۳ مکان دیدنی ایران که همه دنیا باید ببینند!

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

زندگی امروزه مردم ایران پر شده است از مشغله های کاری و دغدغه های مالی، مشکلاتی که هر فرد با انبوهی از آنها در زندگی رو به رو میشود. اگر شما در یک کلانشهر زندگی میکنید، این مشکلات را بیشتر از بقیه مردم درک خواهید کرد. حتما بارها برای شما پیش آمده است که خسته شده باشید از این همه مشغله روزمره و به دنبال یک راه حل برون رفت باشید، مسلما یکی از اولین کلمات و ایده هایی که به ذهن شما خطور میکند کلمه ” سفر ” است. سفر، یار و همدم قدیمی ما ایرانیهاست.

با ما باشید با سه مقصد گردشگری محبوب ایرانیان

شمال!

 

۳ مکان ایران که همه دنیا باید ببینند!

شاید تا حالا دقت نکرده باشید ولی اصلی‌ترین و مهم ترین مقصد گردشگری مردم ایران مناطق شمالی کشور است. استان های مازندران و گیلان و گرگان که در مجاورت با دریای خزر قرار دارند مقصد گردشگری مناسبی برای یک مسافرت چند روزه هستند، تراولچی به شما پیشنهاد میکند اگه میخواهید به شمال سفر کنید، حتما به مناطق کمتر نام آشنای آنجا سری بزنید، شاید با دیدن قلعه رودخان یا قلعه هزار پله، به کشف هرچه بیشتر ایران علاقه مند بشوید.

خطه شمالی ایران پر است ازهنرمندی زیبای مادر زمین. لذت دیدن شالیکاری ها از  پنجره هواپیما، پرواز بر فراز کوه‌های مملو از درختان که از بالا همانند رواندازی سبز رنگ خاک را دربرگرفته است، استشمام هوای مرطوب که با اگر با عطر چای همان سرزمین درآمیزد، خود معجزه خواهد کرد، هر کدام از این خصوصیات خود قابلیت این را دارند که شمال را به عنوان مقصد گردشگری آخر هفته شما تبدیل کنند!

در این سفر، فراموش نکنید که مردم خطه شمال کشور، یکی از بهترین منوهای غذاهای محلی را دارند که حتما یکبار باید امتحانشان کرد. تجربه محشر قدم زدن در کنار ساحل و گوش دادن به صدای امواج دریا، تماشای صیادانی که ماهیان تازه را از آب دریا میگیرند، سکونت در ویلاهای جنگلی و یا ساحلی، همه وهمه اتفاقات بی نظیری هست که در سفر به شمال کشور ممکن است تجربه کنید.

اصفهان، نصف جهان!

۳ مکان ایران که همه دنیا باید ببینند!

اصفهان را میتوان یکی از اصلی ترین شهرهای توریستی ایران برای گردشگران ایرانی و خارجی دانست. شهری پهناور که جاذبه های متعدد آن از جمله میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، کلیسای وانک، منار جنبان و… لقب برازنده “نصف جهان” را برای این شهر در پی داشته است.

اگر عصر هنگام در میدان نقش جهان قدم بزنید، بدون شک انعکاس تصویر کاشی های زیبای فیروزه ای در آب نماهای متعددی که در این میدان وجود دارد، تلالو نور خورشید بر پیکره ی سازه های کهن ایرانی و صدای دلنشین بازاریان که صنایع و محصولات خودشان اعم از صنایع دستی، سوغات، شیرینی های سنتی و… عرضه میکنند، شمارا به عصر ایران باستان میکشاند. اصفهان یک دروازه به ایران باستان است، شهری که هر گوشه ای از آن یکی از شاهکار های معماران ایرانی را در خود جای داده و بازدید از هر کدام از این آثار تاریخی و ارزشمند، پلی است بین دنیای شلوغ و پر مشغله شما، با دنیای کهن ایران باستان.

بدون شک، استراحت شبانگاهی در کنار خانواده در بزرگترین میدان جهان، یا قدم زدن در زیر گنبد عظیم مسجد شیخ فضل‌الله نوری، همچنین قدم زدن در بهشت باغ‌گل اصفهان و لذت بردن از این هنرمندی خالق هستی همگی حس محشر جدا شدن از دنیای پرمشغله مارا دارند. حس این سفر کوتاه در زمان را حتما باید تجربه کرد، سفری که شاید همین آخر هفته انجام بشود!!

شیراز، یادآور ایران کهن!

۳ مکان ایران که همه دنیا باید ببینند!

با شنیدن نام این شهر هر ایرانی به یاد شعرای پرآوازه ایرانی، سعدی و حافظ خواهد افتاد. به هنگام ورود به شیراز دروازه قرآن در سردر شهر خودنمایی میکند، که شاید نوید بخش ورود شما به یکی از مهدهای تمدن ایران و جهان رو است. ممکن نیست کسی به شیراز سفر کند و از شاهکار مهندسی و عظیم ترین بنای سنگی جهان بازدید نکند، تخت جمشید.

تخت جمشید که مرکز حکمرانی پادشاهان هخامنشی بود است، یکی از سایت های توریستی است که از سراسر جهان برای دیدن آن به استان فارس سفر میکنند. کاخ های مجلل سنگی که قسمت هایی از آنها هنوز سالم مانده است و عظمت دروازه ها و سرستون های شیرنشان، هر گردشگری را متحیر میکند. بناهای متعدد دیگری هم در شیراز هست. بازدید از ارگ کریم خان میتواند فرصتی باشد که ازشاهکار معماری نظامی آن زمان لذت ببرید.

همچنین در شیراز شما میتوانید از باغ زیبای ارم بازدید کنید و از هوای معتدل و بوی خوش گلهای این باغ لذت ببرید. در آخر هم، قدم زدن در سایه سار درختان و لذت بردن از بوی نارنج های تازه در کنار مقبره شعرای بزرگ ایرانی، سعدی و حافظ را به شما پیشنهاد میکنیم.  شاید در اولین تعطیلات این ماه بتوان با یک هزینه خیلی مناسب به زیارت لسان الغیب رفت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید