جاذبه مذهبی معبد تمام ادیان کازان

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

سرزمین‌های زیادی هستند که تنوع قومی و دینی به عنوان یکی از ویژگی‌هایشان به شمار می‌آید که سبک زندگی مردمانشان را نیز تحت تاثیر قرار داده است. کازان یکی از این سرزمین‌هاست که مردمان روس و تاتار و آذربایجانی و بسیاری از اقوام با ادیان مختلف روسیه در آن زندگی می‌کنند.

جاذبه مذهبی معبد تمام ادیان کازان

کازان پایتخت جمهوری تاتارستان و منطقه ای نیمه خودمختار است و بعنوان شهری غنی از جاذبه های تاریخی و گردشگری که شامل موزه ها و اماکن مقدس است، شناخته شده است. از بناهای برجسته کازان می توان به برج سویوم بایک، کلیسای جامع گنبدی آبی و مسجد رنگارنگ کول شریف اشاره کرد. 

 معبد همه ادیان به عنوان نماد صلح و دوستی ادیان مختلف رایج و رسمی در روسیه توسط شخصی به نام الیدر خانوف ساخته شد تا معابد 16 دین تاریخ بشر را در یک جا گرد هم آورد.

تاریخچه معبد تمام ادیان کازان

جاذبه مذهبی معبد تمام ادیان کازان

معبد تمام ادیان کازان توسط ایلدار خانوف خیرخواه اهل کازان در سال ۱۹۹۲ تأسیس شده است. معبد همه مذاهب در واقع یک معبد کوچک واقعی نیست بلکه مرکزی است که قرار است به عنوان نمادی از وحدت مذهبی معرفی گردد. ایلدار خانوف موسس این معبد، طرفدار و فعال خدمات توانبخشی بود و این مرکز را با کمک بیمارانی که از طریق کارش با آنها آشنا شده بود، ساخت. خانوف تا سال ۲۰۱۳ که زنده بود همواره و مداوم در ساخت این معبد بهمراه همکارانش فعالیت کرد. بعد از مرگ او نیز سایر همکارانش در ساخت این معبد فعال بودند. معبد تمام ادیان کازان هنوز تکمیل نشده است و افزودن ریزه کاری های بنا هنوز ادامه دارد.

معماری معبد تمام ادیان کازان

جاذبه مذهبی معبد تمام ادیان کازان

شهر کازان روسیه از نظر داشتن معماری‌هایی با سبک اروپایی و بسیار زیبا یکی از شهرهای معروف روسیه است. نمای بیرونی معبد تقریباً شبیه یک گنبد کلیسای ارتدکس است. در واقع این کلیسا شباهت هایی به کنیسه‌های یهودی و مساجد اسلامی وسایر اماکن مقدس مذهبی دارد. تمام این نشانه ها از معماری بناهای مذهبی برگرفته شده است و نشانگر ۱۶ دین آسمانی مختلف است، که همگی در یک مکان بصورت بسیار زیبایی نشان دهنده اتحاد مردم دنیا است. این بنا با معماری زیبا و گنبدها و مناره های رنگین جلوه خاصی به شهر کازان بخشیده است و یکی از جاذبه های کازان محسوب می‌گردد.

مسیرهای دسترسی به معبد تمام ادیان کازان

جاذبه مذهبی معبد تمام ادیان کازان

مسیر دسترسی به معبد همه مذاهب راه سهل و آسانی است و کافی است از ایستگاه راه آهن برگ ها در کازان به معبد همه مذاهب برسید.

هزینه و زمان پیشنهادی برای بازدید از معبد تمام ادیان کازان

از آنجاییکه کشور روسیه کشوری با زمستان های بسیار سرد است بهتر است زمان سفرتان را به فصل های تابستان و بهار موکول کنید. با این که تمام بخش های معبد همه مذاهب هنوز تکمیل نشده است بخش هایی از آن برای بازدید عموم آزاد است و هزینه ورودی آن حدودا ۵۰ روبل است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید