زیبایی های جذاب و دیدنی دشت دریاسر تنکابن

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دشت دریاسر در ناحیه جنوبی شهر تنکابن و در منطقه دو هزار دشت دریاسر آرام گرفته، دشتی که به بهشت اردیبهشت ایران شهرت دارد. دشت دریاسر بین چهار کوه محصور شده است. سطح این دشت در فصل بهار پر از گل های زرد رنگی می شود که در میان چمن های سبز رنگ رخ می نمایانند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کنند.

از جالب ترین ویژگی های این دشت این است که در کف آن ده ها چشمه وجود دارد و آب از میان سبزه ها به بیرون می جوشد به گونه ای که در فصل بهار به سختی می توان مکان خشکی را در دشت پیدا کرد و زیباتر از این ها، اینکه رودخانه ای پر آب که از ارتفاعات سیالان سرچشمه گرفته است از وسط این دشت وسیع در جریان است.

زیبایی های جذاب و دیدنی دشت دریاسر تنکابن

دشت دریاسر تنکابن که از جاذبه های گردشگری تنکابن می باشد ، در جنوب این شهر، در ارتفاع دوهزار متری از سطح دریا و در میان چهار کوه بلند قرار گرفته است. کوه الموت که معروف است بلندترین قله ای است در جنوب غربی این دشت واقع شده است. از شرق به طالقان و از غرب به گردنه ی سیالان، قله های خشچال و کندیگان محدود شده است. جالب تر از همه این زیبایی ها جدا کردن پوشش سبز و جنگلی از برف و بوران کوه الموت است که در این دشت رخ داده است و مرز این دو می باشد.

به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه در فصول مختلف مناظر کم نظیری را می توان در آن شاهد بود. در فصل بهار چشمه های جوشان که از کف دشت جاری می شوند، چمن های سبز رنگ که سرتاسر دشت را می پوشانند، گلهای زرد رنگ که اندازه شان در حدود ۲۰-۳۰ سانتی متر است از یک سو، کوه های پوشیده شده از جنگل های انبوه از سوی دیگر، و قله سیالان با یخچال های بزرگ از سمت دیگر، را می توان در یک نگاه دید. در فصل پاییز نیز یکی از بدیع ترین صحنه ها در این دشت شکل می گیرد؛ میلیون ها برگ که از درختان خود جدا می شوند در فضا معلق شده و به زمین می ریزند و زمین را با رنگ های گوناگون خود فرش می کنند. یکی دیگر از صحنه های عجیبی که می توان در این دشت و در شب مشاهده کرد شهاب سنگ ها هستند که نور بسیار زیادی دارند. در صورت خوب بودن هوا (شبها معمولا هوا اگر ابری نباشد البته هوا خیلی سرد است)، می توان به بیرون رفت و آسمان را برای مدت های مدیدی نگاه کرد و لذت برد.

زیبایی های جذاب و دیدنی دشت دریاسر تنکابن

همه این زیبایی ها به علاوه کوه های پوشیده شده از جنگل های انبوه در اطراف دشت و قله سیالان با یخچال های بزرگ که در مقابل، خودنمایی می کند شاهد این مدعا است که دشت دریاسر را بهشت اردیبهشت ایران بخوانیم. وجود کوه های تنگ لات خان بن، سیاه کل، کل تلا و درخت های ازگیل و آلوچه جنگلی بر جاذبه های منحصربه فرد این دشت افزوده است.

بهترین زمان برای سفر

دشت دریاسر تنکابن برای هر فصل زیبایی هایی را در دل خود جای داده و رنگی متفاوت دارد.

فصل بهار: در این فصل که بهترین زمان سفر به آن نیز می باشد دارای آب و هوای بسیار مطبوع و منظره ای از گل های زیبای بابونه می باشد.

فصل تابستان: همچنان سبز و خرم است اما در روزهایی که هوا بسیار گرم است، روزها گرم و شب ها دارای هوای سرد است.

فصل پاییز: دارای نمایشی از مناظر رنگارنگ و در بسیاری از روزها هوا بارانی است که باید مد نظرتان باشد.

فصل زمستان: دارای هوای بسیار سرد است که به دلیل ارتفاع زیاد آن از سطح دریاست و پوشیده از برف است که باز هم زیبایی خاصی دارد.

زیبایی های جذاب و دیدنی دشت دریاسر تنکابن

مسیر رسیدن به دشت دریاسر تنکابن

در مسیر رسیدن به این مکان زیبا باید از جاده رویایی دوهزار گذر کرد، جاده ای مارپیچ گونه که با درختان بلند احاطه شده که ممکن است شما را از مقصد باز دارد و همان جنگل را به عنوان مقصد انتخاب کنید، در صورتی هم که به مسیر ادامه دهید اما بار ها و بارها توقف خواهید داشت تا از زیبایی های جنگل دوهزار غافل نشوید، در واقع همه جذابیت های این سفر به مقصد ختم نمی شود و مسیر هم برایتان جالب و دوست داشتنی خواهد بود. جاده دوهزار به روستایی به نام عسل محله ختم می شود، ممکن است اطرافتان توده های ابر را مشاهده کنید اما پیشنهاد می شود باز هم به مسیر خود این بار پیاده و حدود یک یا یک ساعت و نیم در شیب ادامه دهید و با عبور از میان جنگل به مقصد مورد نظرتان برسید.

زیبایی های جذاب و دیدنی دشت دریاسر تنکابن

در تمام طول مسیر تا مقصد شما از چشم انداز های بسیار زیبا و منحصر به فردی بهره مند می شوید و این باعث می شود تا به هیچ عنوان از طول مسیر خسته نشوید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید