پارک آبی اکشن بورگاس ، پارک آبی برتر اروپا

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

اگر برای سفر تابستانی به بلغارستان سفر کرده اید حتما سری به پارک آبی اکشن بزنید و خاطرات خوش و مفرحی را برای خود و خانواده رقم بزنید. این مجموعه که به عنوان چهارمین پارک آبی برتر اروپا شناخته شده در ۱۰۰ کیلومتری وارنا و ۳۵ کیلومتری بورگاس قرار گرفته است.

پارک آبی اکشن بورگاس ، پارک آبی برتر اروپا

وارنا چند تا پارک آبی دارد ولی اگر به دنبال هیجان انگیزترین آن ها می گردید به پارک آبی اکشن بروید، پارکی که در سال ۲۰۰۱ به عنوان اولین پارک آبی بلغارستان ساخته شده و درسته که وسعتش به اندازه ی پارک آبی پارادایس نیست اما بدون شک سرسره ها و وسایل هیجان انگیز بیشتری دارد.

کافیست به ۱۰۰ کیلومتری وارنا بروید تا سرزمینی از هیجان و ماجراجویی را در مقابل تان ببینید. در این پارک حتی یک ثانیه هم آرام در جای خود نمی نشینید و دلتان می خواهد هر لحظه اوج هیجان را تجربه کنید. پارک آبی اکشن با ۳۶ هزار متر مربع مساحت انواع تفریحات مثل ۳۰ سرسره را در خود جای داده که هر کدام از آن ها شما را به دنیایی متفاوت می برند. تعدادی از این سرسره ها خاص و منحصربفردند و نمونه ی آن ها در هیچ پارک آبی دیگری پیدا نمی شود.

پارک آبی اکشن بورگاس ، پارک آبی برتر اروپا

بخش های مختلف پارک آبی اکشن

۵ بخش در این پارک آبی دیده میشود که از آن ها میتوان به بخش هیجانی ، بخش خانوادگی ، بخش آرامش ، بخش کودکان و باغ وحش کوچک اشاره کرد.

بخش هیجانی

در این بخش 8 سرسره معرکه قرار دارد که با آن ها بیشتر آشنا میشویم.

1- سرسره اکستریم:  سرسره اکستریم با ۱۸ متر ارتفاع و به رنگ زرد در پارک خود نمایی میکند. افراد با قد بالای ۱۳۰ سانتی متر میتوانند از این سرسره استفاده کنند. این سرسره هیجان انگیز در کنار خانه بستنی ( icecream house) قرار دارد.

2- سرسره تربیولونس: سرسره تربیولنس به شکل U میباشد و با سرعت ۴۲ کیلومتر و ارتفاع ۱۵متر در ساعت خود آدرنالین را زیاد کرده و شما را چندین بار بالا و پایین میبرد. افراد با قد بالای ۱۳۰ سانتی متر میتوانند از این سرسره استفاده کنند. این سرسره در کنار کافه چارلزبرگ قرار گرفته است.

3- سرسره کامیکازه:  این سرسره ها با ارتفاع بالا و شیب زیاداند که به نظر عمودی می آیند. ارتفاع آن ۱۸ متر است و افراد با قد بالای ۱۳۰سانتی متر میتوانند از این سرسره استفاده کنند. موقعیت آن در کنار خانه بستنی ( icecream house) میباشد.

4- سرسره سقوط آزاد: همانطور که از اسمش پیداست در ابتدا به معنی واقعی سقوط کرده و بعد از چند متر بدنتان با سرسره تماس پیدا میکند و با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت ۱۸ متر را سر میخورید. افراد با قد بالای ۱۳۰سانتی متر میتوانند از این سرسره استفاده کنند. موقعیت آن در کنار خانه بستنی ( icecream house) میباشد.

5- سرسره های پیچشی : این سرسره ها با وجود اینکه ارتفاع چندانی ندارند اما سرعت آن ها بالاست. سرسره سبز و قرمز آن به نظر می آید که به دور هم پیچیده اند. ارتفاع آن ۱۵ متر است و افراد با قد بالای ۱۳۰سانتی متر میتوانند از این سرسره استفاده کنند. موقعیت آن در نزدیکی ورودی پارک و در کنار سرسره نیاگارا میباشد.

6- ترن آبی آپ هیل: بعد از پشت سر گذاشتن ۹۹ پله به ارتفاع ۲۰ متری زمین میرسید و با سر خوردن از سرسره عمودی با شیب بالا و با طول ۱۶۰ متر میتوانید هیجان بی نظیری را تجربه کنید. افراد با قد بالای ۱۳۰سانتی متر میتوانند از این سرسره استفاده کنند. موقعیت آن در کنار خانه بستنی ( icecream house) میباشد.

 7- سرسره هیدروهوت: این سرسره سبز رنگ با فشار آب شما را به سمت پایین هل داده موجب سرخوردن شما میشود.هیدروهوت با وجود اینکه طول زیادی ندارد اما سرعتش بالاست. افراد با قد بالای ۱۳۰سانتی متر میتوانند از این سرسره استفاده کنند. موقعیت آن در کنار خانه بستنی ( icecream house) میباشد.

8- سرسره چندتایی ( multi slide ): سرسره چندتایی ( multi slide ) نسبت به سرسره های قبلی هیجان کمتری داشته و میتوانید در این سرسره های سفید و قرمز فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کنید. افراد با قد بالای ۱۳۰سانتی متر میتوانند از این سرسره استفاده کنند. موقعیت آن در کنار کیوسک کوکا کولا میباشد.

پارک آبی اکشن بورگاس ، پارک آبی برتر اروپا

بخش خانوادگی

این بخش دارای ۵ بازی میباشد که آن ها را به شما معرفی می کنیم.

1- سرسره بزرگ: در این سرسره میتوانید سوار تیوپ های دونفره شوید و با خانواده خود اوقات خوشی را سپری کنید. موقعیت آن در کنار فست فود مجموعه میباشد.

2- سرسره هیدروتیوپ: این سرسره ها با رنگ قرمز و سبز و با پیچ و خمی که دارند میتوانند هیجانی لذت بخش را برای نوجوانان و بزرگسالان به همراه بیاورد. موقعیت این سرسره در استخر مرکزی و در کنار سرسره نیاگارا میباشد.

3- سرسره نیاگارا: بین سرسره های این بخش نیاگارا محبوب ترین بخش بوده و بازدید کنندگان زیادی دارد. سرسره نیاگارا برای شما فرودی لذت بخش را فراهم میکند. موقعیت این سرسره بزرگ و زرد رنگ ، در میان سرسره های پیچشی و چندتایی میباشد.

4-سرسره سیاه چاله: این سرسره سرپوشیده مانند تونلی بزرگ و دارای طول عجیبی میباشد و در طول این مسیر چشم شما جز مناطقی که نورپردازی شده اند جایی را نمیبیند و به همین دلیل در یک لحظه با شیبی ناگهانی مواجه میشوید و گاهی با پیچش هیجان انگیز. موقعیت آن در کنار فست فود مجموعه میباشد.

5- رودخانه دیوانه: این سرسره با هیجان معمولی ، در کنار فست فود مجموعه قرار دارد.

پارک آبی اکشن بورگاس ، پارک آبی برتر اروپا

بخش آرامش

در این بخش 4قسمت دیده میشود.

1- استخر موج: این استخر به شما این فرصت را میدهد که پس از سرسره ها هیجان انگیز اندکی استراحت کنید. در انتهای این استخر نیز موج های کوچک و بزرگ رخ میدهد که میتوانید با آن ها دست و پنجه نرم کنید. در اطراف این استخر تخت هایی برای استراحت و آفتاب گرفتن در نظر گرفته شده که میتوانید از آن ها استفاده کنید. موقعیت این استخر در در کنار باغ وحش کوچک، پشت استخر کودکان میباشد.

2- استخر بزرگسالان: در این قسمت مجموعه ای از استخرها را مشاهده میکنید که برای استفاده بزرگسالان میباشد.استخرهای جکوزی، ماساژ آبی و کم عمق از انواع آن هاست. موقعیت آن ها نیز در کنار رستوران ا لا کارت و کیوسک کوکاکولا میباشد.

3- رودخانه آرام: در این بخش با خوابیدن روی تیوپ و سپردن خود به جریان آب میتوانید به آرامش بینظیری برسید.

حدود ۲۰ دقیقه طول میکشد که یک دور را در رودخانه بزنید.این رودخانه در کنار استخر موج، باغ وحش کوچک و استخر کودکان قرار دارد.

4- استخر موزیکال: این استخر با وسعت بزرگ خود قابلیت این را در اختیار شما میگذارد که در آن به واترپلو، ژیمناستیک آبی، شنا و بازی بپردازید.در این قسمت میتوانید از صدای موزیک کافه های اطراف لذت ببرید.موقعیت آن در سمت چپ فست فود مجموعه میباشد.

پارک آبی اکشن بورگاس ، پارک آبی برتر اروپا

بخش کودکان

سه قسمت از این مجموعه مخصوص کودکان تعبیه شده است.

1- جزیره ماجراجویی: اگر همراه خود کودکان خوردسال دارید نگران نباشید.میتوانید با بردن او به این مجموعه انرژی آن ها را تخلیه و خود در چادر های اطراف آن استراحت کنید.از بازی های این قسمت میتوان به دو سرسره پیچشی قرمز رنگ ، سرسره نیمه سرپوشیده سبز رنگ ، سرسره سرپوشیده آبی ، سرسره نیمه سرپوشیده بنفش رنگ ، سرسره کوچک و زردرنگ مخصوص خردسالان ، قارچ آب پاش ، پل طنابی ، تونلی در طبقه دوم ، شیر های آب و آب پاش های بزرگ اشاره کرد.

موقعیت آن در بخش جنوبی پارک و در کنار استخر موزیکال میباشد.

پارک آبی اکشن بورگاس ، پارک آبی برتر اروپا

2- استخر کودکان: استخری کم عمق، ایمن و با چند مجسمه و دو سرسره کوچک برای کودکان در نظر گرفته شده که میتوانید به راحتی کودکان خود را برای بازی در آن جا قرار دهید. موقعیت آن رو به روی کیوسک کوکاکولا میباشد.

3- قلعه آبی: عمق استخر این قلعه کم و دارای آب ولرم میباشد. از قسمت های مختلف این قلعه میتوان به دو تونل کوچک ، دو سرسره کوچک ، تفنگ آب پاش و طناب آویزان و توپ پلاستیکی اشاره کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید