پارک جنگلی سوکان | بزرگترین پارک جنگلی سمنان

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

بزرگترین پارک جنگلی سمنان، پارک جنگلی سوکان نام دارد که در جاده سمنان به دامغان قرار گرفته ‏است. البته برای رسیدن به آن تنها باید 3 کیلومتر از شهر سمنان دور شوید.

این پارک درست رو به روی ‏دانشگاه سراسری سمنان واقع شده و از این رو به نوعی به پاتوق دانشجویان این دانشگاه تبدیل شده است. ‏این پارک جنگلی از آنجا که بر سر جاده تهران به مشهد قرار گرفته، میزبان زائرین زیادی است که از تهران ‏به مشهد می‌روند و یا بالعکس مسافرینی که از مشهد به تهران سفر می‌کنند. اگر شب هنگام به اینجا ‏رسیدید، می‌توانید در این محلی که برای چادرزدن تعبیه شده، چادر بزنید.

پارک جنگلی سوکان | بزرگترین پارک جنگلی سمنان

در پارک جنگلی سوکان، امکانات رفاهی – بهداشتی و همچنین امکانات تفریحی تدارک دیده شده ‏است. امکانات تفریحی شامل یک باغ و حش و یک باغ پرندگان کوچک می‌شود. نمازخانه، سرویس ‏بهداشتی، مکانی برای خرید تنقلات، آلاچیق، پارکینگ و سفره خانه از دیگر امکانات پارک جنگلی سوکان ‏است. یک جایگاه سوخت ‏CNG‏ نیز در نزدیکی این پارک قرار دارد. ‏

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید جاهای دیدنی سمنان اندک است و سمنان را تنها ‏شهری برای عبور می‌شناسید، خوب است شما را با دیگر جاهای دیدنی سمنان آشنا کنیم، مسجد جامع ‏سمنان (یادگار عصر سلجوقیان)، مسجد سلطانی (یادگار قاجاریان)، موزه گرمابه، بازار تاریخی، تکیه پهنه و ‏تکیه ناسار، باغ موزه امیر، خانه تاریخی تدین، خانه رجبی، خانه تاریخی طاهری، دروازه ارگ سمنان (نماد ‏سمنان)، بقعه پیغمبران (مقبره سام و لام نبی)، امامزاده یحیی، بقایای کارخانه نساجی، تپه دلازیان، کویر ‏کوه سرخ، پرنده همای سعادت، پارک موزه دفاع مقدس، موزه مهر و سکه و موزه تاریخ طبیعی تنها بخشی ‏از دیدنی های سمنان محسوب می‌شوند.

پارک جنگلی سوکان

اگر به طبیعت گردی و روستاگردی علاقه دارید، با کمی رانندگی به شهر زیبای شهمیرزاد و بافت ‏زیبای آن می‌رسید، جایی که بزرگترین باغ گردوی جهان را در خود دارد و هنوز هم از میان کوچه پس ‏کوچه‌هایش که رد شوید، دیوارهای قدیمی بدون سیمان را خواهید دید، جایی که هوای مطبوعش در ‏تابستان نیز مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. منطقه رودبارک، عمارت ابراهیم خان (شکارگاه ‏ملاده)، غار دربند، جنگل فینسک و منطقه حفاظت شده پرور از دیدنی های مهدیشهر است که می‌توانید از ‏آنها بازدید کنید. (شهمیرزاد یک شهر در شهرستان مهدیشهر یا همان سنگسر است). ‏

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید