لذت قایق سواری در دریاچه ها

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

رودخانه دانوب (Danube River)
دانوب، رودخانه‌ای ۲۸۵۰ کیلومتری است در اروپای مرکزی که از جنگل سیاه در آلمان سرچشمه می‌گیرد و در ناحیهٔ دلتای دانوب در کشور رومانی به دریای سیاه می‌ریزد. دانوب از کشورهای رومانی؛ مجارستان؛ صربستان؛ اتریش؛ آلمان؛ بلغارستان؛ اسلواکی؛ کرواسی؛ اوکراین و مولداوی عبور می‌کند و دومین رود طولانی اروپا – پس از ولگا- است. قرار داشتن ۱۲۰۰ کیلومتر از دانوب در رومانی، آن را تبدیل به طویل‌ترین رود در این کشور کرده‌است. دلتای رود دانوب در اروپا، با بیش از ۳۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت، زیست‌بوم بیش از ۳۰۰ نوع پرنده کمیاب، ۱۹۰۰ گونه گیاهی و ۱۳۳ نوع ماهی است.

لذت قایق سواری در دریاچه ها

رودخانه دورو (Douro River)

رودخانه دورو ، از مهم ترین رودخانه‌های شبه‌جزیره ایبری است که از اسپانیا سرچشمه گرفته و پس از عبور از پرتغال به اقیانوس اطلس می‌ریزد.

لذت قایق سواری در دریاچه ها

دره رودخانه لوار (Loire River Valley)
دره لوار در مرکز فرانسه یک مقصد توریستی محبوب است. این منطقه برای مناظر دیدنی و جذاب، قلعه‌های پر زرق و برق، تاکستان زیبا و روستاهای تاریخی شناخته می‌شود.دره لوار ۱۷۵ مایل در امتداد رودخانه لوار کشیده شده است که در میان برخی از زیباترین روستاهای فرانسه و قلعه‌های چشم‌نواز پیچ و تاب خورده است . لوار، طولانی‌ترین رود فرانسه است که طول آن بالغ بر ۱٬۰۱۲ کیلومتر و حدود یک پنجم کل مساحت فرانسه است. این رود ۱۷۰مین رود بزرگ دنیاست.

لذت قایق سواری در دریاچه ها

رودخانه ماین (Main River)
رود ماین یکی از رود های واقع در کشور آلمان است که طول آن ۵۲۴ کیلومتر است.که از ایالت های هسن و بادن-وورتمبرگ و بایرن می گذرد و در نهایت یه رود دانوب می پیوندد.

لذت قایق سواری در دریاچه ها
رودخانه پو (Po River)
پو، رودی است در شمال ایتالیا به طول ۶۵۲ کیلومتر و مساحت بستر آن ۷۵ هزار کیلومتر مربع است. پو بزرگ‌ترین رودخانه ایتالیا است. از ارتفاع ۲۰۲۰ متری آلپ سرچشمه گرفته و به دریای آدریاتیک میریزد. در مسیر این رودخانه سدهای متعدد بسته شده است. «پو» در فصلهای بهار و پائیز طغیان می‌کند. این جریان به وسیله کانال به ونیز وصل شده است. رود پو یکی دیگر از تجربه های رمانتیک سفر با قایق روی رودخانه را در اختیارتان می گذارد. این رود طولانی ترین رود ایتالیا است که از کوه های آلپ کوتیان شروع می شود و در نهایت به دریای آدریاتیک می ریزد. این رود شما را از کنار زیباترین مناظر ایتالیا از جمله شهر ورونا (شهر رومئو و ژولیت) و بسیاری از شهرهای سنتی ایتالیا و همچنین تالاب مشهور ونیز می گذراند.

لذت قایق سواری در دریاچه ها

رودخانه راین (Rhine River)
راین یکی از مشهورترین و زیباترین رودهای اروپاست. این رود از گریسونز در کوه های آلپ سوئیس آغاز می شود و قبل از آنکه به دریای شمال در هلند بریزد، از آلمان می گذرد. این مسیر رودخانه ای مسیری محبوب برای گشت تفریحی محسوب می شود. در آلمان می توانید از کنار جنگل سیاه، شهر زیبای کلن و چند قلعه خوش منظره بگذرید و از این سفر لذت ببرید. به هلند که رسیدید، از آبراه ها و آسیاب های بادی دیدن کنید و در فرانسه سری به شهر خوش منظره استراسبورگ بزنید.

لذت قایق سواری در دریاچه ها

رودخانه رون (Rhone River)
رود رون، یک رودخانه اروپایی است. طول این رود ۸۱۲ کیلومتر است و سرچشمه آن یخچال‌های رون و رشته کوه‌های آلپ در سوییس است. رود رون از رودهای مهم اروپا محسوب می‌شود و از کشورهای فرانسه و سوییس عبور می‌کند.

لذت قایق سواری در دریاچه ها

رودخانه سن
برای لذت بردن از این سفر، حتما پاریس را ببینید و سپس با قایق در مسیر کلود مونه پیش بروید و حومه نورمانی فرانسه را تماشا کنید. در این مناطق می توانید سواحل تاریخی نورماندی را سیر کنید و از معماری قرون وسطایی روآن و باغ های شگفت انگیز ژیورنی که نقاشی های مشهور مونه در آنجاست، لذت ببرید.

لذت قایق سواری در دریاچه ها

 

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید