قیمت انواع لباس، پوشاک و کفش در وان ترکیه

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

یکی از اهداف سفر به وان ترکیه، خرید کردن است. مخصوصا خرید لباس و پوشاک که می‌توان برخی از آن‌ها را با قیمت بسیار ارزان‌تری نسبت به تهران خریداری کرد. قیمت انواع لباس ، پوشاک و کفش در وان ترکیه در بازه‌های مختلفی یافت می‌شوند. در نتیجه اگر به این شهر می‌روید، با کمی گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های آن می‌توانید حدود قیمتی متفاوتی را از اجناس مختلف پیدا کرده و برای خود خرید کنید.

به دلیل اینکه انواع لباس، پوشاک و کفش در وان ترکیه پیدا می‌شود، دست شما برای انتخاب باز است. ضمن اینکه برندهای مختلف در این شهر نمایندگی دارند و به این شکل می‌توانید با خیال راحت‌تری به خرید بپردازید و از بابت کیفیت هم هیچ نگرانی به خود راه ندهید.

بهترین فصل و مناسب ‌ترین قیمت انواع لباس در وان ترکیه

برای اینکه بهترین قیمت انواع لباس را در وان ترکیه داشته باشید، باید در فصلی به آنجا بروید که امکان استفاده از حراج‌های این شهر را داشته باشید. پس بهتر است که اگر تور های وان ترکیه  را تهیه می‌کنید یا اینکه خودتان به این شهر سفر می‌کنید، جوری زمان‌بندی کنید که به حراج‌های وان برسید. معمولا دو نوع حراج برای شهر وان وجود دارد که بیشتر هم روی قیمت انواع لباس تاثیرگذار هستند. این دو نوبت از این قرارند:

  • فصلی: معمولا آخر هر فصل، لباس‌هایی که دیگر در فصل بعدی مناسب نیستند، حراج می‌شوند و امکان تهیه آن‌ ها با قیمت مناسب‌تری وجود خواهد داشت.
  • مناسبتی: دیگر زمان حراج شدن کالاها در وان، مربوط به وقت ‌هایی است که مناسبتی مانند کریسمس یا… پیش می‌آید. به دلیل اینکه تعدادی قابل توجهی از مردمان وان مسلمان هستند، عید فطر هم زمان دیگری است که می‌توانید به راحتی از حراج ‌های این شهر بهره ‌مند شوید.

قیمت انواع پوشاک در فروشگاه‌های مختلف وان ترکیه چگونه است؟

پیش از اینکه به سراغ قیمت انواع پوشاک و لباس در وان برویم، باید به چند نکته اشاره داشته باشیم که بسیار مهم هستند و روی قیمت انواع لباس در وان ترکیه نیز تاثیرگذار خواهند بود. یکی از این موارد، جایی است می‌خواهید از آن لباس مورد نظر خود را تهیه کنید. فراموش نکنید که در ترکیه نیز مانند ایران، هم بازارهای سنتی وجود دارد و هم بازارها و پاساژ‌های مدرن که می‌توانید از هر کدام اجناس مورد نظر خود را خریداری کنید.

طبیعتا قیمت پوشاک و کفش و… در بازارهای سنتی و قدیمی به نسبت کمتر خواهد بود. اما این نکته نیز وجود دارد که در بازارها و پاساژهای مدرن، تعداد بیشتری از برندها یافت می‌شوند. پس با توجه به این نکات باید خرید خود را انجام داده و برنامه‌ریزی داشته باشید.

نکته‌ای که باید همیشه آن را به خاطر داشت، این است که هیچ ‌وقت از اولین مغازه خرید نکنید و حتما فروشگاه‌های دیگری را هم چک کنید. در ضمن امکان خرید اینترنتی هم از فروشگاه‌ها وجود دارد که این مورد شاید خیلی برای ما ایرانی ‌هایی که به وان سفر کرده‌ایم، جالب نباشد.

قیمت انواع لباس و کفش در وان ترکیه در بازه‌های مختلف

پیش از هر چیز باید به این نکته اشاره کرد که قیمت محصولات ترکیه‌ای به نسبت برندهایی که برای خود ترکیه نیستند، ارزان‌تر است و این مسئله به نسبت ایران نیز محاسبه می‌شود. یعنی همان لباس ترکیه‌ای که در وان می‌بینید، به احتمال خیلی زیاد در تهران گران‌تر تمام شده است.

قیمت‌هایی که در ادامه خواهیم گفت، به صورت حدودی هستند و حد میانگین آن‌ها ذکر می‌شود. در نتیجه قطعا امکان اینکه بتوانید مبلغی ارزان‌تر یا گران‌تر پیدا کنید نیز وجود دارد. با این حساب، به طور معمول قیمت یک شلوار را می‌توانید از 15 – 20 لیر هم در شهر وان پیدا کنید.

در رابطه با قیمت تی‌شرت هم باید گفت که شما امکان پیدا کردن تی‌شرت 5 لیری را هم دارید! اما خب برای پیدا کردن این قیمت‌ها کمی باید حوصله و جستجو کنید. قیمت کفش ورزشی برند نایکی در حدود 56 دلار محاسبه می‌شود و کفش چرم هم حدود 59 دلار قیمت خواهد داشت. در حال حاضر در اواخر بهمن ماه 1400، قیمت هر یک لیر ترکیه برابر با حدود 2000 تومان است. با این حساب نباید هزینه زیادی را برای خرید لباس مورد نظر خود بپردازید. قیمت هر دلار هم حدودا 27000 تومان است.

برابری قیمت پوشاک و کفش با جریمه اضافه بار؟!

شما امکان این را دارید که حدود 30 کیلوگرم بار به صورت هوایی با خود همراه داشته باشید و این عدد برای مرزهای زمینی به چیزی حدود 40 کیلوگرم می‌رسد. اگر وزن بار شما بیش از حد مجاز باشد، جستجویی را که برای پیدا کردن قیمت انواع لباس داشته‌اید تا هزینه‌ای کمتر بپردازید، باید صرف جریمه کنید. در بدترین حالت باید انتظار مرجوع شدن برخی از بارهای خود را بکشید. اما با همه این احوال امکان معاف شدن شما نیز وجود دارد.

بازارها و پاساژهای ارزان وان برای قیمت مناسب‌تر لباس

در وان ترکیه بخش‌هایی وجود دارند که می‌توانید قیمت انواع لباس و پوشاک و محصولات دیگری را که مد نظر دارید، با صرف هزینه کمتر تهیه کنید. از جمله جاهایی که این امکان برای شما در آن مهیا شده، بازار روس‌ها، بازار سنتی وان در خیابان جمهوریت، پاساژ AVM که (تقریبا اولین پاساژ مدرن وان محسوب می‌شده) و چند جای دیگر است. این نکته را در نظر داشته باشید که در خیابان جمهوریت، می‌توانید تعداد زیادی از فروشگاه‌ها را مشاهده کنید، به همین دلیل با کمی گشتن امکان پیدا کردن قیمت‌های پایین‌تر نیز برای شما وجود دارد.

راه دیگری که امکان خریدی ارزان‌تر را برای شما مهیا می‌کند، این است که از عمده‌فروشی‌ها خرید انجام دهید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که باید حواستان به حجم بار مجازی که می‌توانید با خود حمل و جابجا کنید هم، باشد و از قوانین کامل حمل بار مطلع باشید.

تنوع قیمت لباس در وان ترکیه در کنار تنوع برندها!

یکی از بهترین فروشگاه‌ها برای تهیه لباس و پوشاک، فروشگاه برشکا (Bershka) است. در این فروشگاه می‌توانید انواع برندهای معتبر مانند زارا (که خود دارای مجموعه‌ای مختلف از محصولات گوناگون است) را مشاهده کنید و محدوده قیمتی وسیع‌تری را از اجناس آن‌ها پیدا کنید.

در ترکیه می‌توانید برندهای مختلفی را پیدا کنید که هم برای خود کشور ترکیه هستند و هم برای کشورهای دیگر دنیا که خرید از آن‌ها سلیقه‌ای است. از جمله برندهای موجود در وان ترکیه می‌توان به: ماوی، کوتون، اچ اند ام، ال سی وایکیکی و… اشاره کرد.

سخن آخر

در وان ترکیه بازارهایی که گران‌قیمت باشند هم وجود دارد. یکی از آن‌ها پاساژ آیدین پریهان است که در آن می‌توانید قیمت انواع لباس، پوشاک و کفش را کمی بیشتر از حد متوسطی که دارد پیدا کنید! البته این نکته را نیز فراموش نکنید که این پاساژ بیشتر مربوط به کودکان و نوجوانان است.

برای انجام خریدی معقول و مناسب، کمی صبر و حوصله داشته باشید و بگردید تا بهترین نتیجه را بگیرید. حتما برای گرفتن قیمتی پایین‌تر چانه بزنید، چراکه اکثر فروشگاه‌ها به شما تخفیف می‌دهند. کافی است برای پایین‌تر آوردن قیمت انواع لباس و پوشاک از عبارت ایندریم – indrim استفاده کنید که در ترکی به معنای تخفیف است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید