دریاچه کیو کجاست؟ سفر به دریاچه ای دیدنی و زیبا در خرم آباد

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

در شمال غرب خرم آباد، دریاچه کیو قرار گرفته.دریاچه‌ای که بعد از فلک الافلاک پر بازدیدترین جاذبه گردشگری خرم آباد است و نماد سرزندگی آن.دریاچه کیو که در پارکی به همین نام واقع شده، از سرچشمه‌های مخمل کوه و چشمه‌های موجود در کف دریاچه تامین می‌شود.کیو در لری به معنی تیره و کبود است و دلیل این نامگذاری به خاطر وجود گونه‌های گیاهی کف دریاچه است که باعث می‌شوند دریاچه در مواقع پرآبی، رنگ کبودی به خودش بگیرد.دریاچه کیو با تمام زیبایی هایی که دارد دائمی نیست و یک دریاچه و سراب فصلی است.

دریاچه کیو کجاست؟ سفر به دریاچه ای دیدنی و زیبا در خرم آباد

این دریاچه که عمق آن بین ۳ تا ۷ متر است ۷ هکتار از این منطقه را در برگرفته و تفرجگاهی خوش و آب و هوا را به وجود آورده است که با رفتن به آنجا مدتی از شلوغی های شهخر فاصله می گیرید و طبیعتی دل انگیز را لمس می کنید.

وجود این دریاچه، آب و هوا و همینطور چشم اندازهایی تماشایی را برای این منطقه رقم زده به خصوص که فواره های زیبایی در قسمت هایی از دریاچه برپا شده که جذابیت هایش را دوچندان کرده و تماشای آن ها در حالی که درختان سبز اطراف دریاچه را احاطه کرده اند آرامش خاصی برایتان به ارمغان می آورد.

در فصل های خاصی از سال پرندگان زیادی این دریاچه را برای مهاجرت انتخاب می کنند و حال و هوایی متفاوت را برای دریاچه به وجود می آوردند. پرندگانی که به آغوش طبیعت این دریاچه پناه آورده اند و اینجا را به محل مناسبی برای تماشای پرندگان بومی تبدیل کرده اند. یکی از معروف ترین گونه های پرندان مهاجر این دریاچه اگرت ها هستند که نوع خاصی از لک لک ها به شمار می روند.

نتیجه تصویری برای دریاچه کیو

شرایط این دریاچه به گونه ای است که سطح آب آن به صورت لحظه ای در حال افزایش است و فعالیت چشمه های تامین کننده آب آن سبب می شود در فصل بهار و تابستان آب دریاچه به سرعت زیاد شود.

در اطراف دریاچه به منظور رفاه حال گردشگران امکانات رفاهی تفریحی بسیار مناسبی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به شهربازی، اسکی روی آب و دیگر تفریحات مرتبط اشاره کرد. در فصول گرم هیجان این تفریحات به اندازه‌ای است که خاطرات آن با شما تا مدت‌ها خواهد ماند. به فاصله کمی از اینجا، پارک زیباکنار و دریاچه زیبایی به شکل ماهی قرار گرفته است.

دریاچه کیو کجاست؟ سفر به دریاچه ای دیدنی و زیبا در خرم آباد

دریاچه کیو برای مردم شهر خرم آباد بیش تر از یک دریاچه فصلی اهمیت دارد،زیرا این دریاچه با تاریخ، فرهنگ و سرزندگی این شهر گره خورده است، همانطور که کارون با اهواز و زاینده رود با اصفهان.این دریاچه طبیعی به طور معمول همه ساله در فصل پاییز خشک شده و در پایان فصل زمستان به صورت طبیعی و از طریق چشمه های آب درون شهر پرآب می شود.

بهار و اوایل تابستان، دریاچه کیو، محل مناسبی می‌شود برای قایق سواری و ورزش های آبی، هرچند که زمستان فصل پرآبی آن است.هر چند که در همه ی فصل های سال می توانید از این دریاچه بازدید کنید اما اگر عاشق فعالیت های ماجراجویانه هستید و می خواهید از تفریحات دریاچه استفاده کنید باید بهار یا تابستان راهی اینجا شوید.برای تماشای پرندگان هم پاییز و زمستان را برای آمدن به دریاچه انتخاب کنید، در فصل پاییز طبیعت اطراف دریاچه رنگ های جذابی به خود می گیرند که ساعت ها تماشا می طلبند.

یکی از راه‌های دسترسی به دریاچه کیو بلوار جام جم می‌باشد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید