آبشار لولوم از آبشار های زیبا و اماکن تفریحی مینودشت

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

طبیعت دارای اجزای متفاوتی است. اجزایی که هر یک در جایگاه خود زیبایی و جذابیت خاصی دارد. برخی از این اجزا به قدری زیبا و دلنوازند که توصیف خصوصیاتشان در کلام نمی گنجد.

از جمله ی اینها می توان به آبشارهای بلند بالایی که از رودی روان سرچشمه می گیرد و دل صخره های سرسختی را می شکافد و به پایین می ریزد اشاره کرد. آبشارهایی که نوای زندگی را می سرایند و آن را در گوش آدمی زمزمه می کنند.

آبشار لولوم از آبشار های زیبا و اماکن تفریحی مینودشت

 یکی از این آبشارهای زیبا و پراب آبشار لولوم واقع در شهر مینودشت از استان گلستان است. آبشاری که از تن کوه پایین می ریزد و مناظر فوق العاده زیبایی را خلق می کند.برای دیدن از آبشار زیبای لولوم باید به سمت شمال ایران، استان گلستان، شهر میتودشت سفر کنید.

مینودشت یکی از شهرهای استان گلستان است که در شمال یا به عبارتی در شمال شرق ایران واقع شده است. این شهر مرکز شهرستان مینودشت می باشد. مینودشت ریشه در تاریخ و فرهنگ منطقه ی شمال دارد.

آبشار لولوم از آبشار های زیبا و اماکن تفریحی مینودشت

این شهر در دوره ‌های مختلف از تاریخ نام‌ های متفاوتی داشته ‌است. از جمله نام‌ های ذکر شده برای آن می توان به کبودجامه، حاجیلر، سنگرلر و سنگر حاجیلر، دشت مینو و مینودشت اشاره کرد.

از جمله جذابیت های این منطقه در بهار می توان به وجود قطرات باران، در تابستان آب و هوای گرم و مرطوب و نسیم خنک صبحگاهی، در پاییز وزش بادهای گرم و صدای خش خش برگ ‌های زرد و سرخ و نارنجی و در زمستان هوایی سرد و تن پوشی سفید یکدست از برف اشاره کرد.

آبشار لولوم از آبشار های زیبا و اماکن تفریحی مینودشت

در واقع مینودشت را می توان شهر آبشار های ایران نامید. ابشار لولوم در نزدیکی روستای لولومِ مینودشت که حجم زیادی از ابی خنک و گوارا را در دل خود جای داده است، هر ساله مخصوصا در فصل گرم تابستان، میزبان عده‌ ی کثیری از طبیعت دوستان، کوهنوردان و گردشگران است.

آبشار لولوم از آبشار های زیبا و اماکن تفریحی مینودشت

از آنجا که آبشار لولوم در فاصله ای بسیار نزدیک از روستای لولوم قرار دارد به طوری که تنها با 15 دقیقه پیاده روی از روستا می توان به آن رسید و روستا نیز با مینودشت تنها 15 کیلومتر فاصله دارد طبیعی است که آب و هوایی مشابه داشته باشند.

همان طور که اشاره شد آبشار یا بهتر بگوییم آبشارهای لولوم بیش از هر وقت دیگری در فصل تابستان میزبان گردشگران هستند اما شما بسته به سلیقه ی خود می توانید هر فصل دیگری از سال را انتخاب کنید تا چهره ی متفاوتی از ابشارها و مناطق اطراف آن را ببینید.

آبشار لولوم از آبشار های زیبا و اماکن تفریحی مینودشت

 برای دسترسی به آبشار از کنار شهرک صنعتی مینودشت که در حاشیه جاده بین المللی تهران – مشهد واقع است، باید عبور کرد. بعد از حدود ۱۵ دقيقه پياده روي از آبشار اول لولوم مي توان به آبشار دوم آن رسيد که کمي کوتاه تر از آبشار اول بوده ولي محوطه اطراف آن بازتر و جهت اتراق مناسب تر است. ارتفاع آبشار در حدود ۳۰ متر است.

از جمله تفریحات رایجی که در اطراف یک آبشار انجام می شود آب بازی است. در کنار اب بازی می توانید با قدم نهادن در دل طبیعتی که با زبان بی زبانی با انسان سخن می گوید از خود و اطرافتان عکس بگیرید.

آبشار لولوم از آبشار های زیبا و اماکن تفریحی مینودشت

با گرفتن عکس هایی زیبا از مناظر اطراف آبشارها می توانید آنها را برای نشان دادن به دوستانتان نزد خود نگه دارید و البته خاطره ی رفتن به همچین مکان زیبایی را برای همیشه در دفترچه ی ذهنتان ثبت و با هر بار مشاهده ی آنها این خاطرات را بیش از پیش به یاد آورید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید