بهترین رستوران های تهران

نویسنده:

فاطمه

در تاریخ:

یکی از چالش‌هایی که برای صرف ناهار و شام بیرون از خانه با آن مواجه‌ایم، انتخاب رستورانی مناسب است که علاوه بر داشتن محیطی دلنشین و زیبا، غذاهای باکیفیتی با قیمت مناسب عرضه کند. 

امروزه با توجه به محدودیت‌های زندگی آپارتمانی و کمبود فضای کافی خانه‌ها در شهرهای بزرگ، به‌ویژه تهران، بسیاری از میهمانی‌های خانوادگی و دوستانه در محیط بیرون از خانه و در بهترین رستوران های تهران برگزار می‌شود؛ از این‌رو، رستوران‌‌ها به یکی از تفریحات رایج در میان مردم و مکان‌هایی برای صرف غذا، گذران وقت و برگزاری مراسم جشن تولد، سالگرد ازدواج و دور‌همی‌ها تبدیل شده است.

بهترین رستوران های تهران

رستوران‌های تهران تنوع زیادی دارند و هر یک از آن‌ها با توجه به امکانات، نوع غذا و رده قیمت، مورد توجه عده خاصی قرار می‌گیرند. در ادامه همراه ما باشید تا بهترین رستوران های تهران را بشناسید.

1. رستوران گردان برج میلاد

رستوران گردان برج میلاد

بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان، در رأس بلندترین برج ایران یعنی برج میلاد قرار دارد. رستوران گردان برج میلاد دکوراسیون داخلی بی‌نظیر و چشمگیری دارد و بی‌شک در لیست بهترین رستوران‌های تهران جای دارد. مهم‌ترین مشخصه رستوران گردان برج میلاد، چرخش ۳۶۰ درجه آن است که در ارتفاع ۲۷۶ متری منظره و چشم انداز منحصر به فردی از شهر تهران را به مشتریان ارائه می‌دهد. رستوران گردان برج میلاد در سه وعده غذای اصلی صبحانه، ناهار و شام آماده سرویس دهی است و انواع پیش غذاها، انواع پیتزا، انواع پلوها، غذاهای خوراک، سالادها، دسرها و رولت مرغ در آن سرو می‌شوند. 

2. رستوران تهران بین

رستوران تهران بین

«رستوران تهران بین» از رستوران‌های لوکس و مجلل تهران به شمار می‌رود که طراحی داخلی آن، در بدو ورود نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و به تحسین و تمجید وا می‌دارد. این رستوران چشم‌اندازی زیبا از شرق، غرب، شمال و جنوب تهران را در اختیار میهمانان قرار می‌دهد. فضای زیبا و لاکچری، غذاهای باکیفیت و پرسنل مجرب و خوش‌برخورد رستوران، شرایط مناسبی برای برگزاری مراسم جشن تولد، دورهمی و ثبت خاطرات خوش میهمانان فراهم آورده است. 

3. کاخ رستوران لیدوما

کاخ رستوران لیدوما

«کاخ رستوران لیدوما» یکی از رستوران‎‌های لوکس تهران به شمار می‌رود که در طبقه بالای مرکز خرید لیدوما قرار دارد و با ظرفیت پذیرایی از ۵۰۰ نفر شامل فضای مسقف، یک فضای روباز و فضای VIP (وی‌آی‌پی) برای قرارهای کاری و روف گاردن اختصاصی با دیزاین‌های ویژه برای برگزاری میهمانی و جشن‌ تولدهای خاطره‌انگیز است. معماری شگفت‌انگیز، سقف گنبدی، دکوراسیون زیبا، میز و صندلی‌های سلطنتی و لوسترهای مجلل رستوران لیدوما نظر هر بیننده‌ای را جلب می‌کند.

4. رستوران رویال لانژ

رستوران رویال لانژ

«رستوران رویال لانژ» در مجموعه باملند دریاچه چیتگر قرار دارد که در یک کشتی تفریحی دو طبقه از میهمانان پذیرایی می‌کند. در این کشتی می‌توانید مراسم جشن‎ تولد، سالگرد ازدواج و… را با چشم‌اندازی زیبا از دریاچه برگزار کنید. با هماهنگی رستوران می‌توانید کشتی را به‌طور اختصاصی رزرو کنید، دیزاین مورد نظر را به کارکنان رستوران بسپارید و شبی متفاوت و خاطره‌انگیز برای خود و خانواده رقم بزنید. 

رویال لانژ در ساعات خاصی از روزهای آخر هفته همانند کشتی واقعی روی دریاچه به حرکت در می‌آید و در زمان حرکت، موسیقی زنده شاد اجرا می‌شود؛ البته برای اینکه در زمان حرکت، داخل کشتی باشید، باید ورودی نسبتا گران‌قیمتی پرداخت کنید.

5. رستوران خشت بهشت

رستوران خشت بهشت

«رستوران سنتی خشت بهشت» با نمای آجری و شیشه‌های رنگی زیبا، از بهترین رستوران‌های شرق تهران به شمار می‌رود که دارای محیطی کاملا خانوادگی است. به‌محض ورود به رستوران وجود ستون‌های آجری، نقاشی‎‌های سقف، لوسترها، حوض طولانی و پلکانی رستوران و گلدان‌های سبز کنار آن، نگاه شما را به‌ خود جلب می‌کند.

در رستوران خشت بهشت می‌توانید انواع غذاهای لذیذ ایرانی مانند دیزی، انواع چلو کباب (بناب، لقمه، شیشلیک شاندیز، برگ گوسفندی، سلطانی، بختیاری، وزیری و جوجه زعفرانی)، چلو جوجه ترش گیلانی، چلو جوجه ماستی، باقالی‌پلو با ماهیچه، خوراک گردن، ته‌چین مرغ، ته‌چین گوشت، زرشک‌پلو با مرغ، ماهی تنوری، قزل‌آلا شکم‌پر، خوراک مرغ و بال کبابی را سفارش دهید. سینی‌های چهار نفره، ۶ نفره و ۱۰ نفره رستوران نیز برای خانواده‎‌ها بسیار مناسب است.

6. رستوران سنتی وکیل التجار

رستوران سنتی وکیل التجار

«رستوران سنتی وکیل التجار» یکی از بهترین رستوران‌های جنوب تهران است که به‌محض ورود، میهمانان خود را به دل تاریخ می‌برد. این رستوران، در گذشته‌های دور با نام سرای وکیل‌التجار یا سرای میزانی به‌عنوان سرایی برای تجارت خشکبار تاسیس شد و در دوره‌ای بدون کاربری ماند. این سرا در سال ۱۳۸۰ خورشیدی در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، در سال ۱۳۹۰ مرمت آن آغاز شد و پس از ۶ سال در سال ۱۳۹۶، با هدف حفظ بناهای تاریخی و توسعه صنعت گردشگری با کاربری رستوران و شربت‌خانه فعالیت خود را آغاز کرد.

7. رستوران بین‌المللی ۱۳۳

رستوران بین‌المللی ۱۳۳

«رستوران بین ‌المللی ۱۳۳»، از بهترین رستوران‌های شرق تهران است که ساختمانی دو طبقه و مجلل دارد. در میان سالن اصلی رستوران پیانویی زیبا به چشم می‌خورد که پیانیست مجموعه با نواختن آن هنگام صرف غذا، آرامش را به میهمانان هدیه می‌دهد.

روف گاردن رستوران ۱۳۳ نیز فضایی دلنشین و آرام برای برگزاری جشن تولدهای خودمانی و کم‌جمعیت فراهم کرده است. تزیینات بادکنک‌آرایی و گل‌آرایی در این بخش مجموعه نیز با هماهنگی و رزرو قبلی انجام می‌پذیرد. در روف گاردن امکان سرو غذاهای ایرانی وجود ندارد و شما در این بخش می‌توانید انواع فست‌فود، پیتزا، قهوه، کیک و دسر را سفارش دهید.

8. رستوران عالی قاپو

رستوران عالی قاپو

«رستوران سنتی عالی قاپو» در سال ۱۳۵۸ خورشیدی افتتاح شده است. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های پیشرو در سبک سنتی به شمار می‌رود که با توجه به کیفیت تهیه و طبخ غذا و استفاده از مواد ارگانیک، اصالت خود را حفظ کرده است. رستوران عالی قاپو با اجرای موسیقی زنده، فضایی دلنشین و شادی برای میهمانان ایجاد می‌کند. وجود طاق‌های قوسی‌شکل رنگی و مزین به آینه، گچ‌بری‌های زیبا، آینه‌کاری‌ سقف و نقاشی‌ روی دیوارها بر جذابیت این رستوران می‌افزاید. 

باقالی‌پلو با گوشت ماهیچه و گردن از محبوب‌ترین‌ غذاها و سینی کباب عالی قاپو (انواع کباب) از معروف‌ترین غذاهای رستوران است. دسرهایی همچون بستنی سنتی، شله‌زرد، میوه فصل، کرم کارامل و شیرینی نیز در منو وجود دارد. 

9. رستوران گیلار

رستوران گیلار

در «رستوران سنتی گیلار» در خیابان دزاشیب تهران علاوه بر غذاهای ایرانی، انواع غذاهای خوشمزه و خوش‌عطر گیلانی سرو می‌شود. طراحی این رستوران به‌شکل معماری روستایی است و میهمانان را به یاد زندگی‌ ساده مردم خطه شمال می‌اندازد. هر شب در گیلار موسیقی محلی اجرا می‌شود.

از غذاهای رستوران سنتی گیلار می‌توان به کباب مخصوص گیلار، لقمه اعلا، شیشلیک، برگ ممتاز، کباب کاردی، کباب ترش بره، جوجه زعفرانی، جوجه فسنجونی، جوجه ترش، مرغ، ماهی تنوری، ماهی سرخ‌شده و اکبر جوجه با سس انار و سبزیجات تازه اشاره کرد. این غذاها را می‌توانید به‌همراه پلو (چلو کره، زرشک پلو، کته شوید پلو، کته باقالی‌پلو و کته سبزی‌ پلو) یا به‌صورت خوراک سفارش دهید. 

10. رستوران مسلم

رستوران مسلم

رستوران مسلم بازار 15 خرداد، قطعاً یکی از بهترین رستوران های تهران است و بسیاری از تهرانی‌ها حداقل یک‌بار در این رستوران غذا خورده‌اند. معروف‌ترین غذای رستوران مسلم، ته‌چین ویژه مرغ آن است که رضایت بیشتر مشتریان رستوران مسلم را به‌دست آورده است. روی نام این رستوران نیز عبارت «ته‌چین ویژه مسلم» آورده شده که خود گویای تخصص رستوران در آن چیزی است که طبخ می‌کند.

11.  رستوران شاندیز جردن

رستوران شاندیز جردن

اگر بخواهیم چند رستوران خوب در تهران را نام ببریم، قطعاً رستوران شاندیز جردن یکی از آن‌ها خواهد بود. این رستوران یکی از بهترین شیشلیک‌هایی را دارد که می‌توانید در زندگی‌تان تجربه کنید. اگر بخواهیم کیفیت ماهیچه و شیشلیک آن را با سایر رستوران‌ها مقایسه کنیم، احتمالاً باید بگوییم که شاندیز جردن بهترین رستوران تهران در پخت و ارائه شیشلیک و ماهیچه است.

12. رستوران کاپیتان لانژ

رستوران کاپیتان لانژ

«رستوران کاپیتان لانژ» دارای فضایی آرام و دلنشین با دکوراسیونی شیک و جذاب است. این فضا شامل دو طبقه به‌همراه یک بخش روف گاردن می‌شود. طبقه همکف به بار و رستوران اختصاص دارد و دارای چیدمانی متفاوت از انواع میز و صندلی‌ها برای سلیقه‌های متفاوت است.  کشتی بزرگ و زیبایی از سقف بسیار بلند این سالن آویخته شده است که نگاه‌ها را به‌سوی خود می‌کشاند. طبقه دوم رستوران از فضایی شیک و دنج با پنجره‌های بزرگ و زیبا تشکیل می‌شود.

13.  رستوران سنسو 

رستوران سنسو 

«رستوران سنسو» یا «حس خوب» از بهترین رستورا‌های فست فود تهران است که اولین شعبه خود را در بلوار فردوس تاسیس کرد و به‌واسطه منوی متنوع و حجم و کیفیت غذاها، شهرت بسیاری به‌دست ‌آورد؛ سپس شعبه‌های دیگر سنسو در نیاوران و فلکه اول تهرانپارس و یک شعبه بیرون‌بر در بلوار اندرزگو افتتاح شد. شعبه تهرانپارس پس از چند سال به فعالیت خود خاتمه داد. 

14. رستوران میخوش

رستوران میخوش

«رستوران میخوش» با بیش از ۳۴ سال سابقه، هفت شعبه در نقاط مختلف تهران از جمله بلوار فردوس، یوسف آباد، شهرآرا، فرمانیه، سهروردی، تهرانپارس و سعادت‌آباد دارد. اولین شعبه میخوش در سال ۱۳۶۸ خورشیدی در بلوار فردوس افتتاح شد و استقبال مشتریان از این رستوران، به افتتاح شعب دیگر انجامید. میخوش غذاهای بسیار لذیذ و باکیفیتی سرو می‌کند و منوی متنوعی از انواع فست فود دارد. در این رستوران، برگزاری مراسم جشن تولد با هماهنگی و رزرو قبلی امکان‌پذیر است. 

15. رستوران هانی 

رستوران هانی 

«رستوران هانی» در سال ۱۳۵۶ خورشیدی توسط حاج اکبر کبریتچی، در میدان قیام تهران فعالیت خود را آغاز کرد و با استقبال روزافزون مردم، شعب جدید آن در تهران افتتاح شد. این رستوران با توجه به نیاز افراد به تغذیه سالم و با الهام از ذائقه سنتی و خانگی ایرانی، به تولید و عرضه غذاهای نیمه‌آماده به‌صورت بسته‌بندی‌ اقدام کرد و با حدود نیم قرن تجربه در طبخ غذاهای اصیل ایرانی به یکی از بهترین برندهای معتبر در این زمینه تبدیل شد.

رستوران‌ هانی با وجود کیفیت مطلوب غذاها و کارکنان مجرب و کارآزموده از بهترین رستوران‌های تهران به شمار می‌رود و غذاهای آن، از قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای برخوردار است. 

16. رستوران نایب

رستوران نایب

مجموعه رستوران‌های نایب از گذشته تا به امروز، همیشه به‌عنوان یکی از رستوران های خوب تهران شناخته می‌شده است. شعبه نایب ساعی یکی از بهترین رستوران‌های این مجموعه است. 

17. رستوران ارکیده

رستوران ارکیده

رستوران ارکیده چند مزیت دارد که همگی آن‌ها با یکدیگر باعث شده‌اند ارکیده به یکی از بهترین رستوران های تهران و همین‌طور یکی از چند رستوران برتر تهران تبدیل شود. رستوران ارکیده منوی متنوعی از غذاهای ایرانی دارد که آن‌ها را با کیفیت مطلوبی نیز طبخ می‌کند و همین، عامل مهمی در جذب مخاطبان فراوانش است.

کباب بره و چنجه رستوران ارکیده از پرطرفدارترین غذاهایی هستند که می‌توانید در اینجا پیدا کنید. ناگفته نماند که در مجموع، غذاهای این رستوران، سطح استاندارد بالایی دارند. رستوران ارکیده فضای دل‌نشینی دارد و برای جمع‌های خانوادگی بسیار مناسب است.

18. رستوران باربد

رستوران باربد

رستوران باربد فضایی گرم و دل‌نشین دارد و یکی دیگر از بهترین رستوران های تهران است که در خیابان سئول واقع شده است. باربد دکوراسیون خاصی دارد و طراحی داخلی آن به‌شکلی است که شما را به دوران قاجار می‌برد. این رستوان در اصل یک سفره‌خانه سنتی است که طرفداران بسیاری داشته و از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب پذیرای مهمانان است.

19. رستوران دف

رستوران دف

یک رستوران گیلانی است که منوی کاملی از غذاهای گیلکی به‌همراه سالاد دارد و فضایی دل‌نشین برای مهمانان فراهم کرده است. رستوران دف یکی از محبوب‌ترین و بهترین رستوران‌های تهران است که در غذاهای گیلکی با انواع گوشت و مرغ و ماهی تازه و سیر و سبزیجات طبخ می‌شود؛ بنابراین این غذاها کاملاً یادآور غذاهای سنتی گیلانی برای شما خواهند بود.

20.  رستوران چهل‌ستون 

رستوران چهل‌ستون 

رستوران و کافه سنتی چهل‌ستون با ۱۵سال سابقه یکی از رستوران های تهران با موسیقی زنده در شرق است. در این رستوران می‌توانید طعم ایرانی انواع کباب‌ها و دیزی را در کنار موسیقی سنتی و پاپ تجربه کنید. رستوران چهل‌ستون با ظرفیت ۴۰۰ نفر امکان پذیرایی در فضای باز را هم برای مهمانان فراهم کرده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید