جاهای دیدنی تهران در شب

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

شاید ادعای گزافی نباشد که بگوییم شب‌های تهران برای تفریح و خوش‌گذرانی، از روزهای آن جلوتر است؛ با غروب آفتاب و روشن‌شدن چراغ مغازه‌ها و مراکز تفریحی، پایتخت از همیشه جذاب‌تر به نظر می‌رسد و عاشقان تفریحات شبانه به ضیافت بی‌پایانی دعوت می‌شوند. 

تقریبا هر شخص با هر نوع سلیقه‌ای می‌تواند مکان‌ها و تفریحات دلخواه‌اش را در تهران پیدا کند. شاید شما هم ازجمله کسانی باشید که به گشت‌وگذار در شب علاقه دارند.

برج میلاد در شب

پس خود را برای شب‌گردی در تهران آماده کنید تا شما را به گوشه و کنار این شهر ببریم و مقاصد مختلفی را تجربه کنیم. از بوستان‌های مختلف تهران تا مراکز خریدی که اگر ساعت‌ها هم در آن بگردید، سیر نخواهید شد. نگران شام هم نباشید در خیابان‌های مختلف تهران مقاصدی هم برای شکم‌گردی در نظر گرفته‌ایم. 

بام تهران، اولین مکان برای شبگردی

بام تهران در شب

بام تهران در بالاترین نقطه از خیابان ولنجک قرار دارد و در نتیجه از بهترین مکان‌ها برای تماشای پایتخت از فراز بلندی است. علاوه بر این، به‌دلیل وجود تفریح‌های متعددی همچون مجموعه وی آر، بگ جامپ، زیپ لاین، ترامپولین جامپینگ، بانجی جامپینگ، سورتمه تهران و… یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های تفریحی تهران به شمار می‌رود.

بام تهران در پایین توچال است و اگر شب‌ها برای تماشای شهر روشن به آنجا بروید، افرادی را می‌بینید که با تجهیزات کوهنوردی به‌قصد صعود شبانه به سمت قله توچال می‌روند.

پل طبیعت

پل طبیعت در شب

پل طبیعت یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در شب است که شب ها بسیار چراغانی و دیدنی می شود. پل طبیعت در منطقه عباس آباد قرار گرفته است و روی شاه راه های اصلی تهران، یعنی اتوبان حقانی، همت و مدرس قرار دارد. پل طبیعت در واقع نخستین پل غیر ماشین رو در ایران است که پارک آب و آتش و همچنین پارک طالقانی را به یک دیگر وصل می کند. سازه این پل بسیار دیدنی و جذاب است و می تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر در شب

یکی از مناطق گردشگری در تهران که به تازگی تاسیس شده است، دریاچه چیتگر است که واقع در شمال غرب تهران است. این دریاچه مصنوعی، یکی از زیباترین مراکز برای تفریحات شبانه در تهران است. از امکانات این دریاچه می توان به: قایق سواری در دریاچه، دوچرخه سواری در اطراف دریاچه، گشت و گذار در ساحل شنی واقع در اطراف دریاچه، کارتینگ ، سرزمین بازی و جایزه، اسکیت هوایی، سافاری وحشت، سینمای شش بعدی، سیرک تهران، برج هیجان و زیپ لاین، اشاره کرد. در اطراف دریاچه، میتوان از کافه و رستوران های متنوع برای صرف غذا های ایرانی و بین المللی استفاده کرد.

دربند

دربند در شب

دربند، منطقه ای خوش آب و هوا در شمال است . این منطقه برای گشت و گذار های روزانه و تفریحات شبانه در تهران، مناسب است. رستوران های زیبا و دلپذیر در منطقه دربند، یکی از مراکز مورد استقبال مردم در تفریحات شبانه است. از مشهور ترین رستوران های منطقه دربند، میتوان به: رستوران کوهپایه، رستوران باغ ایرانی، رستوران آبشار و رستوران پای کوه، اشاره کرد. همه ی این رستوران ها، در فضایی باز و جنگی در دل کوه، در کنار رود های روان در دربند، به مشتریان خود خدمات ارائه میدهند. از دیگر جاذبه های گردشگری در منطقه دربند میتوان به: تله سیژ، آبشار دوقلو و کوهنوردی در این منطقه، اشاره کرد. طبیعت زیبا این منطقه، در هر فصل، زیبایی مخصوص به خود را دارد که همین امر سبب است که دربند، همیشه مورد بازدید مردم قرار گیرد.

بام لند

بام لند در شب

باملند یکی از مجموعه‌های تفریحی جدید تهران است که در چند وقت اخیر بسیار محبوب شده است و برای تفریح و شبگردی در تهران نیز گزینه‌ی مناسبی است. این مجموعه دارای وسیله‌ی بازی، تعداد زیادی کافه و رستوران، فروشگاه برندهای مختلف و طبیعت دریا مصنوعی چیتگر است.

برج میلاد

برج میلاد در غروب تهران

برج میلاد به‌عنوان نماد شهر تهران، مقصدی ایده ال برای تهرانگردی در شب محسوب می‌شود؛ به‌خصوص که با تاریکی هوا، نورپردازی زیبای برج میلاد جلب توجه می‌کند و جذابیت زیادی به مناظر اطراف آن می‌بخشد.

تفریح‌ها و جاذبه‌های متعددی مثل سینما ایکس بعدی، زیپ‌لاین، پل معلق، اتاق فرار انیگما، سینما و سالن کنسرت برج میلاد، سکوی دید بسته، موزه مشاهیر، گنبد آسمان و… نیز از جمله بخش‌های جذاب برج هستند. در این میان نمی‌توان از برج میلاد گفت و حرفی از رستوران‌ها و کافه‌های آن نزد؛ مخصوصا رستوران گردان برج میلاد که از رستوران‌های منحصربه‌فرد ایران به شمار می‌رود.

خیابان سی تیر، شبگردی در تهران قدیم

خیابان سی تیر در شب

خیابان سی‌تیر با ساختمان‌های قدیمی و تاریخی‌اش معروف است. چندین موزه و کلیسا و … در این خیابان قرار دارد. اما شب‌های خیابان سی‌تیر قصه دیگری دارد.

شب‌ها زندگی این خیابان با دکه‌های اغذیه‌فروشی‌اش ادامه دارد؛ آن را از دست ندهید. این خیابان سنگ‌فرش‌شده حس خوبی به آدم می‌دهد. می‌توانید تا پاسی از شب در آن قدم بزنید و به موسیقی خیابانی گوش دهید. وقتی هم از بوی خوشمزه غذاها گرسنه شدید، به یکی از دکه‌ها سفارش غذا دهید.

درکه

درکه در شب

درکه یکی از مسیرهای محبوب برای یک کوه‌نوردی سبک است. اگر اهل گشت‌وگذار و شکم‌گردی در شبید، درکه یک انتخاب مناسب است.

وجود رستوران‌های مختلف با غذاهای متنوع جواب‌گوی هر سلیقه‌ای است.  در مسیرتان هم کلی خوراکی خوشمزه برای لذت‌بخش‌ترشدن گردشتان وجود دارد؛ از لواشک و انواع ترشک گرفته تا شاتوت و گردو.

بازار تجریش

بازار تجریش در شب

یکی از قدیمی ترین مراکز خرید در تهران که می توانید شب از آن بازدید کنید، بازار تجریش است. این بازار در منطقه شمیرانات تهران قرار دارد و می توانید تا ساعت ۱۱ شب از آن بازدید کنید. همچنین در نزدیکی این بازار می توانید به زیارت امام زاده صالح (ع) بروید که شب ها صفای بسیار زیادی دارد. در این بازار همه چیز در دسترس شما است؛ از خشک بار و زیور آلات گرفته تا ادویه و ترشی. بازار میوه تجریش هم جذاب ترین بخش این منطقه است و شما می توانید میوه های تازه و گاهی هم کم یاب را در آن جا ببینید و خرید کنید. این بازار با استفاده از مترو هم قابل دسترسی است.

باغ ایرانی

باغ ایرانی

یکی از باغ های بسیار باصفایی که در تهران قرار دارد، باغ ایرانی است. باغ ایرانی در خیابان شیخ بهایی قرار گرفته است و با فراهم کردن یک فضای سرسبز و دلنشین توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. در این فضا پیاده روی می تواند نظر هر کسی را به خود جلب کند و از حضور در آن نهایت لذت را ببرید. بهترین فصل برای بازدید از این باغ، فصل بهار است. چرا که در این باغ گیاهان، درختان و گل های بسیار زیادی وجود دارد که شما در فصل بهار سرسبز می شوند. در فصل بهار گل و گیاهان شکوفه می دهند و فضای این باغ را برای قدم زدن و حتی عکاسی بسیار دلنشین می کند.

بام بوکان

بام بوکان

یکی دیگر از بام هایی که در تهران وجود دارد و برای شب گردی بسیار مناسب است، بام بوکان است. بام بوکان در بالاشهر تهران قرار دارد و برای رفتن به آن جا باید به منطقه نیاوران بروید. پس از عبور از خیابان شریعتی و دزاشیب، در خیابان صادقی قمی خیابان بوکان می توانید به بام بوکان دسترسی داشته باشید. افراد زیادی وجود دارند که بام بوکان را به عنوان پاتوق خود انتخاب کرده اند و از آب و هوای بسیار دلچسب این منطقه لذت می برند. همچنین شب ها که شهر تهران نورانی و چراغانی است، از بالای این بوم می توانید از فضای بسیار دلنشین و جذاب آن استفاده کنید. بنابراین اگر به دنبال یک جای دنج هستید که شب گردی خود را در آن انجام دهید و از حضور در آن منطقه لذت ببرید، بام بوکان گزینه بسیار مناسبی است.

بام محک

بام محک در شب

گاهی اوقات برای تفریح به یک فضای آرام احتیاج داریم که بهتر است از شلوغی شهر کمی دور باشیم. اگر دنبال تفریح شبانه‌ی آرام در تهران می‌گردید، به سمت بام محک یا بام دارآباد حرکت کنید. بام محک یا بام دارآباد یک منظره‌ی زیبا از بالای تهران در شب به شما نمایش می‌دهد. اگر قصد وقت گذرانی در این جای آرام را دارید، بهتر است با خودتان چای و خوردنی‌های دیگری ببرید. چرا که در فضای بام محک جایی برای فروش خوراکی وجود ندارد. بام محک از تفریحات شبانه تهران است که برای رفتن به آن بهتر است اتوموبیل شخصی داشته باشید.

امامزاده صالح

امامزاده صالح در شب

یکی از مکان های معنوی و تاریخی در شهر تهران است. امامزاده صالح (ع)، یکی از فرزندان امام کاظم (ع) است. این مکان معنوی، در قسمت جنوبی میدان تجریش واقع شده است. بعد از گذشتن از بازار تجریش، به ورودی اصلی حرم میرسید.

شهربازی ژوپیتر

شهربازی ژوپیتر

شهربازی ژوپیتر یکی از شهربازی های سرپوشیده تهران است که می‌توانید آن را در برنامه تهران‌گردی خود در طول شب بگنجانید و هیجان و لذت بازی‌های تفریحی را تجربه کنید.

پارک ارم

پارک ارم در شب

پارک ارم تهران که در سال ۱۳۵۳ تاسیس شد، از قدیمی‌ترین پارک‌های کشور به شمار می‌رود و از سه شهربازی با بازی‌های متعدد تشکیل شده است. وسایل بازی شهربازی شماره یک شامل رالی کودک، قوی گردان، یوروبانجی، اسکیت هوایی، فریزبی کودک، یوفو، تونل وحشت، ترن هوایی کودک، سرسره بادی و غیره می‌شود.

امکاناتی که مسئولان پارک ارم برای رفاه بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند، شامل غرفه‌های مواد غذایی‌، کافی‌شاپ‌، رستوران سنتی و رستوران جزیره، چهار تالار جهت برپایی مراسم مختلف و پارکینگی‌ با ظرفیت پنج هزار خودرو است.

سرزمین شادی

سرزمین شادی تهران

سرزمین شادی یا شهربازی فان لند در مجتمع بزرگ الماس هروی قرار گرفته است و ۲۵۰ دستگاه بازی جالب و جذاب دارد. این شهربازی که فعالیت خود را از اردیبهشت سال ۱۳۹۴ آغاز کرد، انواع وسایل بازی را در قالب سه طبقه در اختیار همه گروه‌های سنی گذاشته است. مجموعه بازی‌های ماجراجویان، انواع بازی‌های روز دنیا برای کودکان، اتاق وحشت، بزرگ‌ترین پیست ماشین کوبنده در سطح تهران، سالن جشن، واحد گریم، واحد عکاسی، اتاق تولد، سینما ۶ بعدی، الماس گیم و بازی‌های واقعیت مجازی بخش‌های مختلف این شهربازی را تشکیل می‌دهند.

شهربازی چمران

شهربازی چمران

شهربازی سرپوشیده چمران یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های تهران است که در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران قرار دارد. در این محل می‌توانید انواع بازی‌ها اعم از ترن هوایی، سینما هفت بعدی، بتمن، فایربال، سیمیلاتور فراری، قطار کودکان، فریزبی، ایرهاکی، ماشین کوبنده، تایگر بولینگ، اسپیس شاتل، بالن باستر، مجیک شوتر، پک من، تمپل ران، ترانسفور مرز، رینی دیز و… را امتحان کنید.

ایران مال

ایران مال

بازار بزرگ ایران یا ایران مال در شمال غرب پایتخت قرار گرفته است و فاصله چندانی با پارک چیتگر ندارد. این مرکز خرید، فروشگاه‌های متعددی از لوازم و دکوراسیون منزل تا کفش و محصولات چرمی، جواهرات، ساعت، محصولات زیبایی و سلامت، پوشاک و… را در خود جای داده است که برای علاقه‌مندان به خرید، انتخابی عالی محسوب می‌شود. با این حال، مجموعه مذکور به شکلی طراحی شده است تا در کنار خرید بتوانید از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی نیز بهره‌مند شوید. در واقع پردیس سینمایی، رستوران و فود کورت، شهربازی و مجموعه ورزشی این امکان را به شما می‌دهد تا خرید و تفریح را در کنار یکدیگر تجربه کنید.

مگامال

مگامال

مجتمع تجاری مگامال با پنج طبقه، یک مرکز خرید کامل محسوب می‌شود که با وجود انواع و اقسام فروشگاه‌های برند از کیف و کفش و صنایع دستی گرفته تا شال و روسری، لوازم آشپزخانه و لوازم‌خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی و غیره پاسخگوی هرگونه نیاز بازدیدکنندگان است. این مگامال که در شهرک اکباتان در غرب تهران قرار دارد، علاوه بر خرید، فرصت استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی‌ همچون دنیای بانوان، آی تی لند، هایپرمی مگامال، پردیس سینمایی، سرزمین ماسه(سند لند)، فود کورت و کافی شاپ و فضای ورزشی را برای شما فراهم آورده است.

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید تهران محسوب می‌شود که از لحاظ تنوع فروشگاه‌ها، امکانات تفریحی و رفاهی کم‌نظیر است. این مرکز که در محله زعفرانیه در شمال تهران قرار دارد، تعداد زیادی فروشگاه و واحد خدماتی، واحد تجاری، فوت کورت، رستوران، کافی شاپ را در خود جای داده است و اجناس لوکس و گران‌قیمتی از برندهای معروف پوشاک، اکسسوری و… را به فروش می‌رساند.

مرکز خرید دنیای نور

مرکز خرید دنیای نور

مرکز خرید دنیای نور در شرق تهران قرار دارد و دسترسی به آن از طریق بزرگ‌راه‌های حکیم، مدرس و امام علی (ع) بسیار آسان است. این محل نیز درست مثل سایر مراکز خرید، فروشگاه‌های متعددی با اجناس شیک و مدرن دارد که از آن جمله می‌توان به پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، شال و روسری، عطر و ادکلن، اسباب‌بازی و غیره اشاره کرد. همچنین امکاناتی از قبیل سالن بازی کودکان، کافی شاپ، تالار پذیرایی، پارکینگ، اتاق مادر و نوزاد، سرویس بهداشتی و تاکسی سرویس نیز برای رفاه حال بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

مرکز خرید تیراژه

مرکز خرید تیراژه

مرکز خرید تیراژه با پنج طبقه، از جمله مراکز پرطرفدار در غرب تهران است که در بزرگراه اشرفی اصفهانی نرسیده به بزرگراه همت قرار دارد. فروشگاه‌های متنوعی در این محل به چشم می‌خورد که طیف وسیعی از فروشگاه‌های لباس بچگانه و سیسمونی کودک، بدلیجات، لوازم آرایشی بهداشتی و پوشاک زنانه، انواع برندهای آرایشی و بهداشتی و گل‌های تزیینی را شامل می‌شوند.

پاساژ ارگ تجریش

پاساژ ارگ تجاری

اگر در طول شب به دیدن این پاساژ بروید، به‌لطف نورپردازی آن، با نمای منحصربه‌فرد و زیبایی مواجه خواهید شد. ضمن اینکه بازدید از بام سبز، جذاب‌ترین قسمت پاساژ ارگ تجریش را از دست ندهید! از بام سبز نه‌تنها می‌توانید به تماشای چشم‌انداز زیبای تجریش و اطراف آن بپردازید، بلکه به‌لطف وجود رستوران در این قسمت، غذای موردعلاقه‌تان را در فضایی فوق‌العاده نوش جان کنید.

پارک ملت

پارک ملت تهران

پارک ملت از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های تهران است که در خیابان ولی‌عصر قرار دارد. در این پارک امکانات متعددی برای تفریح و سرگرمی شهروندان وجود دارد؛ ازجمله باغ‌وحش، دریاچه مصنوعی، زمین ورزش برای تنیس، فوتبال و اسکیت، زمین بازی کودکان ، پردیس سینمایی.

بوستان نهج‌البلاغه

بوستان نهج البلاغه

پارک نهج‌البلاغه در دره فرح‌زاد و در دو فاز ساخته شده است. رودخانه‌ای بین این دو فاز جریان دارد که گویا از آب قنا‌ت‌های منطقه است. در این پارک تعداد زیادی آلاچیق ساخته شده که برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است.

یکی دیگر از جاذبه‌های این پارک، پل معلق آن است که روی دره فرح‌زاد ساخته شده است و بوستان نهج‌البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می‌کند. این پل «طولانی‌ترین پل کابلی عابرپیاده» در خاورمیانه است. مسیر دوچرخه‌سواری هم در این پارک در نظر گرفته شده که با کرایه‌کردن دوچرخه می‌توانید در پارک گردش کنید.

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش، یکی از بهترین پارک های تهران است که در شمال شهر واقع شده است. این پارک بزرگ، در منطقه ۳ تهران واقع شده است. شروع به کار این پارک، از سال ۱۳۸۸ بوده است. از امکانات این پارک بزرگ، میتوان به: سالن آمفی تئاتر، برج های آتش، مراکز خرید و رستوران های بزرگ، اشاره کرد. این پارک، از چندین بوستان ساخته شده است که می توان به بوستان بنادر و بوستان حضرت ابراهیم اشاره کرد که در بوستان حضرت ابراهیم، فواره های مشهور پارک وجود دارد. 

کافه های تهران

کافه های تهران در شب

اگر گزینه های قبلی نمی تواند نظر شما را جلب کند یا این که به دنبال گزینه دیگری هستید، کافه های تهران گزینه مناسبی هستند. در تهران کافه های مختلفی وجود دارند که هر یک از آن ها تا نیمه شب در اختیار افراد هستند و شما می توانید به راحتی از آن ها بازدید کنید. کافه های روباز و سرپوشیده مختلفی در تهران هستند که در آن غذا و نوشیدنی های مختلفی سرو می شود. حتی در نزدیکی محل زندگی یا اقامتگاه خود هم می توانید کافه هایی را برای شب گردی پیدا کنید و از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

شهر تهران، یکی از پرجمعیت ترین شهر های ایران است. این شهر، مراکز زیادی برای گشت و گذار و تفریحات دارد که میتوان به پارک آب و آتش  و بوستان باغ ایرانی اشاره کرد. تفریحات شبانه در تهران در روز های گرم تابستانی، یکی از تفریحات مردم است. از مراکز مهم در تفریحات شبانه در تهران، میتوان به: برج میلاد، دربند و خیابان های دیدنی تهران مانند خیابان ولیعصر، اشاره کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید