سفر به روستای زیبای شادکام بافق

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

شهرستان بافق در استان یزد جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. این شهر 200 اثر باستانی دارد که 50 مورد از آن‌ها در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. در این میان روستای شادکام یکی از مهم‌ترین دیدنی های بافق است که پیشنهاد می‌کنیم در یزد، از بازدید این روستای زیبا و منحصر به فرد غافل نشوید.

سفر به روستای زیبای شادکام بافق

این روستا با باغات سرسبز و پرشکوه اطرافش، مردمان خونگرم و مهربانش، کوچه‌های تنگ و باریک با دیوارهای سنگ چین شده و ترکیب موزه طبیعت و مهر انسانی را به نمایش می‌گذارد.روستای شادکام در 40 کیلومتری شهر یزد قرار دارد که در سال‌های اخیر گردشگران و توریست‌های اروپایی به این روستا سفر کرده‌ و از مناظر زیبای آن دیدن کردند.

سفر به روستای زیبای شادکام بافق

روستای زیبای شادکام در میان دره‌ای تنگ و کوهستانی قرار دارد و چشمه زیبای آن از دل کوه‌های همین روستا سرچشمه گرفته و به داخل روستا جاری می‌شود.روستای شادکام با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان، موقعیت جغرافیایی، آداب و رسوم متنوع و ظرفیت‌های گردشگری پای صنعت بوم‌گردی را به این روستا باز کرده است.

سفر به روستای زیبای شادکام بافق

مهمانان این روستا با غذاهای محلی و محصولات بومی پذیرایی شده و لحظاتی خوش و به یادمانی سوغات می برند. مناظر زیبا، سرو کهنسال هزار ساله، آداب و رسوم ویژه، جاذبه های گردشگری، نمایشگاه و ارائه داروهای گیاهی منطقه، نمایش صنایع دستی و پخت نان و غذاهای محلی باعث رونق صنعت بوم گردی در این منطقه شده است.

سفر به روستای زیبای شادکام بافق

سرو هزار ساله شادکام همچون فواره ای بلند و سرسبز از میان دره تنگ و زیبای شادکام سربرافراشته و به عنوان نماد سربلندی و سرافرازی و سرزندگی این سکونتگاه باستانی شناخته می شود.ارتفاع این درخت ۳۵ متر، بلندی تاج آن ۶ متر، قطر یقه ۱۳۷ سانتیمتر و قطر تاج بیش از ۱۰ متر است و در ارتفاع ۱۷۷۲ متری از سطح دریا واقع شده است.

این روستا دارای جاده آسفالته کم عرض با دهها دهانه پل است که رانندگان باید توجه خاصی به موقعیت این جاده و رعایت نکات ایمنی و علائم راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید