای لانگ جینگی (Longjing cha) که در سال دو مرتبه برداشت می‌شود، می‌شناسند. در ادامه به معرفی چند جاذبه‌ی برتر این شهر می‌پردازیم:

دریاچه‌ی وست (West Lake)

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

دریاچه ی غرب یکی از زیباترین جاذبه های شهر هانگزو می باشد که با وسعتی به اندازه ی 600 هکتار از سه طرف با تپه هایی از درختان و از یک طرف با چشم اندازی از شهر احاطه شده است.

در این دریاچه ی رویایی که سوژه ی بسیاری از عکاسان در فصل های مختلف سال می باشد ، معابد و باغ های بسیار سحر آمیزی وجود دارد که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. اطراف دریاچه ی وست ،دریاچه هایی مثل سو (Su) و باییدی (Baidi) قرار گرفته که هر یک به تنهایی جزئی از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می روند.

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از این دریاچه ی رویاییست چرا که تصویر شکوفه های درختان بر روی این دریاچه ها ، چشم انداز بی نظیری بوجود می آورد که هوش از سرتان می برد.

آدرس : Shangcheng District/Xiacheng District/Xihu District, Hangzhou, Zhejiang

معبد یوفی (Yue Fei Temple)

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

در بازدید از دریاچه ی غربی اگر قادر بودید حتما از معبد قدیمی و باشکوه Yue Fei که در سال 1221 به احترام ژنرال Yue Fei ساخته شده دیدن کنید. ژنرال یوفی با تمام دفاع های موفقیت آمیزش در مقابل حمله ی تارتارها به خیانت متهم شده بود و در آن زمان او را به همراه پسرش به دار آویختند.پس از سالها که از اتهامش تبرئه شد، در گوشه ای از معبدی که به نام او بود دفن شد.

در بازدید از این معبد زیبا علاوه بر تالارهای با شکوه معبد که سقف آن با پرندگان درنا تزیین شده و مجسمه ی یوفی ،86 پلاک سنگی حکاکی شده از سنگ های قیمتی را نیز که بسیار منحصر به فردند خواهید دید.

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : 80Beishan Rd, Xihu Qu, Hangzhou Shi, Zhejiang Sheng, China, 310000

شهر بتکده‌های زیبا (A city of Pretty Pagodas)

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

A city of Pretty Pagodas در هشت کیلومتری جنوب شهر هانگزو در بندر شمالی رودخانه Qiantang قرار گرفته است.قدمت این بتکده ی زیبا که 60 متر ارتفاع دارد به سال 970 میلادی برمی گردد و یک بار در سال 1899 باز سازی شده است.در سفر به هانگزو بازدید از این بتکده ی باشکوه و تماشای چشم انداز زیبای رودخانه ی Qiantang از بلندای آنرا را از دست ندهید.

 آدرس : 15 Nanshan Rd, Xihu Qu, Hangzhou Shi, Zhejiang Sheng, China, 310000

 معبد لینگین (Lingyin Temple)

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

یکی دیگر از اماکن توریستی و بسیار جذاب هانگزو معبد لینگین می باشد که قدمت آن به سال 326 میلادی می رسد. از برجسته ترین جاذبه های این معبد می توان به تالار پادشاهان آسمانی اشاره کرد که با مجسمه های بسیار زیبای قرن دوازدهمی مثل مجسمه ی 4 پادشاه آسمانی و مجسمه ی بزرگی از بودا که از 24 قطعه چوب ساخته شده و روی آن به طرز بی نظیری طلاکاری شده است پر شده است.

از دیگر جذابیت های سحرآمیز این منطقه، قله ی Feilai Feng می باشد که گردشگران زیادی از تماشای سوله ها وغارهای شگفت انگیزش مسحور می شوند و از بلندای آن چشم اندازهای بی همتا، از مناظر اطراف عکس هدیه می گیرند.

آدرس : Xihu, Hangzhou, China

خیابان قدیمی کینگ هفانگ (Qinghefang Ancient Street)

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

به خاطر داشته باشید که در سفر به هانگزو حتما سری به خیابان قدیمی Qinghefang بزنید و ساعاتی را به گشت و گذار در این خیابان بی نظیر بگذرانید.

در این گشت و گذار ساده می توایند با زندگی مردمان چین در روزگاران قدیم آشنا شوید و همچنین به دلیل وجود رستوران های بسیار بی نظیر سنتی و قهوه خانه های متعدد در این منطقه و همچنین هنرمندانی که در گوشه های خیابان مشغول نوشتن و خطاطی می باشند ، سنت و هنر چین را به خوبی لمس می کنید.

 آدرس : China, Hangzhou, No 69 Wangjiang Road

 موزه ملی ابریشم چین (The Chinese National Silk Museum)

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

ابریشم هانگزو در تمام جهان بسیار معروف می باشد و بهترین آنها را در فروشگاه های شهر می توانید بیابید و شاید بتوان گفت بهترین جا برای درک تاثیر صنعت باستانی ابریشم بر روی شهر هانگزو ،بازدید از موزه ی ملی ابریشم چین باشد .با یک پیاده روی بسیار کوتاه از دریاچه ی غرب به این موزه خواهید رسید.

موزه ی ابریشم هانگزو نمایشی بسیار فوق العاده از تاریخ مهم ترین پارچه ها ی چین ، از تولید تا محصولاتی که از آنها ساخته شده در طی قرن های گذشته می باشد  .یکی از جذاب ترین بخش های این موزه نمایش آثار ابریشمی چه در زمینه ی هنر و چه در زمینه ی پوشش می باشد و سالانه گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیا از بازدید این مجموعه ها بی نهایت لذت می برند.

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

آدرس : Yuhuangshan Rd, Xihu Qu, Hangzhou Shi, Zhejiang Sheng, China173

ساعات بازدید : 9AM–5PM

کوه عظیم موگان (Magnificent Mount Mogan)

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

در سفر به هانگزو اگر به دنبال یک منطقه ی منحصر به فرد هستید ، گشت و گذار در کوه 719 متری موگان را از دست ندهید که بهترین خاطرات را برایتان رقم خواهد زد.

نام این کوه از دو زوج آهنگری گرفته شده که در قرن 5 میلادی در اینجا زندگی می کردند و کل زندگی خود را برای اپراطور چین شمشیر می ساختند.در این منطقه ی بکر و رویایی علاوه بر دوچرخه سواری و پیاده روی می توانید در هتل های کوچک و یا ویلاهای قرن بیستمی بین مسیر استراحت کنید و حسابی لذت ببرید.

آدرس : Mogan Shan ,Deqing, Huzhou ,China

چشمه‌ی ببر (Running Tiger Spring)

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

در 5 کیلومتری جنوب دریاچه ی غرب یکی از بی نظیرترین جاذبه های کل چین که به چشمه ی ببر معروف می باشد قرار گرفته است.در افسانه ها چنین آمده که این چشمه در خشکسالی سال 819 میلادی توسط راهبی که خواب دیده بود دو ببر او را به این چشمه بردند، کشف شد.

مردم برای جشن گرفتن پیدایش این چشمه،تعدادی مجسمه ی ببر بسیار زیبا را ساختند و در اینجا قرار دادند. در این چشمه ی بی همتا در هر ثانیه 80 گالن آب می جوشد و کشش سطحی آن به حدی بالاست که اگر سکه ای روی آن بگذارید شناور می ماند.

آدرس : 39Hupao Rd, Xihu, Hangzhou, Zhejiang

چای لانگجینگ | Longjing Tea

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

شهر هانگزو در سرتاسر جهان به چای خوش طعم لانگچینی که نام خود را از یک روستای کوچک در شمال غربی دریاچه وست گرفته، معروف است. روستای خوش‌منظره‌ی لانگجین در میان برخی مناطق ییلاقی زیبای چین و در دسترس هانگزو قرار دارد. یکی از جلوه‌های سفر به روستا و مزارع این است که به شما این فرصت را می‌دهد که طعم سنتی یک چای بی‌نظیر با عطر و بویی بهاری و آبی از دل چاه این روستا را امتحان کنید.

جالب است بدانید که تورها مختلف هر ساله در یکی از کارخانه‌های چای که در آن برگ‌های چای تصفیه، فرآوری و بسته‌بندی می‌شوند، شرکت می‌کنند. نمایشگاه‌های متعددی مربوط به تولید چای نیز هر ساله در این شهر برگزار می‌شود.

روستای آب ووژن | Wuzhen Water Village

بهترین جاهای دیدنی هانگزو بهمراه آدرس و تصاویر

ووژن که همچون نسخه‌ی کوچکی از ونیز است و با دو راه آبی باریک و پهن قطع می‌شود حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. دو راه آبی باریک این منطقه‌ی محبوب توریستی را به 6 بخش منحصر به فرد تقسیم می‌کند که تمرکز هرکدام بر روی جنبه‌ی خاصی از فرهنگ غنی منطقه از جمله: هنرهای دستی، کارگاه‌ها، خانه سازی سنتی، غذا و نوشیدنی، هنر و سرگرمی می‌باشد.

لازم به ذکر است که محبوب‌ترین گذرگاه‌های این شهر پل‌های تانگژی (Tangji) و رِنجی (Renji) می‌باشند که بین اهالی از شهرت خاصی برخوردارند. سیاحت در این شهر و گردش در بین راه‌ها و پل‌ها به لطف تنوع مسیرهای مشخص که به منطقه‌ی مورد علاقه‌ی شما ختم می‌شود، کاری آسان است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید