جاذبه منطقه گردشگری دالانی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دالانی یکی  از جاهای دیدنی پاوه و از مناطق نمونه گردشگری استان کرمانشاه است.منطقه نمونه گردشگری دالانی که در شهرستان پاوه قرار دارد از ویژگیهای قابل توجهی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

ارتفاعات برف گیر در زمستان، جاذبه های کوهستانی، پوشش گیاهی و طبیعی مصنوعف باغات زیبا و پرمحصول، ارتفاعات زیبا و مسیر کوهنوردی از جمله ویژگی‌های بارز منطقه نمونه گردشگری دالانی در شهرستان پاوه است.

همچنین ارتفاعات و صخره‌های زیبا، امکان انجام فعالیت‌های ستاره شناسی و زمین شناسی و طبیعت زیبا و بکر از دیگر ویژگی‌های منطقه نمونه گردشگری دالانی است.

جاذبه منطقه گردشگری دالانی

قابلیت کوهنوردی، کایت سواری، برگزاری تورهای علمی (زمین شناسی و ستاره شناسی)، انجام تورهای دوچرخه سواری کوهستان، وجود باغات میوه (انار)، فعالیت شکار و طبیعت، وجود چشمه‌های آب و رودخانه روان‌(سیروان) در منطقه و تنوع پوشش گیاهی تنها بخشی از مزیت‌ها، فرصت‌ها و قابلیت‌های منطقه نمونه گردشگری دالانی است.

همچنین در این منطقه زمینه سرمایه گذاری برای ایجاد و احداث کمپ ورزش کوهنوردی، احداث مجتمع تفریحی توریستی، کمپینگ، ویلا، احداث پارک سنگی، احداث پیست اسکی چمنی و برفی و احداث مجتمع خدمات رفاهی بین راهی وجود دارد.

وجود گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری، این منطقه نمونه گردشگری را به منطقه‌ای بکر برای گردش طبیعت دوستان تبدیل کرده است.

جاذبه منطقه گردشگری دالانی

منطقه گردشگری دالانی در ایام مختلف سال به ویژه در فصل بهار که از آب و هوایی دلپذیر برخوردار است، مملو از گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

منطقه ای تفریحی که مسیر رسیدن به آن با چشم اندازهای منحصربه فرد و زیبایش لذت بخش می باشد.دالانی با صدای گوش نواز چشمه‌ها به همراه رنگ زیبای گل‌ها و گیاهان در کنار کوهستان دالانی که بر فراز آن بخش‌هایی از کردستان عراق هم قابل مشاهده‌است و همچنین پرندگانی نادر وزیبا که با صدایشان آ رامش خاصی به گردشگران می‌دهند، سفر لذت بخشی رو برای شما رقم خواهد زد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید