معبد آکشاردام ، بزرگترین معبد هندوها

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

هند سراسر شگفتی و زیبایی است و دنیایی از رنگ‌ها، فرهنگ‌ها و ادیان را در خود دارد. اگر می‌خواهید معابدی عظیم، باشکوه و منحصر به فرد را ببینید، هند مقصد مناسبی برای شما خواهد بود.

معبد آکشاردام ، بزرگترین معبد هندوها

معبد آکشاردام بزرگترین معبد هندوها می باشد که بسیاری از سنت های مردم هند، فرهنگ آیین هندو، روحانیت و معماری هندی را به نمایش می گزارد.

 آکشاردام به معنای جایگاه مقدس خدا در کنار رود یامونا به آرامی و با زیبایی برای نمایش فرهنگ آیین هندو قد علم کرده است و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری هند محسوب می‌شود.

این معبد توسط ماهاراج پراموخ سووآمی بنا شد که 3000 نفر از پیروانش به همراهی 7000 صنعتگر توانستند ساخت آن را به اتمام برسانند.

معبد آکشاردام ، بزرگترین معبد هندوها

این معبد که در سال 2005 افتتاح شده است، علی رغم قدمت کم، همه خدایان با جنس طلا در آن وجود دارد. به همین دلیل دارای امنیتی زیاد می باشد. معبد آکشاردام که حدود 70% از توریست های دهلی را به خود جذب می کند.

ساختمان اصلی مستقر در وسط معبد بر اساس علم جهت یابی و معماری هندی ساخته شده که تماما از جنس سنگ است.

معبد آکشاردام ، بزرگترین معبد هندوها

 از قسمت‌های مهم معبد می‌توان از سوآگاتام، آبشیک مندپ، معبد، آبنمای آهنگین، نمایشگاه‌های هنری و باغ‌های موضوعی اشاره کرد که نمایشگاه‌های هنری از 3 بخش دکور فیلمسازی و سالن پخش فیلم، تالار ارزش‌ها و قایقرانی فرهنگی تشکیل شده است.

در معبد آکشاردام تلفیقی از تمدن، هنر سنتی و معماری جدید در کنار هم گردآمده که به وسیله شیوه‌هایی مدرن معماری اجرا شده‌اند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید