سرمایه‌گذاری در ازمیر ترکیه

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

یکی از سرمایه‌گذاری‌های ایده‌آل در چند سال اخیر، خرید ملک در ترکیه عنوان شده است. ایرانیان زیادی در شهرهای مختلف کشور ترکیه مانند استانبول، آنکارا، ازمیر و … ملک خریده‌اند. احتمال پیشرفت قیمت مسکن در این شهرها یکی از عواملی می‌باشد که افراد زیادی را برای سرمایه‌گذاری در این امر واداشته است. افت ارزش لیر یکی دیگر از این عوامل است. آیا شما تا به حال به سرمایه‌گذاری در املاک خارج از کشور فکر کرده‌اید؟ در حال حاضر خرید ملک در ازمیر یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور است.

سرمایه‌گذاری در ازمیر ترکیه

معرفی شهر ازمیر

ازمیر پس از استانبول و آنکارا، سومین شهر پرجمعیت و محبوب در کشور ترکیه است. زیبایی بی بدیل این شهر با داشتن چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا مانند کرانه‌های دریای اژه، هر شخصی را وادار می‌کند که حداقل یکبار به این شهر سفر کند. جنگل‌های کاج، باغ‌های زیتون، پرتگاه‌های سنگی و … این شهر را آراسته‌اند و دل هر بیننده‌ای را می‌ربایند. همه این عوامل باعث شده است تا گردشگران بسیار زیادی در ماه‌های ژوئن و جولای به این شهر بیایند. کاملا مشخص است که با داشتن ملک در ازمیر می‌توان کارهای بزرگی در این شهر انجام داد.

خرید ملک در ازمیر

اگر شما از جمله افرادی هستید که می‌خواهید در خارج از کشور در ملک سرمایه‌گذاری کنید، بهتر است شهر ازمیر ترکیه را نیز در بین گزینه‌های خود داشته باشید. عوامل مختلفی در محبوبیت این شهر وجود دارند و باعث می‌شوند تا اتباع خارجی به این شهر روی بیاورند. شاید به نظر استانبول از این شهر گزینه بهتری باشد، اما هیاهو و شلوغی استانبول بسیاری از افراد را از این شهر دل‌زده کرده است و همه آرامش ازمیر را به شلوغی شهرهای بزرگ‌تر ترجیح می‌دهند. ما سعی می‌کنیم تا اطلاعات کاملی در مورد سرمایه‌گذاری موفق در ازمیر به شما ارائه دهیم تا شما بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایای خرید ملک در ازمیر

شما نیز می‌دانید که در یک سرمایه‌گذاری نباید هیچ عجله‌ای داشت و باید کم و کیف موارد مختلف را سبک و سنگین کرد. اگر شما قصد خرید آپارتمان در یکی از شهرهای ترکیه را دارید، بهتر است موقعیت، هزینه‌های زندگی، پیشرفت در منطقه و … را در نظر بگیرید. در این مجال ما سعی داریم تا شما را با مزایای داشتن یک ملک در ازمیر را برای شما بیان کنیم.

در این شهر قیمت ملک در مقایسه با شهرهایی مانند آنکارا و استانبول بسیار مناسب‌تر است. دنج بودن منطقه یک فاکتور بسیار مهم در زندگی است که ازمیر این شاخصه بسیار مهم را دارد. هزینه زندگی در یک شهر نیز از پارامترهای مهم است، در این شهر شما هزینه پایین‌تری خواهید داشت. به این نکته نیز توجه داشته باشید که پرواز تهران تا ازمیر کمتر از 3 ساعت طول می‌کشد و این فاصله کم نیز امتیاز محسوب می‌شود. دانشگاه‌های معتبر در این شهر بنا نهاده شده است که باعث شده تا افراد خارجی زیادی به این شهر مهاجرت کنند. شما می‌توانید به صورت اقساطی صاحب ملک در ازمیر شوید که این امکان در شهرهای دیگر وجود ندارد.

قیمت ملک در ازمیر ترکیه

مهم‌ترین پارامتر در خرید ملک، قیمت آن است که به عواملی مانند موقعیت، امتیازات، آب و هوا و … بستگی دارد. قیمت یک ملک شخصی با قیمت آپارتمان قطعا متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما قصد خرید خانه ویلایی در ازمیر دارید، باید هزینه بالاتری نسبت به آپارتمان در نظر بگیرید. با این اوصاف باید شما مشخص کنید که در کدام منطقه از شهر و چه نوع ملکی در نظر دارید تا قیمت آن برآورد شود.

در بهترین مکان این شهر شما تقریبا با 600 هزار لیر می‌توانید صاحب یک آپارتمان لوکس شوید. برای خرید ویلا در بهترین مناطق شهر شما باید مبلغی حدود 1500000 لیر ترکیه در نظر داشته باشید. این مطلب را نیز یادآور می‌شویم که در مناطق مختلف قیمت آپارتمان متفاوت است و مناطقی هستند که شما تنها با 300 هزار لیر می‌توانید آپارتمان بخرید.

سرمایه‌گذاری در ازمیر ترکیه

بهترین محله‌های شهر ازمیر

حتما می‌دانید که با خرید ملک از بهترین مناطق، امکان فروش با سود بیشتر و البته فروش آسان‌تر وجود دارد. اگر بخواهیم محله‌های خوب شهر ازمیر را معرفی کنیم باید به ماوی‌شهیر، بستانلی، بورنوا و گوزل باغچه اشاره کنیم. بازه قیمتی آپارتمان در هر کدام از این شهرها متفاوت است. اگر قصد خرید ملک در ازمیر دارید، بهتر است در  یکی از این محله‌ها خرید کنید.

در ماوی‌شهیر قیمت آپارتمان تک خوابه 60 متری حدود 800، دوخوابه با متراژ 90 یک میلیون و سه خوابه با 140 متر حدود یک میلیون و پانصد هزار لیر است. در بستانلی قیمت آپارتمان‌های ذکر شده پایین‌تر است و به ترتیب 600، 700 و 800 هزار لیر می‌باشد. بورنوا نیز به دلیل آب و هوای مناسب و همچنین داشتن چشم اندازهای زیبا برای سرمایه گذاری بسیار ایده آل است. قیمت آپارتمان در این محله بیشتر از بستانلی و کمتر از ماوی‌شهیر است. در گوزل باغچه تنها خانه‌های ویلایی ساخته شده که ویلاهای قدیمی حدود 2 میلیون لیر و ویلاهای نوساز و لوکس حدود 3 میلیون لیر قیمت دارند.

خرید ملک ارزان در ازمیر

اگر شما محدودیت مالی دارید و می‌خواهید در قیمت‌های پایین‌تر سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید به مناطقی که با مرکز شهر فاصله دارند بروید. این مناطق به دلیل فاصله از مرکز شهر قیمت پایین‌تری دارند. این نکته را در نظر داشته باشید که شما با خرید آپارتمان در ازمیر ترکیه با قیمت 250 هزار لیر می‌توانید حق شهروندی دریافت کنید و با این کار پاسپورت برای شما و خانواده تان فراهم می‌شود.

جمع بندی

ایرانی‌های زیادی در شهرهای مختلف ترکیه، در ملک سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این روزها با توجه به شلوغی و هیاهوی استانبول، شهر ازمیر گزینه مناسب‌تری برای خرید ملک به نظر می‌رسد. چشم‌اندازهای زیبا، دانشگاه‌های معتبر، قیمت مناسب، دنج بودن منطقه و … از جمله عواملی هستند که خرید ملک در ازمیر را به یک گزینه جذاب تبدیل کرده‌اند. از محله‌های خوب این شهر می‌توان به ماوی‌شهیر، بستانلی، بورنوا و گوزل باغچه اشاره کرد که قیمت آپارتمان در هر شهر متفاوت است.

برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در ازمیر می‌توانید به سایت ازمیرپاشا مراجعه کنید و اطلاعات لازم را از کارشناسان مربوطه بگیرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید