بنر هدر

12 شهر دوچرخه ای در جهان

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

شهرهای دوچرخه ای هرگز رقابت با وسایل نقلیه موتوری را ترک نمی کنند. این کار باعث استفاده آسان عابران پیاده از دوچرخه و صرفه جویی در هزینه های بنزین، بیمه اتومبیل و… می شود.

علاوه بر این به شهروندان کمک می کنند تا با افزایش کیفیت هوای شهر، سالم بمانند همچنین دوچرخه سواری یک راه عالی برای گردشگران، برای کشف مقصدی جدید است. در مجموع شهرهای دوچرخه ای به نفع خودشان عمل می کنند.

۱۲- بوگوتا

12 شهر دوچرخه ای در جهان

بوگوتا به خاطر ازدحام ترافیک مشهور است. دور زدن بدون گیر افتادن در ترافیک بسیار سخت است. مگر اینکه مردم تصمیمی بگیرند از سیستم بزرگ دوچرخه سواری استفاده کنند، این مشکل زمانی حل خواهد شد که تعداد زیادی از افراد این کار را انجام دهند. از سال 2013، این شهر 377 کیلومتر (234 مایل) خطوط و گذرگاه دوچرخه را شامل می باشد.

این کشور عمدتا به دلیل از حذف نقاط پارک در دوطرف جاده و ترویج دوچرخه سواری و کاهش استفاده از خودرو، گسترده ترین مسیرهای دوچرخه را دارد.

۱۱- پورتلند

12 شهر دوچرخه ای در جهان

پورتلند از زمانی که تعدادی از مردم آن برای رفتن به محیط کار از دوچرخه استفاده می کنند، یکی از شهرهای پیشرو در دوچرخه سواری ایالات متحده محسوب می شود. به دلیل خطوط مدرن دوچرخه سواری، 8 درصد مردم پورتلند برای رفتن به کار از دوچرخه استفاده می کنند. این عدد تقریبا 10 برابر میانگین کشور است.

شمال غربی کشور مکانی زیبا و طبیعی برای زندگی است و پورتلند نیز ابتکارات زیادی برای کمک به زیبایی شهر ارائه می دهد. فرهنگ جدید دوچرخه سواری یکی از این ابتکارات است که همواره موفق تر می شود.

۱۰- پکن

12 شهر دوچرخه ای در جهان

پکن سابقه طولانی در استفاده از دوچرخه دارد. درحالی که تعداد کسانی که از دوچرخه استفاده می کنند رو به کاهش است و شهر آلودگی زیادی دارد، اما هنوز هم می توان در آن به راحتی از دوچرخه استفاده کرد. به خاطر کمبود مناظر تپه ای، مسیرهای زیادی برای دوچرخه وجود دارد و رفت و آمد با آن در سطح شهر دشوار نیست.

با این حال، از اسکوترها و وسایل نقلیه کوچک موتوری نیز در این مسیرها استفاده می شود. مسئواین کشور به خاطر افزایش آلودگی مردم را تشویق به استفاده از دوچرخه می کنند، اما به نظر می رسد مدتی زمان می برد تا پکن مانند سایر شهرهای دوچرخه ای شاهد افزایش دوچرخه سواران باشد.

۹- پاریس

12 شهر دوچرخه ای در جهان

یک تصویر فرهنگی از فرانسه وجو دارد که در آن دوچرخه سواران با بی حالی در حومه شهر می چرخند. با این حال این تصویر فقط مربوط به حومه نیست. پاریس نیز برای دوچرخه سواران کاملا مناسب است. پاریس با وجود مسیرهای دوچرخه سواری و دوچرخه های کرایه ای، امکان دسترسی کم هزینه و بدون آلودگی به نقاط زیبای شهر را فراهم کرده است.

علاوه بر این خطوط دوچرخه سواری در پاریس در حال گسترش اند. برای ترویج دوچرخه سواری با عنوان دوستی با محیط زیست، در روزهای یکشنبه برخی از خیابان های شهر فقط برای دوچرخه سواران باز است.

۸- بوداپست

12 شهر دوچرخه ای در جهان

بوداپست سیستم حمل و نقل بسیار پیشرفته ای دارد که امکانات زیادی را در اختیار مسافران می گذارد. با این حال، بیشتر افراد هنگام انتخاب نوع حمل و نقل دوچرخه را انتخاب می کنند. با وجود مسیرهای دوچرخه سواری ساحلی و فضای سبز، جای تعجب ندارد که مردم به جای سرو صدا و ترافیک دوچرخه را انتخاب کنند.

یادآوری این نکته ضروری است که بوداپست قوانین و مقررات عمومی را شامل می باشد، زیرا برخی از مسیرها به عابران پیاده و موتورسیکلت ها اختصاص دارند، بنابراین دستورالعمل ها را برای امنیت بیشتر بخوانید.

۷- بارسلونا

12 شهر دوچرخه ای در جهان

بارسلونا شهری است که گردشگران به راحتی می توانند در آن از دوچرخه استفاده کنند. مسیرهای منظره ای زیادی وجود دارد که از مسیرهای آسان تا دشوار، مسیرهای دوچرخه سواری و دسترسی به دوچرخه های اجاره ای متفاوت هستند. حتی تورهای دوچرخه ای نیز در شهر ارائه می شود.

در اینجا گزینه ای خاص درمورد ارتباط بین طبیعت و منظره شهری در مسیرهای پیاده روی مانند راه رفتن در آب وجود دارد. این جادوی واقعی دوچرخه سواری در بارسلونا است.

با این حال، مسیرهای شهری وجود دارد که دوچرخه سواران را برای خرید، گشت و گذار و موارد دیگر، به راه های اصلی شهر می برد. این ها آسان ترین مسیرها در بارسلونا هستند، بنابراین حتی مبتدیان نیز می توانند از آنها استفاده کنند.

۶- ریو دوژانیرو

12 شهر دوچرخه ای در جهان

تراموا، اتوبوس و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی گردش در ریودوژانیرو را آسان می کنند. بسیاری از ساکنان شهر، به حمل و نقل ارزان مانند دوچرخه نیاز دارند، اما این شهر چیزی فراتر از آن را ارائه می دهد. در سال های اخیر، ریودوژانیرو پس از شهرهای دوچرخه ای محبوب مانند آمستردام و برلین، تبدیل به یک الگو شده است. بازددیکنندگان در این شهر، خطوط دوچرخه سواری ساحلی مشهور جهان و قفسه هایی بای قفل کردن دوچرخه پیدا خواهند کرد.

۵- مونترال

12 شهر دوچرخه ای در جهان

مونترال شبکه گسترده ای از خطوط و مسیرهای دوچرخه سواری دارد که امکان گردش با دوچرخه در سطح شهر را فراهم می کند. برای هرچه بهتر شدن این ساختار، این شهر در سال 2009 برنامه ای مبنی بر اشتراک دوچرخه در شبکه را آغاز کرد.

این طرح بیکسی مونترال نام دارد. با استفاده از ایستگاه پرداخت ساده، کاربران هزینه را پرداخت و دوچرخه از سکوی مورد نظر آزاد می شود. این طرح این امکان را فراهم می کند تا کسی که دوچرخه شخصی ندارند، بتوانند از سیستم دوچرخه سواری شهر استفاده کنند. همچنین امکان استفاده گردشگران از دوچرخه را نیز آسان می کند.

۴- توکیو

12 شهر دوچرخه ای در جهان

دوچرخه سواری در توکیو هم برای رفت وآمد و هم برای گردش مناسب است. پارک ها و چمنزارهای زیادی وجود دارد که دوچرخه سواران می توانند از آنها عبور کنند. با عبور از مناطق دوچرخه ای می توان به فروشگاه ها، رستوران ها و نقاط دیدنی رسید.

مانند دیگر شهرهای دوچرخه ای، توکیو امکاناتی برای اجاره دوچرخه فراهم کرده است و چندین فروشگاه دوچرخه برای خرید و تعمیر نیز وجود دارد. برای کسانی که با مسیرهای دوچرخه سواری شهر آشنا نیستند، تورهای دوچرخه سواری مناسبی وجود دارد که به کمک آنها می توانند به تنهایی در شهر گردش یا از راهنما استفاده کنند.

۳- برلین

12 شهر دوچرخه ای در جهان

برلین دارای فناوری حمل و نقل دوچرخه ای پیشرفته می باشد. دوچرخه سواری در برلین به لطف خطوط دوچرخه ای عالی، آسان است. این خطوط به طور کامل شبیه اتوبان نیستند اما مسافران را هرکجا که بخواهند، می برند.

همچنین صدها مایل مسیر دوچرخه سواری در جاده ها و خارج از آنها وجود دارد. اگر استفاده از دوچرخه شخصی پر هزینه است، مکان هایی برای اجاره دوچرخه وجود دارد که می توانید به راحتی بنشینید تا فرد دیگری هدایت دوچرخه را برعهده بگیرد. به زودی، دوچرخه سواران می توانند از سیستم های اشتراک دوچرخه نیز استفاده کنند.

۲- کپنهاگ

12 شهر دوچرخه ای در جهان

در کپنهاگ، بیش از 35 درصد شهروندان برای رفتن به محل کار و مدرسه از دوچرخه استفاده می کنند. این کار به خاطر مسیرهای گسترده دوچرخه سواری و اقدامات ایمنی مانند نشانگرهای جداسازی خطوط دوچرخه در بعضی مناطق، امکان پذیر است.

با کمترین هزینه، بازدیدکنندگان و شهروندان می توانند از دوچرخه های اجاره ای در سطح شهر استفاده کنند. دوچرخه ها در مناطق شلوغ پراکنده اند. امکانات کپنهاگ به حدی خوب است که سایر شهرها برای زیرساخت های دوچرخه سواری خود، از آن الگو گرفته اند.

۱- آمستردام

12 شهر دوچرخه ای در جهان

آمستردام شهری است که به خاطر راه های دوچرخه سواری مشهور است. این شهر ابزارهایی مانند قفسه های دوچرخه، مسیر دوچرخه سواری در سطح شهر و حتی گاراژهایی برای پارک کردن دوچرخه ارائه می دهد. به دلیل دسترسی آسان به مکان های مختلف با دوچرخه، آمستردام بیش از نیاز دوچرخه دارد.

بازدیدکنندگان، افراد مختلف در هر شغل و سنی را در حال دوچرخه سواری می بینند، زیرا راحت تر از رانندگی در سطح شهر است. متاسفانه دوچرخه ها به طور مداوم سرقت می شوند بنابراین بازدیدکنندگان، مسافران و دوچرخه سواران می توانند دوچرخه های خود را در یکی از گاراژهای بسیار امن شهر پارک کنند.

محصولات سفر

1 دیدگاه دربارهٔ «12 شهر دوچرخه ای در جهان»

  1. البته یزد هم به شهر دوچرخه ها معروف هست و اخیرا هم جوانان یزدی به دوچرخه رو اوردند و همچنین به تازگی دارای سیستم اشتراک گذاری دوچرخه شده به امید ان روز که همگی برای حفظ محیط زیستمان تلاش کنیم.

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید