تجربیات جالب در استانبول

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

مواردی که استانبول را به‌عنوان یک مقصد جذاب گردشگری مطرح می‌کنند، صرفا به آثار تاریخی و اماکن معروف آن محدود نمی‌شوند. این شهر لبریز از رویدادها، مکان‌ها و شگفتی‌های متنوعی است که تجربه هرکدام از آن‌ها می‌تواند رنگ و طعمی دیگر به سفر شما بدهد. به همین دلیل، بد نیست پیش از سفر به استانبول با برخی تجربیات جالب در این شهر آشنا شوید. برای خرید بلیط تهران استانبول از اسنپ تریپ کلیک کنید.

تجربیات جالب در استانبول

خرید در میدان استقلال

خیابان استقلال قلب خرید در استانبول مدرن است: اینجا است که ترکیبی لذت‌بخش از خرده‌فروشان محلی را خواهید دید که در کنار فروشگاه‌های زنجیره‌ای معروف، کالاهای خود را عرضه می‌کنند.

قیمت‌ها رقابتی و انتخاب‌ها بی‌نهایت هستند. حضور در این خیابان و خرید کردن، یک تجربه بی‌نظیر در سفر شما به استانبول خواهد بود. حتی گشت‌و‌گذار در این خیابان و تماشا نیز لذت‌بخش خواهد بود. برای خرید پرواز استانبول به تهران کلیک کنید.

لذت بردن از غذاهای خیابانی استانبول

درحالی‌که عرضه غذاهای خیابانی در استانبول به‌اندازه آسیای جنوب شرقی رایج نیست، اما در حین گشت‌و‌گذار در شهر، گزینه‌های زیادی برای میان وعده‌های آماده خواهید داشت.

آب‌میوه تازه، سیمیت، ذرت روی لپه، شاه‌بلوط و کمپیر (سیب زمینی پخته شده پرشده) همگی غذاهای خیابانی محبوب در استانبول هستند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر خود به این شهر، حداقل یکی از این موارد را امتحان کنید.

اگر قصد سفر به شهر زیبای استانبول را دارید، می‌توانید برای تهیه بلیط هواپیما از وب‌سایت https://www.snapptrip.com/ کمک بگیرید. در سامانه اسنپ تریپ انواع بلیط‌های هواپیما از تمامی شرکت‌های هواپیمایی معتبر داخلی و خارجی در دسترس شما قرار دارند.

تماشای نمایش سماع درویشان

اگرچه منشا مراسم سماع درویشان، استانبول نیست، اما مدت‌ها است این مراسم در این شهر برگزار می‌شود و استانبول یکی از در دسترس‌ترین مکان‌های جهان برای تماشای آن است! دیدن یک نمایش سماع درویشی، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و منحصربه‌فردترین کارها در استانبول است.

تجربه یک حمام سنتی

حمام‌های ترکی تجربه‌ای مانند حضور در اسپا را ارائه می‌دهند که در هیچ جای دیگری، مثل آن را نخواهید دید. حضور در این حمام‌ها یک تجربه سنتی شامل یک اسکراب (لایه‌برداری) و ماساژ توسط یک ماساژور است که اگرچه می‌تواند به‌شدت دردناک باشد، اما در عین‌حال لذت‌بخش نیز هست. برای رزرو بلیط تهران به استانبول از اسنپ تریپ کلیک کنید.

بازدید از پارک تفریحی مینیاتورک

آیا می‌خواهید یک ویژگی کاملاً عجیب‌وغریب را به لیست کارهای سرگرم‌کننده خود در استانبول اضافه کنید؟ پس از پارک مینیاتورک دیدن کنید!

در این پارک، همه‌چیز در ابعاد کوچک است: در پارک قدم بزنید تا از نسخه‌های کوچک بسیاری از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های ترکیه، از جمله نمونه‌هایی از مسجد آبی، فرودگاه استانبول، کاپادوکیه و موارد دیگر لذت ببرید! برای خرید پرواز استانبول به تهران کلیک کنید.

بازدید از موزه معصومیت (Innocence)

اگر از طرفداران رمان «موزه معصومیت» نوشته اورهان پاموک هستید، بازدید از موزه واقعی که هم‌زمان با این کتاب طراحی شده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم. خوشبختانه این موزه در قلب استانبول قرار دارد.

موزه معصومیت که در داخل محله دوست‌داشتنی Cukurcuma قرار دارد، کوچک، منحصربه‌فرد و برای کسانی که از طرفداران این کتاب هستند، فراموش‌نشدنی است.

قدم زدن در پارک امیرگان

پارک امیرگان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های استانبول، برای کسانی که می‌خواهند (بدون دور شدن از شهر) در استانبول نفس عمیقی بکشند، ضروری است. با خرید بلیط استانبول از https://www.snapptrip.com/ از طبیعت و دیگر جاذبه‌های این شهر، لذت ببرید. 

تماشای گل‌های لاله

شاید این روزها هلند بیشتر به خاطر لاله‌هایش شناخته شود، اما لاله‌ها در واقع بومی ترکیه و آسیای مرکزی هستند. در بهار، ده‌ها میلیون گل لاله در سرتاسر شهر شکوفا می‌شوند و تقریبا در همه‌جا، از پارک‌ها تا میدان تقسیم، می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. حتی هرساله در فروردین‌ماه یک جشنواره گل لاله در استانبول برگزار می‌شود.

گل‌های لاله استانبول بسیار تماشایی‌ هستند. اگر به‌اندازه کافی خوش‌شانس باشید که شکوفه‌دهی آن‌ها مصادف با سفر شما باشد، حتما زمانی را برای تماشای آن‌ها اختصاصا دهید. برای رزرو بلیط تهران به استانبول از اسنپ تریپ کلیک کنید.

تماشای غروب خورشید بر فراز شاخ طلایی

تماشای غروب خورشید بر فراز شاخ طلایی استانبول (یک ورودی اصلی تنگه بسفر با تصویری زیبا و مسحورکننده) یک تجربه خاص است. پیشنهاد می‌کنیم در حال تماشای این منظره یک فنجان چای ترکی نیز بنوشید.

بازدید از محله‌های جالب استانبول

استانبول شهری است که هر محله آن دارای شخصیت و سبک منحصربه‌فردی است و برخی از محله‌ها برای گشت‌و‌گذار بسیار مناسب‌ هستند. این‌ها مکان‌هایی هستند که به احتمال زیاد هنگام انجام تمام کارهای سرگرم‌کننده در استانبول، از آن‌ها دیدن خواهید کرد.

سلطان احمد

سلطان احمد قلب استانبول قدیمی و خانه معروف‌ترین جاذبه‌های استانبول است. این محله جایی است که کاخ توپکاپی، ایاصوفیه، مسجد آبی و آب انبار باسیلیکا را در میان دیگر آثار برجسته خواهید دید. برای رزرو بلیط استانبول تهران کلیک کنید.

بی اوغلو

با عبور از پل گالاتا و حرکت به سمت برج گالاتا، وارد محله بی اوغلو خواهید شد. این محله یکی از بزرگترین و شلوغ‌ترین مناطق در بخش اروپایی استانبول است و اغلب به‌عنوان یک مکان عالی برای اقامت در این شهر در نظر گرفته می‌شود. بی اوغلو بسیار بزرگ است و برخی از محله‌های دیگر (از جمله گالاتا و جهانگیر) زیر مجموعه بی اوغلو هستند.

کادیکوی

کادیکوی به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین محله استانبول در بخش آسیایی آن (حداقل تا جایی که به بازدیدکنندگان مربوط می‌شود)، به‌طور تماشایی مدرن و رنگارنگ است. در این محله، هنر خیابانی، کافه‌ها و رستوران‌های مدرن فراوان هستند.

جهانگیر

این محله شیک پر از بوتیک‌ها و رستوران‌های خوشمزه است و موردعلاقه بسیاری از کسانی است که به استانبول سفر می‌کنند.

تجربیات جالب در استانبول

بالات

بالات یکی از محله‌های یهودی استانبول بود، اما امروزه بیشتر به خاطر ساختمان‌های رنگی‌اش شناخته می‌شود. اگر علاقه‌مند به عکاسی از ساختمان‌های زیبای آن هستید، حتما بازدید از بالات را به لیست کارهای سرگرم‌کننده خود در استانبول اضافه کنید.

جمع‌بندی

در استانبول، فعالیت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید انجام دهید. در اینجا، ما برخی از آن‌ها را با شما در میان گذاشتیم. البته موارد بیشتری نیز وجود دارند که می‌توان از تجربه آنها لذت برد. اگر می‌خواهید سفری به شهر پر رمز و راز و تاریخی استانبول داشته باشید، می‌توانید برای رزرو بلیط به https://www.snapptrip.com/ مراجعه کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید