معرفی شهر کاج در چهارمحال و بختیاری

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

کاج یکی از شهرهای بخش اردل و در۱۵کیلومتری این شهرستان  ودر۷۵کیلومتری مرکز استان واقع شده است  و با توجه به قابلیتهای بسیار زیادی که دارد در تاریخ ۱۳۹۲/۱/۶ به شهر ارتقاءیافته است .شهر کاج از نظر موقعیت جغرافیایی در دامنه کوه زیبای سالداران و در حاشیه رود خروشان کاج که از سرچشمه های کوهرنگ سرازیر میشود و به رودخانه کارون میریزد، واقع شده که دارای طبیعت منحصر به فرد و زیبایی است. ازجمله مکانهای زیارتی این شهر پیر حاجت، شاه ولی، پیر بلوطک، مادر سلیمان، شاه چراغ و پیر ارزنک بوده که در نقاط زیبای دامنه کوه های اطراف شهر و در حاشیه رودخانه واقع شده اند و مردم به واسطه علائق و اعتقادات مذهبی، در این اماکن نذر و نیاز و یا مراسم مذهبی خود را به جای می آورند.

معرفی شهر کاج

از نقاط تفریحی شهر، چم کاج، باغ نسه، چشمه کاج، گلال، بیشه و پارک ساحلی قو که در حاشیه رودخانه در سال ۱۳۹۲ توسط شهرداری احداث شده، میباشد که این پارک به دلیل طبیعت باصفا، توجه گردش گران زیادی را به خود جلب کرده است.

آب وهوای شهر کاج به دلیل طبیعت اطراف، نزدیکی به رودخانه پائین شهر وعدم وجود دود ودم ،بسیار طبیعی وپاک میباشد
یکی ازبهترین آداب ورسوم این شهرحضور همه مردم در مراسمات شادی وشیون میباشد درمراسمات شادی خود از ساز ودهل ولباس سنتی بختیاری استفاده میکنند. شغل بیشتر مردم کاج کشاورزی ودامداری می باشد.

محصولات سفر

14 دیدگاه دربارهٔ «معرفی شهر کاج در چهارمحال و بختیاری»

    • با سلام اگر به کاج رفتیید برای خرید گوشت مواظب باشید سرتان کلاه نگذارند با اینکه مردم بختیاری مردمان خون گرم ومهمانواز هستند ولی من از یگ قصابی در آنجا خرید کردم گوشت بز را بجای کوسفند فروخت من از این کار آن راضی نیَستم

      پاسخ
    • سلام هموطن عزیز ، خونه و ملکی فروشی سراغ نداری ؟ یک ملک نقلی و کوچیک میخام

      پاسخ
    • با درود.تقریبا ۳۹یا چهل سال پیش که در جهاد کار میکردم. ما یک گروه هفت نفره بودیم و به مدت چند سالبود که به تمامی روستاها برق می‌رساندیم از جمله روستاهای کاج و رستمی.امروز من ۳۵ ساله از ایران دور ماندم و خیلی دوست دارم ببینم روستایی که من وارد آن شدم و برق نداشت امروز چگونه است.
      متشکرم اگر برایم عکس بفرستید.

      پاسخ
  1. عه روستا خومونه ک…پرچمت بالا?
    ای کاش فامیل و روستاهای این شهر نام برده میشد…

    پاسخ
  2. خب هرچی ک جا افتاده رو خودتون اینجا اضافه کنین ولطفا درمورد اینکه کدوم قسمت برای تفریح بهتره هم توضیح بدین

    پاسخ
  3. ولات خوبیه حیف که یکی 1000متر زمین واسه ما پیدا نمیکنه بریم اونجا ساخت کنیم

    پاسخ
  4. مردم روستای کاج، خیلی توی گوشت فروختن تقلب می کنند اگه خواستین ازین روستا گوشت خرید کنید حتما باید یا لر همراهتون باشه وگرنه گوشت آشغال و فاسد بهتون میندازن تجربه ای که خودم در برخورد با مردم این روستا داشتم را گفتم

    پاسخ

دیدگاه خود را بنویسید