مسجد آسکودار در سارانسک با معماری منحصر به فرد

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

در کنار بازدید از دیدنی های متنوع سارانسک می‌توانید بخشی از اوقات فراغت خود را به دیدن مسجد آسکودار اختصاص دهید. این مسجد یکی از زیباترین دیدنی های روسیه است که به دلیل معماری منحصر به فرد خود هرساله توسط بسیاری از گردشگران تور روسیه مورد بازدید قرار می‌گیرد.

 مسجد آسکودار در شمال غربی شهر، در حومه یک پارک جنگلی زیبا واقع شده است و با هر مسجدی که تا به حال دیده اید تفاوت دارد. این مسجد در سال 2011 با نمایی آجری و قرمز رنگ به همراه شیروانی‌های سبز رنگ ساخته شده است. 

مسجد آسکودار در سارانسک با معماری منحصر به فرد

مسجد آسکودار در دو طبقه دارد  و به صورت هشت ضلعی ساخته شده است و یک مناره نیز در قسمت پشتی آن وجود دارد. بخش پایینی این مناره مستطیلی است که در قسمت بالایی هشت ضلعی شده است. با بازدید از این مسجد به ضیافت رنگ ها خواهید رفت.

فضای داخلی طبقه دوم مسجد آسکودار با دیوارهایی صورتی و سبز رنگ و فرش های قرمز تصورتان از مسجد را دگرگون خواهد کرد. سالن نماز در طبقه اول قرار دارد که با محراب و تزیئنات چوبی و دیوارهایی منقوش، فضایی سرشار از معنویت ایجاد کرده است.

مسجد آسکودار در سارانسک با معماری منحصر به فرد

همچنین کلاس‌های درس مختلفی نیز در طبقه دوم این مسجد برگزار می‌شود. فضای سبز اطراف مسجد به زیبایی آن افزوده است و شما می‌توانید در هوای مطبوع محوطه‌ی آن قدم بزنید و آرامش محض را تجربه کنید. ضمنا برای راحتی مردم، پارکینگ اختصاصی برای خودروها در نظر گرفته شده است. در سارانسک علاوه بر مسجد آسکودار از سایر دیدنی های آن مانند پارک پوشکین و میدان هزاره نیز بازدید کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید