بام لرستان یکی از جاذبه های گردشگری خرم آباد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از جاذبه های گردشگری خرم آباد که به خصوص در شب دیدنی است، بام لرستان است. جایی که روشنای چراغ‌های خانه‌ها و اتوبان‌ها را می‌توان از آن بالا دید و در سکوت شب قدری آرام شد.

بام لرستان یکی از جاذبه های گردشگری خرم آباد

در سال 1389 کلنگ مجتمع گردشگری تحقیقاتی خرم آباد در مساحتی بالغ بر 800 هکتار زده شد و ساخت آن به مرحله اجرا درآمد.محل قرارگیری این مجتمع گردشگری در یکی از نقاط مرتفع، آن را به بام لرستان خرم آباد معروف کرد. بام لرستان بر بلندای کوه مدبه قرارگرفته‌است.در ابتدا این کوه عاری از هر گونه پوشش گیاهی و درختی بود اما پس از شروع به کار در حدود 700 هزار اصله درخت برای ایجاد فضای سبز در آن کاشته‌شد.

این مجتمع تفریحی فقط کوه بلندی که بر روی چشم اندازی از شهر را ببینید نیست بلکه بر روی آن مکان های تفریحی زیادی وجود دارد؛ باغ وحش تنها گوشه ای از جاذبه های بام لرستان است؛ باغ وحشی که با حیوانات و پرندگان متنوعی که دارد حیوان دوستان زیادی را به اینجا می کشاند. سال گذشته آبشاری به طول ۳۲۷ متر در این مجتمع افتتاح شد و جذابیت آن را بیشتر از گذشته کرد. این آبشار در کنار درختان سرسبز، حس آرامش بخش بودن در طبیعت را بیشتر می کند.همچنین مکان‌هایی برای تفریح و استراحت خانواده‌ها نیز در نظر گرفته شده‌است.

بام لرستان یکی از جاذبه های گردشگری خرم آباد

در بام لرستان یک مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی ساخته شده و یک رصد خانه  هم دارد که می گویند مدرن ترین رصدخانه ی خاورمیانه است؛ رصدخانه در ارتفاع ۵۵۰ متری و در بالاترین قسمت کوه قرار دارد و از مهترین قسمت های این مجتمع است و قراره در آن رستوران گردان، کافی شاپ، آمفی تئاتر و … ساخته شود. کار روی این مجتمع هنوز تمام نشده  و قسمت های تفریحی، رفاهی و تحقیقاتی بیشتری در آن ساخته می شود قسمت هایی مثل یک پارک آبی بزرگ و دو هتل ۴ و ۵ ستاره.

نمای شهر خرم آباد از بلندای این کوه بسیار دیدنی و متفاوت است.اگر کمی سحرخیز باشید می‌توانید شاهد طلوع دل‌انگیز و غروب رنگارنگ خورشید از بلندای بام لرستان باشید.افراد زیادی برای دیدن این منظره به مجهزترین وبزرگ‌ترین مجتمع تفریحی و علمی غرب کشور می‌آیند.

آدرس: شرق خرم آباد- خیابان شریعتی- بالای کوه مدبه

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید