سازه هنری برج های واتس در لس آنجلس

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

برج های واتس در آمریکا یکی دیگر از عجایب گردشگری و معماری می باشد که همانند آهن ربایی به جذب حداکثری گردشگرانی از سراسر جهان می پردازد. 

 این برج ها شامل یک مجموعه از 17 برج مجسمه ای منفصل می باشد. این برج ها در مدت حدود 30 سال و توسط خود شخص سیمون رودیا در واتز لس آنجلس طراحی و ساخته شده است. برج هایی فولادی با اشکال عجیب که ارتفاع بلندترین آن به حدود 30.3 متر می رسد. این کار نمونه ای از هنر خارجی یا آرت بروت و هنر نوی آمریکایی- ایتالیایی می باشد.

سازه هنری برج های واتس در لس آنجلس

در حال حاضر سالانه هزاران نفر گردشگر خارجی از این برج ها در لس آنجلس دیدن کرده و با سبک کاری و هنر رودیا معمار ایتالیایی آشنا می شوند. اثری که در فهرست مکان ها و مکان نمای تاریخی ایالات متحده به ثبت رسیده است و به همین دلیل بازدید از این مجموعه به گردشگران خارجی توصیه می شود. 

 از نکات جالب توجه درباره ساخت این مجموعه برج ها اینکه ساخت و تکمیل این برج ها کلا حدود 33 سال طول کشید و اگر بخواهیم به صورت دقیق بیان کنیم باید بگوییم که ساخت این مجموعه از سال 1921 تا سال 1954 میلادی زمان برده است.

از نکات مهم در بازدید از برج های واتس در آمریکا نیز این است که مجموعه برج های واتس فقط محدود به برج های 17 گانه نمی باشد بلکه این مجموعه شامل نقش و نگارهای موزاییکی و یا مجسمه هایی رنگارنگ و زیبا نیز می باشد که به نوعی هنر و ذوق سیمون رودیا را به رخ بینندگانش می کشد. تصویری از نقش و نگارهای گلی، موزاییک کاری های رنگارنگ و اشکال دیگر را در زیر مشاهده می کنید.

جنس آرماتور مجسمه های برج های واتس از میلگردهای فولادی بوده و بافت و روی هم گذاری دقیق آنها نیز توسط رودیا انجام شده است. برج های واتس به نظر برخی ها در نگاه اول بیشتر شبیه یک نیروگاه برق است.

سازه هنری برج های واتس در لس آنجلس

این برج ها با قطعات چینی، تکه های موزاییک، کاشی، شیشه، آیینه و غیره تزیین شده اند. همین تزیینات به ظاهر ساده اما رنگارنگ جلوه زیبایی به این مجموعه بخشیده است. این مجموعه تماشایی پس از مرگ رودیا چندین بار نیز نوسازی و مرمت شده و اکنون نام آن به عنوان یک جاذبه توریستی در لیست جاذبه های شهر لس آنجلس کالیفرنیا دیده می شود.

یکی از ویژگی های برج های واتز در ایالات متحده برگزاری نمایشگاه های مختلف و نیز شوهای تلویزیونی می باشد که توانسته است بر جذابیت این مجموعه بی افزاید. اما آیا برای بازدید از این مجموعه تور راهنمایی هم وجود دارد؟ بله، اما تنها تورهای راهنمای برج های واتز توسط کارکنان مرکز هنرهای برجهای واتز برگزار می شود. این تور شامل دسترسی به فضاهای داخلی این جاذبه می باشد. توری که تاریخچه و نیز معماری برج ها را به طور کامل توضیح می دهد. این تورها معمولا از پنج شنبه تا شنبه هر هفته و از ساعت 10:30 صبح تا 3 بعد از ظهر و یکشنبه ها نیز از 12:30 تا 3 بعد از ظهر برپاست.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید