کاخ بِلوِدیره و محله ی موزه ها در وین اتریش

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

اشلوس بِلوِدیره از زیباترین کاخ‌های باروک جهان است. این کاخ را برای شاهزاده‌ یوجینِ ساوُی ساخته بودند، کسی که با شکست دادن در سال ١٧١٨ ترک‌های عثمانی قهرمان اتریشی‌ها شد. کاخ دو بخش اصلی دارد: «اونترس بلویدره‌»(بلویدره‌ی سفلی) که در سا‌‌ل‌های ١٧١٤ تا ١٧١٦ آن را ساختند و «اُبيرس بلویدره» (بلویدره‌ی علیا) که تاریخش به سال‌های ١٧٢١ تا ١٧٢٣، یعنی بعد از پیروزی‌های بزرگ یوجین، برمی‌گردد. از ما می‌شنوید، دیدن اُبیرس بلویدره را هر جور شده توی برنامه‌ی سفرتان بگذارید.

کاخ بِلوِدیره و محله ی موزه ها در وین اتریش

 

 محله ی موزه ها

موزیومس‌ کوارتیه یا محله ی موزه ها به دلیل فضای باز و زیبایی که در آن کافه ها و موزه ها قرار گرفته اند طرفداران زیادی را به خود جلب میکند, در واقع این موزه از سال 2001 شروع به کار کرده است.

محله‌ موزه‌ها در وین

در سال های قبل دقیقا پشت موزه تاریخ هنر این مجموعه اصطبل شاه بوده است. آغاز ساخت این مجموعه به سال 1998 بازمیگردد که در نهایت این پروژه در سال 2001 با اتفاق نظر موافقان و مخالفان با مبلغ حدود 145 میلیون یورو به پایان رسید. این مجموعه بیشتر از 60هزار متر مربع زمین دارد که به همین دلیل هشتمین مجموعه فرهنگی عظیم دنیا محسوب میشود. این مجموعه شامل موزه ی هنر مدرن که دربرگیرنده ی آثاری است که به قرن 20 تعلق دارند,

کاخ بِلوِدیره و محله ی موزه ها در وین اتریش

تالار هنر که دارای سالن نمایش میباشد, موزه لئوپولد آثار آن متعلق به دوره ی مدرن و قرن 19 است,موزه تزوم که بازی هایی مختص کودکان دارد و نشست هایی د ر آن برگزار میشود, مرکز معماری وین که دارای کتابخانه است و تانتزکوارتیه که مرکزی است برای برگزاری هنرهای نمایشی معاصر.

کاخ بِلوِدیره و محله ی موزه ها در وین اتریش

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید