پل طبیعت ، پلی زیبا در قلب طبیعت پایتخت

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

تهران، پایتخت ایران، دارای سمبل‌های بسیاری مانند برج میلاد، برج آزادی و یا برج‌های بین المللی است که همگی ساختمان‌هایی بلند با طراحی جذاب هستند. اما یکی از سمبل‌های نسبتا جدید پایتخت که در قلب آن احداث شده، پلی است که با دیگر جاذبه‌های شهر تهران متفاوت است.این بنا که پل طبیعت نام دارد و دارای سازه‌ای منحصربه‌فرد است، در مدت کوتاهی توانست به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های شهر تهران تبدیل شود.

پل طبیعت ، پلی زیبا در قلب طبیعت پایتختپل طبیعت تهران بزرگترین و زیباترین پل عابر پیاده کشور است که با تمام پل‌های عابری که سابقا سراغ داشته اید متفاوت است. این پل با معماری شگفت‌انگیز خود، در قلب طبیعت پایتخت ساخته شده و پارک آب‌وآتش و پارک طالقانی را در سمت غرب و شرق بزرگراه مدرس به یکدیگر وصل می‌کند. پیاده‌روی و قدم زدن بر روی کفپوش‌های چوبی پل طبیعت در ارتفاع ۴۰ متری، حسی فوق‌العاده و مناظر زیبایی را برای بازدید به عابرانی که از روی آن تردد می‌کنند می‌بخشد. در ادامه با معرفی کامل و عکس های زیبای پل طبیعت همراه ما باشید.

پل طبیعت ، پلی زیبا در قلب طبیعت پایتخت

طبقه های پل طبیعت

پل طبیعت تهران در سه طبقه با امکانات و فضاهای منحصربه‌فرد ساخته شده است که این طبقات از طریق رمپ‌هایی به یکدیگر متصل می‌شوند. در طبقه اول که وسعتی تقریبا ۱۵۰۰ متری دارد، فضاهای دلنشین، کافه و کافی شاپ، رستوران‌ها و گالری‌های زیبا با دیواره‌های شیشه‌ای وجود دارند و گردشگران می‌توانند از بهترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌های ایرانی و آثار هنری زیبا لذت ببرند.
طبقه دوم پل با وسعت حدودی ۲۹۰۰ متر جهت پیاده روی، تماشای چشم اندازهای زیبای طبیعت و همچنین تجربه آرامشی فوق العاده ساخته شده است و در بخش‌هایی از آن قسمت‌هایی تعبیه شده اند که عکاسان می‌توانند در آن ها بهترین سوژه های عکاسی را با تلفیق نورپردازی های فوق العاده پیدا و در دوربین خود ثبت کنند. در طبقه سوم پل طبیعت که بلندترین نقطه آن با وسعت ۵۷۰ متر است، قسمت‌های بیشتری برای ایستادن و ماندن افراد در نظر گرفته شده و در آن می‌توان شاهد بهترین و زیباترین جلوه های شهر تهران بود.

پل طبیعت ، پلی زیبا در قلب طبیعت پایتخت

مساحت، سال ساخت و طراح پل طبیعت تهران

پل طبیعت در سال ۱۳۹۳ بعد از حدود چهار سال ساخت و ساز، با مساحت کلی ۸ هزار متر مربع، در ارتفاع ۴۰ متری، افتتاح شد. طراح پل طبیعت تهران شرکتی به نام سازه های دیبا است که معماران اصلی آن علیرضا بهزادیان و لیلا عراقیان بوده‌اند.

معماری پل طبیعت

در طراحی پل نکات سازگاری با محیط زیست و طبیعت رعایت شده، به طوری که در جایگزینی ستون ها نقاط کم درخت در نظر گرفته شده اند تا نیازی به قطع تعداد زیادی از درختان نباشد. مصالح به کار رفته در ساخت پل طبیعت از بالاترین استانداردهای کیفی و ایمنی برخوردارند.

جاذبه‌های نزدیک

پارک آب و آتش: جایی که هم به بزرگ‌ترها خوش می‌گذرد و هم بچه‌ها حسابی کیف می‌کنند، پارک آب‌وآتش است. پارک، بخش‌های مختلفی برای سنین مختلف دارد.

محبوب‌ترین جای پارک آب‌وآتش، قسمت فواره‌های هیجان‌انگیز آب و ستون‌های آتش است. تصویر بچه‌هایی که جیغ‌زنان از لای فواره‌ها می‌گذرند و سرتاپا خیس و خوشحالند، خیلی دلچسب است. البته که اینجا فقط برای بچه‌ها درنظر گرفته نشده و همه می‌توانند بازی کنند. آب از نقطه‌هایی روی زمین فواره می‌زند و تا ارتفاع ۱۰ متر بالا می‌رود.

سر زدن به برج گنبد مینا،‌ برج فانوس، میدان مشاهیر، دریاچه مصنوعی خزر و محوطه اسب‌سواری خالی از لطف نیست و خاطره‌ساز می‌شود.

پارک جنگلی طالقانی: اگر از پارک آب‌وآتش وارد پل طبیعت شویم، در آن طرف پل از پارک طالقانی سر در می‌آوریم. این پارک جنگلی به اسم تپه‌های داوودیه و پارک عباس‌‌‌آباد هم معروف است.

خیلی‌ها برای دویدن به این پارک می‌آیند، یا با پینگ‌پونگ، بسکتبال و شطرنج مشغول می‌شوند. اهل ورزش که نباشیم، می‌شود بین درخت‌های انبوه این پارک راه برویم، هوای تمیز نفس بکشیم و ذهن‌مان را از دغدغه‌ها خالی کنیم. به‌هر حال پیاده‌روی در راه چوبی را نباید فراموش کرد.

مسیردسترسی

چنانچه قصد بازدید از پل طبیعت تهران را دارید خوب است بدانید ایستگاه مترو شهید حقانی نزدیک این پل قرار گرفته،  و پس از خروج از مترو با چند دقیقه پیاده‌روی به سمت پارک طالقانی و گذر از پیاده راه چوبی می‌توانید به آنجا بروید.اگر می‌خواهید از خودروی شخصی استفاده کنید،از بزرگراه شهید حقانی غرب خود را به خروجی ایستگاه مترو رسانده و خودرویتان را در پارکینگ آنجا پارک کنید.راه دیگر، آن است که در خیابان نلسون ماندلا(جردن) به سمت شمال بروید و خودروی خود را پس از خروجی بزرگراه همت پارک کنید تا به ورودی پارک آب و آتش رسیده و خود را به این پل برسانید. با سوار شدن بر اتوبوس‌های خط رسالت – ونک (آخرین ایستگاه) و یا ونک – رسالت (اولین ایستگاه) و کمی پیاده روی تا بوستان آب و آتش نیز می‌توانید به دیدن این شاهکار هنری مدرن شهر تهران بروید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید