این سرویس بهداشتی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شد

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

سفر جاده ای با اتومبیل یک روش فوق العاده برای سیر کردن مناظر دیدنی شهرها است. در این مدل سفر توقف در توالت های بین راهی اجتناب ناپذیر است. یکی از سرویس های بهداشتی بین راهی در نروژ با امتیازات و ویژگی های منحصر به فرد توانسته توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کند.این سرویس بهداشتی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شداین مکان برای افرادی که نسبت به نظافت سرویس های بهداشتی حساسیت بسیار دارند گزینه ایده آلی محسوب می شود. سرویس های بهداشتی این مجموعه دارای یک فضای هواخوری است که نمای فوق العاده ای از طبیعت زیبای منطقه دارد. تراس خوش منظره ی آن در جاده ای زیبا در 443 کیلومتری هِلیه لَندز شیستِن (Helgelandskysten) واقع شده که شهر هولم (Holm) تا بندر گودُیز تِرومِن (Godøystraumen) را به هم وصل می کند. مسافرانی که در شمال کشور در منطقه ی اورِد پلاسن (Ureddplassen) در نزدیکی شهر ییلدِسکال (Gildeskål) توقف می کنند، می توانند در این مکان زمانی را به ریکاوری و آسایش بگذرانند. معماری و آینه کاری سرویس بهداشتی آن از یک سو و نمای زیبای تراس مجموعه به جذابیت های آن افزوده است. نشیمن گاه های متعددی نیز برای آسایش مسافران درنظر گرفته شده است.

در گزارشی که برای انتخاب زیباترین جاده های نروژ انجام گرفت؛ مشخص شد این منطقه بین ساکنان محلی و گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. در این گزارش یکی از دلایل محبوبیت این مجموعه امکان رصد پدیده شفق قطبی در زمستان و پدیده آفتاب نیمه شب در تابستان بر روی سکوهای این توقفگاه، ذکر شده است. این سکوها درست به موازات ساحل و به دور از جاده ی اصلی قرار گرفته اند تا مسافران بتوانند برای لحظاتی از سر و صدای ترافیک دور شده و از شگفتی های طبیعت نروژ لذت ببرند. طراحی داخلی این سرویس بهداشتی را اینگه دالمن (Inge Dahlman) و پیاده سازی و اجرای طرح توسط شرکت توسعه ی مناظر (LANDSKAPSFABRIKKEN AS) اجرا شده است.این سرویس بهداشتی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شد

این سرویس بهداشتی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شدنروژ دارای 18 جاده ی فوق العاده خوش منظره است که با هدف لذت بردن حداکثری مسافران از طبیعت شگفت نروژ احداث شده اند. این اولین باری نیست که اداره ی راهداری نروژ اقدام به ساخت سرویس های بهداشتی عمومی با کاربردهای چندگانه کرده است. نکته جالب توجه این است که سرویس بهداشتی یکی از این توقفگاه ها در جاده ی زیبای اورلندز فیِله (Aurlandsfjellet)، به دلیل “تبدیل کردن یک توقف کوتاه به فرصتی بی نظیر برای ستایش طبیعت”، در سال 2015 توسط نشریه ی دیزاین کوریال (DesignCurial) به عنوان بهترین سرویس بهداشتی عمومی دنیا انتخاب شد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید