اقبالیه قزوین | جاذبه های گردشگری اقبالیه قزوین

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

شهر اقبالیه با جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفر یکی از شهرهای استان قزوین است, این شهر سومین شهر بزرگ این استان محسوب می شود و بیش از ۴۷ کیلومتر مربع وسعت دارد.

از جاذبه های گردشگری این شهر می توان به تپه های تاریخی اش اشاره کرد. گفته می شود در این تپه های تاریخی سغال های یافت شده است که مربوط به ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ سال پیش بوده اند. از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می توان به پارک ولایت اشاره کرد.

جاهای دیدنی اقبالیه قزوین

اقبالیه، یکی از شهرهای بخش مرکزی استان قزوین می باشد. این شهر، از شهرهای قدیمی استان قزوین است ، که از نظر موقعیت جغرافیایی، در دهستان اقبال غربی از بخش مرکزی شهرستان قزوین و 10 کیلومتری جنوب غربی شهر قزوین، بر سر راه اصلی این شهر به همدان و زنجان قرار دارد.

جاهای دیدنی اقبالیه قزوین

از معروفترین غذاهای قزوین و شهرای اطراف آن قیمه نثار است. شیرین پلو و کوکوی شیرین، آش دوغ ، یتیمچه، ماش پیازو، اشکنه و دیماج از غذاهای دیگری هستند که می توانید آن ها را در اقبالیه نوش جان کنید.

جاهای دیدنی اقبالیه قزوین

استان قزوین علاوه بر اینکه پایتخت خوشنویسی ایران است، هنرمندان زیادی را در خودش پرورش داده و این امر باعث شده سوغات ارزشمندی را به یادگار بگذارد.علاوه بر شیرینی و باقلواهای استان قزوین که از معروفترین و لذیذترین شیرینی های ایران هستند، منبت کاری، نقاشی پشت شیشه و خوش نویسی و خطاطی از سوغات و صنایع دستی این شهر محسوب می شوند.

جاهای دیدنی اقبالیه قزوین
نمونه‌ای از خط میرعماد بزرگترین نستعلیق نویس همه اعصار

از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به تپه باستانی اشاره کرد که سفالهای‌ یافت‌ شده‌ در آن‌ را به‌ حدود سده ۸ تا ۱۰ق‌ نسبت‌ داده‌اند.

جاهای دیدنی اقبالیه قزوین

اقبالیه‌ دارای‌ کاروانسرای‌ متروکی‌ است‌، به‌ شکل‌ ۴ گوش‌ که‌ در هر گوشة آن‌ طاق‌نمایی‌ وجود دارد و نهایتاً طرح‌ بنا به‌ صورت‌ ۸ ضلعی‌ جلوه‌ می‌کند. این‌ شهر ضمناً دارای‌ قلعه خرابه‌ای‌ است‌ که‌ در کنار کاروانسرای‌ محل‌ واقع‌ است‌.

جاهای دیدنی اقبالیه قزوین
کاروانسرای اقبالیه

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید