گردشی متفاوت در خانه گربه های وان | ترکیه

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

 وان ترکیه یکی از شهرهای ساحلی و زیبایی است که طرفداران بسیاری دارد. شهری با مکان‌های گردشگری منحصر به فرد که از میان آن‌ها می‌توان به خانه گربه ها اشاره کرد. خانه‌ای از گربه‌هایی با بانژاد مختلف که بیشتر سفید و پشمالو و با رنگ چشم متفاوت هستند.

یکی از چشم‌هایشان کهربایی و دیگری آبی است. این گربه‌ها برخلاف دیگر همنوعان خود که از خیس شدن بیزار هستند، بسیار به آبتنی و آب علاقه دارند. اهالی شهر وان بر این باور هستند که این گربه‌ها تنها جفتی از گربه‌ها بودند که حضرت نوح آن‌ها را سوار کشتی خود کرده است.البته به جز گربه‌هایی با این ویژگی، گربه‌هایی با رنگ چشم‌های یکسان هم در بین گربه های وان ترکیه دیده می‌شوند.

گردشی متفاوت در خانه گربه های وان | ترکیه

گربه های وان ترکیه علاوه بر غذای مخصوص خودشان، عاشق خربزه و هندوانه هم هستند و از خوردن این میوه‌ها استقبال می‌کنند.جالب است بدانید رنگ سفید و برفی گربه های وان، الهام‌بخش مسابقه زیبایی گربه‌ها در شهر وان شده است. در گذشته تصور می‌شد این گربه‌ها مستعد مشکلات شنوایی هستند اما مطالعات نشان داد گربه‌هایی از این نژاد که با موهای سیاه روی سرشان متولد می‌شوند شنوایی خوبی دارند و حتی ضعیف‌ترین صداها را هم می‌شنوند.

گربه های وان ترکیه خیلی زود به صاحبان خود وابسته می‌شوند و اگر به درستی اجتماعی شوند بسیار مهربان و وابسته به اعضای خانواده خواهند بود. متوسط طول عمر این موجودات دوست‌داشتنی ۱۲ تا ۱۷ سال است و متوسط وزن آن‌ها هم بین ۴.۵ تا ۸ کیلوگرم است. اما وزن گربه‌های نر این نژاد گاهی به ۱۰ تا ۲۰ پوند و گربه‌های ماده به ۷ الی ۱۲ پوند هم می‌رسد.

گردشی متفاوت در خانه گربه های وان | ترکیه

شخصیت گربه وان ترکیه‌ای بسیار جالب است. این نژاد در یادگیری آموزش‌ها سرعتی عجیب دارد و عاشق اسباب‌بازی است.این گربه‌ها گاهی هنگام راه رفتن وسایل را روی زمین می‌اندازند و ممکن است موقع رفتن به دامپزشکی به علت حساسیت به ماشین سواری دچار استفراغ شوند و یا ادرار و مدفوع کنند.

نوازش کردن گربه‌های وان را فراموش نکنید زیرا آن‌ها از نوازش شدن لذت می‌برند و دوست دارند کنار صاحب خود بخوابند.

اگر قصد نگهداری از گربه نژاد وان را دارید پیشنهاد می‌کنیم به موارد زیر توجه کنید:

گردشی متفاوت در خانه گربه های وان | ترکیه

موهای ابریشمی این گربه‌ها را به طور هفتگی شانه بزنید.

گربه وان در بهار و تابستان ریزش موی فصلی دارد پس نیاز بیشتری به شانه زدن پیدا می‌کند.

موهای گربه وان در برابر آب مقاوم است و به ندرت به حمام نیاز پیدا می‌کند.

برای جلوگیری از بروز بیماری‌های پریودنتال، مسواک زدن دندان این گربه‌ها را فراموش نکنید.

ترشحات گوشه‌های چشم گربه نژاد وان را به طور مرتب با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب انجام دهید. برای هر چشم از پارچه‌ی جداگانه‌ استفاده کنید.

گوش‌های گربه‌ وان را هفته‌ای یکبار بررسی کرده و در صورت کثیف بودن با یک پارچه مرطوب یا توپ پنبه پاک کنید. می‌توانید محلولی از آب گرم و سرکه سیب طبیعی درست کرده و پارچه را با آن مرطوب کنید.

بستر گربه را همواره تمیز نگه دارید.

این گربه‌ها را در محیط داخلی خانه نگهداری کنید تا از انتقال بیماری‌ها توسط گربه‌های دیگر به آن‌ها و حملات سگ جلوگیری کنید.

گردشی متفاوت در خانه گربه های وان | ترکیه

خانه گربه های وان در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شده است. در این سال مسئولان ترکیه متوجه شدند نسل گربه های وان در حال انقراض است و تنها ۹۰ مورد از این موجودات دوست داشتنی و زیبا باقی مانده است. در خطر انقراض بودن این گربه‌ها باعث شد مکانی امن برای نگهداری و حمایت گربه های وان ترکیه راه‌اندازی شود.

در خانه گربه های وان می‌توان گربه‌هایی زیبا با چشمان تابه‌تا و یکسان را در سنین مختلف مشاهده کرد. همچنین تیم تحقیقاتی مستقر در خانه گربه های وان مشغول مطالعات علمی روی این موجودات دوست‌داشتنی است و از این طریق به ادامه نسل این گربه‌ها کمک می‌کند.

گردشی متفاوت در خانه گربه های وان | ترکیه

خانه گربه های وان در مرکز استان وان قرار دارد و در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر تبدیل شده است. ساختمان این مجموعه در داخل محوطه دانشگاه و در نزدیکی دریاچه وان واقع شده و همین امر باعث جذاب‌تر شدن این مکان برای گردشگران شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید