جاذبه زیبا و دیدنی دریاچه باتابات | جمهوری نخجوان

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

شاید بتوان جمهوری نخجوان را یکی از بکرترین و خوش آب و هواترین کشورها دانست که با داشتن زیبایی‌های خود میزبان مسافران تور نخجوان و جهانگردان است.

دریاچه باتابات در 62 کیلومتری شمال شرقی کوه های قفقاز کوچک واقع شده است. به دلیل زلال بودن آب دریاچه و طبیعت بکرش، جزء زیباترین و جذابترین مناظر طبیعی گردشگری نخجوان و جمهوری آذربایجان میباشد.

سکوت و زیبایی دریاچه باتابات فریبنده بوده و گردشگران تور نخجوان و افراد محلی را به خود جذب مینماید. دریاچه باتابات نخجوان دارای اقلیم معتدل و آب زلال و شیرین است.

جاذبه زیبا و دیدنی دریاچه باتابات | جمهوری نخجوان

این دریاچه پوشش گیاهی زیبا و غنی دارد. دریاچه باتابات در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده است. این دریاچه بر اثر متلاشی شدن و از بین رفتن یخچال های طبیعی، طی هزاران سال تشکیل شده است. دریاچه باتابات آذربایجان در یک منطقه 16 هکتاری واقع شده که با حوضچه های آب، کوه های سر به فلک زده پربرف و رودخانه احاطه شده است.

درون دریاچه باتابات آذریایجان جزیره ای کوچک شناور میباشد. که پوشیده از چمن  است. این جزیره کوچک به هیچ وجه به دریاچه متصل نبوده و به آهستگی در وسط این دریاچه در حال حرکت می باشد. این جزیره زیبایی دریاچه را دوبرابر کرده است.

خود دریاچه باتابات آذربایجان از 3 دریاچه کوچکتر تشکیل شده است. که یکی از مجموعه های تفریحی نخجوان محسوب میشود. از سال 2010 میلادی نیز از چندین هتل ، کافه و رستوران در کنار دریاچه شروع به فعالیت نموده اند. در اطراف دریاچه رستوران های محلی و مراکز اقامتی زیادی وجود دارد که مسافران اوقات خوشی را کنار این دریاچه سپری نمایند.

گردشگران در کنار دریاچه باتابات میتوانند از تماشای منظره درختان تنگ، زالزالک و گل های رنگارنگی که دریاچه را احاطه کرده اند لذت ببرند.

آب و هوای دریاچه باتابات نخجوان

جاذبه زیبا و دیدنی دریاچه باتابات | جمهوری نخجوان

به دلیل اینکه دریاچه باتابات در یک دره کم عمق بعد از آخرین گردنه جنگلی واقع شده است، آب و هوای کوهستانی و بیشتر اوقات زمستانی پوشیده از برف است. دریاچه باتابات در تابستان دارای هوای بسیار گرم میباشد. گردشگران می توانند خشکی هوا را در فصل زمستان و گرما و رطوبت بیش از حد هوا را در تابستان در کنار دریاچه باتابات احساس نمایند.

بهترین زمان بازدید از دریاچه باتابات آذربایجان

جاذبه زیبا و دیدنی دریاچه باتابات | جمهوری نخجوان

بهترین زمان بازدید از دریاچه باتابات فصل های بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه و ماه خرداد می باشد. بدلیل پر آب بودن دریاچه و همچنین سرسبزی و پوششش گیاهی اطراف چشم انداز فوق العاده ای را ایجاد می کند.

جالب است بدانید که آب شفاف دریاچه باتابات سرشار از ترکیباتی مانند کلسیم، منیزیم، هیدروکربنات، کربنات، نیتریم است. از این رو آب دریاچه خواص درمانی دارد. در حقیقت آب دریاچه باتابات جهت درمان بیماری هایی مانند ناراحتی های روده، ناراحتی معده بسیار تاثیر گذار است.

جاذبه زیبا و دیدنی دریاچه باتابات | جمهوری نخجوان

در نزدیکی این دریاچه جاذبه گردشگری دیگری همچون غار اصحاب کهف وجود دارد که باعث جذب هر چه بیشتر گردشگران خواهد شد. پس دریاچه باتابات نخجوان با فضایی دلکش و شگفت انگیز، دشت های سرسبز و زیبا، آب زلال و درمانگر مورد توجه بسیاری از سرتاسر دنیا میباشد. آب دریاچه چنان زلال است که انواع و اقسام  جانوران بی همتا و ماهی های زیبا را میتوان به وضوح دید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید