موزه هنرهای دینی امام علی کجاست؟

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

موزه هنرهای دینی امام‌علی (ع) از جاهای دیدنی تهران،در سال ۷۹ سالی که دو عید غدیر در آن واقع بود و به عنوان سال امام علی (ع) نام گذاری شده بود، در تهران تأسیس و در سال ۱۳۸۲ افتتاح شد.

اساسنامه این موزه همزمان با روز جهانی موزه 25 اردیبهشت سال 1385 به تصویب ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری رسید. این موزه در خیابان ولی عصر، بالاتر از خیابان ظفر، بلوار اسفندیار پلاک 35 واقع شده است.

همانطور که از نام این موزه پیداست همه فعالیت‌هایی که در این موزه انجام می‌شود مربوط به حضرت علی (ع‌) می‌باشد و شامل تابلوهای نقاشی‌، نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و آثاری مربوط به پرده خوانی در زمان‌های قدیم می‌باشد.

موزه هنرهای دینی امام علی کجاست؟

امکانات موزه امام (ع)

این موزه‌ی زیبا و دینی دارای ۴ طبقه است که در طبقه‌ی همکف نمایشگاه‌های دوره‌ای و مناسبتی برگزار می‌شود، کتابخانه‌ی تخصصی، سالن اجتماعات، کارگاه مرمت، کافه گالری، واحد اداری موزه در طبقه همکف قرار دارد.از سالن اجتماعات این مجموعه با ظرفیت ۱۰۰ نفر برای نشست‌های پژوهشی، هنری و نقد و برسی فیلم‌ها استفاده می‌شود.

موزه هنرهای دینی امام علی کجاست؟

کارگاه مرمت موزه برای مرمت آثار هنرمندان بزرگ کشور استفاده می‌شود.در کافه گالری این موزه می‌توانید دقایقی به استراحت و پذیرایی بپردازید و هم نمایشگاه‌های کوچکتری دیدن فرمایید. طبقه دوم و سوم این موزه از مجموعه آثار هنرهای دینی، نقاشی، نگارگری، گرافیک، نقاشی خط، خوش‌نویسی، هنر چاپ و …. نگه‌داری می‌شود.طبقه آخر این مجموعه آثار مفاخر هنر معاصر که به صورت دوره‌ای برای نمایش عموم مردم امکان پذیر می‌شود و آثار استادان امیرخانی، مرحوم دکتر جواد حمیدی، کرمعلی شیرازی، حسین خسروجردی، حمید عجمی را نگه‌داری می‌کنند.

موزه هنرهای دینی امام علی کجاست؟

اهداف و برنامه‌های موزه امام علی(ع):

شناسایی، گردآوری، ساماندهی نگهداری و معرفی آثار هنرهای تجسمی با گرایش دینی و آثار هنرمندان موحد

انجام پژوهش‌های مربوط به هنرهای دینی و آئینی

فراهم سازی محیطی مناسب بر انجام پژوهش‌های هنر دینی

معرفی آثار هنری از طریق برگزاری نمایشگاههای مختلف

گردآوری و طبقه بندی اطلاعات مربوط به آثار هنرهای دینی در ایران و جهان

تماس و ارتباط با دیگر مراکز هم سان به منظور فراهم سازی فعالیت در راستای اهداف موزه

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید