آبشار عیش آباد مرند

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آبشار عیش‌آباد یکی از مکان‌های دیدنی استان آذربایجان شرقی است که در پیرامون روستای عیش‌آباد از توابع دهستان میشاب شمالی بخش مرکزی شهرستان مرند قرار گرفته‌است. ارتفاع این آبشار حدود ۱۵ متر بوده و حدود ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد.

عیش‌آباد در گویش بومی، ایش‌اوبا گفته می‌شود. عیش‌آباد در ۱۹ کیلومتری شهرستان مرند قرار دارد. بخشی از راه دسترسی به آبشار، اتومبیل‌رو و بخش دیگر، کوهستانی است. در کنار کوه و دره‌هایی که آبشار در آن است، چشم‌اندازهای زیبای طبیعی نیز وجود دارند. هرچند در بیشتر روزهای سال می‌توان از عیش‌آباد و آبشار آن دیدن کرد اما بهترین هنگام برای دیدن از این روستا و آبشار آن، پایان اردیبهشت ماه است.

آبشار عیش آباد مرند

آبشار عیش آباد کجاست؟

استان آذربایجان شرقی از جمله استان های کشور می باشد که جاذبه های طبیعی و توریستی فراوانی را در خود جای داده است و به همین جهت به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شده است. در این پست قصد داریم به یکی از زیباترین روستاهای کشور به نام روستای عیش آباد مرند سفر کنیم و با یکی از جاذبه های این روستا به نام آبشار عیش آباد مرند بیشتر آشنا شویم. در گویش بومی به این آبشار عیش اوبا نیز گفته می شود. این آبشار زیبا از توابع دهستان میشاب می باشد که در 16 کیلومتری شهرستان مرند واقع شده است.

آبشار عیش آباد مرند

آبشار عیش آباد، در دره ای به نام گوزل دره واقع شده است. در اطراف این آبشار، کوه ها، صخره ها زیادی به چشم می خورند که چشمان هر ببیننده ای را به خود خیره می کنند. این آبشار 300 متر مربع وسعت دارد و دارای 2 طبقه با مجموع طول 15 متر می باشد. در فصل تابستان به دلیل کاهش میزان بارش و افزایش دما، از آب این آبشار کاسته شده و به همین جهت، بهترین زمان سفر به این آبشار از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه می باشد.

آبشار عیش آباد مرند

علاوه بر این در اطراف آبشار عیش آباد چندین چشمه و انبوهی از درختان به چشم می خورد که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نیست. همچنین اگر قصد بازدید از این آبشار را دارید، باید بدانید برای رسیدن به این مکان باید بخشی از راه را به دلیل کوهستانی بودن آن و وجود دره ها، پیاده طی کنید. پیشنهاد میکنیم در صورت سفر با تور تبریز گردی از این آبشار بسیار زیبا بازدید کنید و از زیبایی ها و جاذبه های آن لذت ببرید.

آدرس عیش آباد مرند : آذربایجان شرقی، 19 کیلومتری مرند، توابع دهستان میشاب شمالی، بخش مرکزی مرند٬ روستای عیش آباد

عکس های آبشار عیش آباد مرند

آبشار عیش آباد مرند

آبشار عیش آباد مرند

آبشار عیش آباد مرند

آبشار عیش آباد مرند

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید