پیست اسکی لخ زورس | مشهورترین تفرجگاه زمستانی اتریش

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

امروز می خواهیم به یکی از معرکه ترین پیست های اسکی دنیا سفر کنیم، جایی که افراد مشهور و ثروتمند دنیا برای گذراندن تعطیلات زمستانی آن را انتخاب می کنند.

کشور اتریش را همراه با آب و هوای سردی که دارد می شناسیم، جاذبه های گردشگری در این کشور به اندازه ای زیاد است که یکبار سفر به آن به اندازه کافی نمی تواند نیازهای جاذبه های این کشور را به شما بشناساند؛ پیست اسکی لخ زورس در تیرول واقع شده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در این کشور به شمار می رود. این روستا برای کسانی که عاشق ماجراجویی و تفریحات پر هیجان هستند می تواند بهترین انتخاب برای سفر باشد.

پیست اسکی لخ زورس یکی از لوکس ترین و مشهورترین پیست های اسکی در دنیا است و سالانه مسافران زیادی برای تفریحات گوناگون به کشور اتریش سفر می کنند. اینجا در زمستان حجم عظیمی از برف جمع می شود و چشم انتظار عاشقان اسکی می ماند. پیستی به ارتفاع ۱۳۰۰ تا ۲۸۱۱ متر بر روی رشته کوه آلپ که در زمستان مملو از برف، یخ و صدای خنده ی اسکی بازان است. منطقه لخ زورس درست در نقطه تلاقی کوه تیرول و کوه فروآلبرگ واقع شده است. در این منطقه تمامی افراد مشهور و کمپانی های مطرح دنیا در فصل زمستان حضور دارند و شاید یکی از دلایل شهرت آن همین موضوع باشد.

پیست اسکی لخ زورس/ مشهورترین تفرجگاه زمستانی اتریش

پیست اسکی لخ زورس اتریش از دو قسمت اصلی تشکیل شده؛ یکی لخ که در منطقه بلودنتس و در امتداد رودخانه ای به همین نام واقع است و دیگری منطقه همجوارش زورس است که بیشتر محلی است که هتل ها و تفرجگاه ها در آن قرار دارند.

از دلایلی که لخ زورس را به یکی از مشهورترین پیست های اسکی دنیا تبدیل کرده، اسکی آلپاین ( Alpine است؛ این جا را مهد اسکی آلپاین می دانند. آلپاین نوعی از ورزش اسکی روی تپه و مسیرهای ناهموار است که شاخه هایی از قبیل مارپیچ کوچک و بزرگ، سوپر جی و ترکیبی و… دارد. این نوع اسکی از پرطرفدارترین انواع اسکی در دنیا می باشد.

این پیست مجهز به آسانسور هم است و به راحتی می توانید از پایین به بالاترین نقطه اش بروید. 276 کیلومتر از این پیست در دامنه ی کوه و 180 کیلومترش در ارتفاعات پر شیب تر قرار دارد.

مساحت کل این پیست اسکی چیزی در حدود 305 تا 447 کیلومتر است و امکانات تفریحی و ماجراجویانه ی زیادی را در خود جا داده. به همین دلیل در ابتدا برای توضیح و معرفی واضح تر، پیست اسکی لخ زورس را به دو قسمت لخ و زورس تقسیم کرده و به آن ها می پردازیم.

بخش های پیست اسکی لخ زورس

پیست اسکی لخ زورس/ مشهورترین تفرجگاه زمستانی اتریش

1- پیست لخ

لخ که با نام فورآرلبرگ ( Vorarlberg ) هم شناخته می شود در ابتدا روستایی کوهستانی بود که در آن پیستی برای اسکی ساختند و امروزه به یکی از پربازدیدترین مکان های دنیا در زمستان تبدیل شده است.

ساکنان اولیه این روستا در حقیقت افرادی بودند با نام والسر ( Walser ) که از ایالت والیس در کشور سوئیس به این ناحیه مهاجرت کرده بودند، این ماجرا حدودا به قرن چهارم میلادی باز می گردد. حتی کلیسایی در این روستا وجود دارد که متعلق به سال 1390 میلادی است. امروزه به دلیل شهرت و آوازه ی این پیست اسکی، بسیاری از اسکی بازان معروف دنیا و افرادی که در مسابقات المپیک دارای مدال های زیادی هستند، در لخ زورس خانه ای برای خود دارند.

2- پیست زورس

زورس حدودا 1717 متر مساحت دارد و چندین هتل لوکس هم در آن برای اسکی بازان و علاقمندان به برف وجود دارد. این پیست روی کوه آلبرگ ( Arlberg ) قرار دارد و می توان با خودرو تا مسافت زیادی از زورس را در نوردید البته جاده ی این ناحیه اغلب در زمستان ها به دلیل بارش سنگین برف و سقوط بهمن مسدود می شود.

تفریحات زمستانی در لخ  زورس

پیست اسکی لخ زورس/ مشهورترین تفرجگاه زمستانی اتریش

بین ماه های دسامبر تا آوریل ( اواخر آذر تا اردیبهشت ماه ) در لخ و زورس انواع تفریحات زمستانی وجود دارد که در این بخش با تمامی این تفریحات آشنا می شویم:

1- اسکی

در پیست اسکی لخ زورس امکان گذراندن تعطیلاتی آرام و روزهایی هیجان انگیز وجود دارد و تنها بسته به سلیقه ی شماست که چه نوعی از اسکی را بپسندید.

2- اسنوبرد سواری

اسکی بر روی تخته ها، اسنوبرد هم طرفداران خاص خودش را دارد. حتی اگر در این زمینه بسیار مبتدی هستید در این پیست از مبتدی تا پیشرفته اسنوبرد سواری را آموزش می دهند. قسمتی از پیست اسکی به اسنوبرد سواری اختصاص داده شده که 1600 متر ارتفاع دارد و می توانید از ارتفاع سوار بر اسنوبردهایتان به سوی پایین سُر بخورید. 

3- اسکیت روی یخ

اگر اسکی را نمی پسندید انتخاب های دیگری هم پیش روی شما قرار دارد، مثل اسکیت روی یخ. زمینی بزرگ و یخی به اندازه ی 300 متر مکعب در این پیست وجود دارد که می توانید اسکیت به پا در آن بازی یا سورتمه سواری کنید.

4- پیاده روی

پس از اسکی و اسکیت بازی، پیاده روی میان برف های درخشان کوهستان هم حس بسیار خوبی دارد به همین منظور راه هایی برای پیاده روی در سراسر کوه های تیرول و فورآرلبرگ به وجود آورده اند تا گردشگران بتوانند با آرامش قدم بزنند و از طبیعت استفاده کنند.

5- هلی اسکی 

تجربه ای مملو از آدرنالین و هیجان… در پیست اسکی لخ زورس این امکان وجود دارد که سوار بر هلیکوپتر ارتفاعات و پیست اسکی را از زاویه ای متفاوت نگاه کنید. این هلیکوپتر ها می توانند شما را به قله ی پیست ببرند و آنجا رها کنند تا اسکی بازی کنید. البته اغلب افرادی که تحت آموزش هستند و یا به صورت تخصصی اسکی بازی می کنند، طرفدار استفاده از این هلیکوپتر ها هستند.

6- درشکه سواری

سوارشدن بر درشکه هایی که مانند ایام کهن با اسب های زیبا به این طرف و آن طرف می روند تجربه ی نو و جالبی است که بسیاری از توریست های منطقه ی لخ زورس طرفدارش هستند. راحت و آسورده روی صندلی بنشینید و از زیبایی های کوهپایه های آلپ لذت ببرید.

7- سواری با تیوپ

حس خوب سرخوردن از روی برف، کوچک و بزرگ نمی شناسد. می توانید تیوپ تهیه کنید و مسیر 1.2 کیلومتری که برای تیوپ سواری تعبیه شده را طی کنید و ساعاتی خوش را برای خود و خانوادیتان بسازید. البته باید کمی شجاع باشید چون با سرعتی بسیار زیاد و موشک وار به پایین خواهید رفت، حدودا 4 دقیقه طول می کشد که این مسیر را با تیوپ طی کنید.

8- تندم گلایدر

برای این که گردشگران بتوانند حس پروار بر فراز کوه هایی برفی را لمس کنند امکان تندم گلایدر در لخ زورس وجود دارد. تندم گلایدر به پرواز دو نفره با یک گلایدر را می گویند. همراه با همسر و یا دوستتان می توانید در آسمان آبی رنگ و درخشان لخ زورس پرواز کنید. حسی غیر قابل توصیف…

9- تله کابین سواری

برخی از گردشگران ترجیح می دهند فقط به بالای قله ی کوه ها بروند و از بالا در میان برف های درخشان قدم بزنند. برای گردشگران علاقمند و اسکی بازان، تله کابین بسیار مجهزی در این پیست اسکی قرار دارد که می توانند از آن استفاده نمایند و از دیدن منظره های بکر و برف آلود لذت ببرند.

تفریحات تابستانی در لخ  زورس

پیست اسکی لخ زورس/ مشهورترین تفرجگاه زمستانی اتریش

تابستان کوه های آلپ هم بسیار دیدنی است. اگر دوست دارید لخ زورس را در تابستان ببینید بهترین زمان از 23 ژوئن تا 8 اکتبر ( 1 مرداد تا 16 مهر ) است. شما می توانید به راحتی تا ارتفاع 1450 متری بالا بروید و از تفریحات تابستانی منطقه نیز استفاده کنید.

1- پیاده روی و کوه نوردی

هیج ورزشی لذت بخش تر از پیاده روی، دویدن و بالا رفتن از کوه های زیبا در دل طبیعت نیست. راه های پیچ در پیچ کوه های آلپ برای پیاده روی عالی هستند. می توانید با سرعت آرام قدم بردارید و کم کم تندتر و تندتر راه بروید تا خون در رگ هایتان جریان یابد و عمق زیبایی و هوای پاک طبیعت را لمس کنید.

2- لذت رانندگی

اگر شیفته ی اتومبیل های قدیمی و رانندگی آرام و با حوصله در میان طبیعتی کمتر دیده شده هستند می توانید در فصل بهار، درست زمانی که برف ها آب می شوند و یا در تابستان و در زیر نور تابان خورشید به کوه پایه های آلپ و منطقه ی لخ بیایید و مانند انسان های چند نسل پیش با اتومبیل های قدیمی و لوکس رانندگی کنید. این اتومبیل ها اجاره هم داده می شوند و متاسفانه نمی توانیم هزینه ای برای آن ها اعلام کنیم زیرا هزینه ی آن ها بستگی به مسافت، زمان و فصلی که به لخ می روید گوناگون هستند.

3- گلف

یکی از تفریحات مفرح این ناحیه گلف بازی است که البته مخالفان زیادی دارد. آن ها معتقدند برای ساخت زمین گلف نباید طبیعت را از بین می بردند، با این حال زمین گلف بسیار زیبایی به تازگی در ارتفاعات آلپ ساخته اند که تابستان ها می توانید از آن استفاده نمایید. این زمین گلف در 24 ماه ژوئن سال 2016 میلادی افتتاح شده و امکانات و منظره ی خوب و جذابی دارد.

4- گشت و گذار در کنار خانواده

پیست اسکی لخ زورس/ مشهورترین تفرجگاه زمستانی اتریش

در میان چمنزارهای سبز، در کنار گله های گوسفند و گاو که برای چِرا می آیند، در قلب طبیعت و گل های وحشی حتما روزهای خوشی را خواهید داشت و این آرزوی هر کسی برای گذراندن تفریحات تابستانی است.

5- بازدید از دریاچه فورمرن

دریاچه ی فورمرن Formarin ) یکی از زیباترین دریاچه های اروپا است که 15.9 هکتار مساحت دارد و مثل گوهری درخشان در میان طبیعت زیبای لخ پنهان شده است. در هنگام تابستان نور خورشید در این دریاچه منعکس شده و زیبایی آن را دو چندان می کند به همین دلیل یکی از بهترین تفریحات تماشای این دریاچه است.

6- شرکت در جشن های تابستانی

در تابستان هم مانند فصل زمستان همه روزه جشن و مراسم های جالب و مخصوصی برای گردشگران در این منطقه برپا می شود؛ جشن هایی از قبل پیش بینی شده که با هر مناسبت تغییر می کنند.

7- دوچرخه سواری در کوهستان

به دلیل وجود راه های پیاده روی در لخ، امکان دوچرخه سواری در طبیعت و بالا رفتن از ناهمواری های کوه پایه ها با دوچرخه نیز وجود دارد. لخ در تابستان مقصد بسیاری از عاشقان دوچرخه سواری در کوهستان از سراسر اروپا است. همچنین این امکان وجود دارد که نقشه ی مسیرهای دوچرخه سواری منطقه را هم از باجه های اطلاعات و یا هتل های مستقر در لخ تهیه نمایید.

8- ماهیگیری

امکان ماهیگیری هم در این منطقه وجود دارد، مکان هایی که می توان در آن ها ماهیگیری کرد به شرح زیر هستند:

رودخانه ی لخ : از 17 ژوئن تا 30 سپتامبر ( 27 خرداد تا 8 مهر ماه )

دریاچه اسپالر: 17 ژوئن تا 15 اکتبر ( 27 خرداد تا 23 مهر ماه )

حوضچه ی زوگ ( Fish pond Zug ): از 23 ژوئن تا 24 سپتامبر ( 2 تیر تا 2 مهر ماه )

دریاچه فورمرین: از 10 ژوئن تا 11 سپتامبر ( 20 خرداد تا 20 شهریور )

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید