بنر هدر

بقعه سبز قبا ، از اماکن مذهبی شهرستان فومن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

از اماکن مذهبی شهرستان فومن، آستان مقدس امامزاده سبزقبا (ع) است که در روستای شنبه بازار این شهرستان قرار گرفته و به یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در این خطه از کشور، تبدیل شده است. از نکات قابل توجه در مورد این بقعه ی تاریخی، آرامگاه پیکر مطهر چند تن از شهدای جنگ تحمیلی است که در اطراف آن قرار دارد.
در اطراف بقعه سبز قبا، پیکر چندتن از شهدای جنگ تحمیلی قرار دارد که مهم ترین دلیل حضور گردشگران سراسر کشور در این بارگاه است.
بقعه سبز قبا ، از اماکن مذهبی شهرستان فومن

از جمله شهدای دفن شده در این بارگاه ملکوتی، پیکر پاک شهید سید جواد موسوی است که در فضای بقعه ی سبز قبا، آرمیده است. جالب است بدانید که در نزدیکی این امامزاده، درختی کهنسال و تنومند وجود دارد که گذشتگان آن را «درخت مزار» یا «درخت آقادار» می نامیدند. امروزه نیز برخی از مردم به تبعیت از باورهای قدیمی، به امید برآورده شدن حاجات خود، پارچه ای سبز رنگ را به درخت وصل می کنند.همچنین چشمه آب جاری شده از زیر این درخت از نکات جالب توجه این بقعه می باشند.

بارگاه شهید سید جواد موسوی به واسطه روح بلند و ملکوتی خود به مکانی برای برآورده کردن حاجات نیازمندان، درماندگان ، بیماران و دل شکستگان تبدیل شد.عده ای این امر را خرافات دانستند و عده ای برآن به واسطه مشاهدات خود صحه گذاشتند.

مزار پدر و مادر شهید سید جواد در حیاط این بارگاه در جوار بقعه سبز قبا است که زائران قبل از زیارت بارگاه سید جواد، به حکم احترام بر سر مزار پدر و مادر وی می‌روند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید