رودخانه کبگیان چیتاب

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

چیتاب از شهرهای ایران است.منطقه چیتاب یکی از مناطق دیدنی و زیبای استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد می باشد.شهر چیتاب مرکز بخش کبگبان در فاصله ۳۸ کیلومتری شهر  یاسوج از شمال به دمچنار ، از جنوب به صالحان ، از شرق به  نقاره خانه  و از جنوب به محمدآباد و جوزار  واقع شده است که دارای آب و هوایی معتدل و دلنشین می باشد و ازجمله مناطقی است که تحت عنوان « هدف گردشگری» شناخته شده است.

رودخانه کبگیان چیتاب

 معرفی رودخانه کبگیان چیتاب

یکی از رودخانه‌های زیبای استان رودخانه چیتاب در بخش کبکیان واقع در شهرستان بویراحمد است که جاذبه‌های منحصر به فرد خود را دارد.رودخانه زیبای چیتاب که به کبگیان نیز معروف است همواره گردشگران زیادی را به سوی این شهر روانه می‌کند.

رودخانه کبگیان چیتاب

مردم پراشکفت لر بوده و گویش لری بویراحمدی صحبت می کنند، پراشکفت از چندین ده تشکیل شده است که شامل ده بزرگ، چیتاب، مرادی، چل محمدباقری، کَلگه،سرچال، بَردِبَلَه، دره‎ی خانی، تل بن و چال‎کوب است.

چیتاب یکی از مناطق دیدنی و زیبای استان چهارفصل این منطقه است، تنگه چیتاب دارای آب و هوایی معتدل و دلنشین و ازجمله مناطقی است که تحت عنوان « هدف گردشگری» شناخته شده است.

چیتاب از یک طرف در دامنه کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه و مراتع سرسبز است و از سوی دیگر مشرف به رودخانه کبگیان با جلوه بسیار زیبا و دیدنی قرار دارد.

رودخانه کبگیان چیتاب

این منطقه به دلیل داشتن آب و هوای معتدل دارای پوشش جنگلی فراوان مانند بلوط ، بنه ، سیسه ، کله خونگ ، گیلاس کوهی (تگ) ، انجیر کوهی (کره تل) ، بادام کوهی ، کیکم و … و همچنین کوههای مملو از گیاهان دارویی و خوراکی از جمله کنگر، بیلهر، ریواس ، قارچ ، بن سرخ (لیزک)، لوپو ،کارده، تره کوهی ، جاشیر ، موسیر، سیر ، آب اندول ، برنجاس (بومادران) ، درمه ، حلپه ، خاری ، پشموک ، خاکشیر ، انگیون ، کاسنی ، ، و صدها گونه گیاهی دیگر است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید