زیباترین مساجد دبی را بشناسید

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دبی شهری زیبا و با برنامه ریزی کشور امارات است.از یک مکان ماهیگیری کوچک ، به یک مرکز تجاری و یک جاذبه مهم گردشگری تبدیل شده است. همه چيز در اينجا بزرگتر از زندگي است و توجه جهانگردان تور دبی را از سراسر دنيا جلب می كند. پس چگونه می توان مساجد و سایر اماکن مذهبی را کنار گذاشت. در چند سال اخیر گزارش شده که بین سالهای 2008 تا 2012 ، بیش از 400 مسجد در شهر دبی ساخته شده است. این مساجد نه تنها رضایت معنوی را ارائه می دهند بلکه شاهکارهای معماری مسلمانان نیز هستند. سفر به دبی بدون بازدید از هیچ یک از این اماکن مذهبی ناقص است.

مسجد جمیرا 

بسیاری از افراد مسجد جمیرا را زیباترین مساجد دبی تلقی می‌کنند. مسجد جمیرا که کپی دقیق مسجد الازهر مصر است که هشت برابر از آن بزرگ‌تر است، نمونه‌ی خوبی از معماری اسلامی است. این بنای سنگی طی شکل سنتی فاطمیان با دو مناره ساخته شده است که ساختمان سنگی آن جزییات ظریفی را در خود دارد. به طور خاص هنگام غروب و وقتی که با نورافکن روشن می‌شود، جذاب است.

زیباترین مساجد دبی را بشناسید

مسجد الفاروق عمربن آلخطاب دبی (Al Farooq Omar Bin Al Khattab Mosque)

این مسجد یا مسجد دبی که در سال 2011 افتتاح شد ، می تواند 2000 نمازگزار را به طور همزمان در خود جای دهد. مساحت بیش از 8700 متر مربع و با الهام از مسجد سلطان احمد قرن 17 (استانبول) ساخته شده است مسجد الفاروق زیباترین مسجد دبی است. که توسط تاجر مستقر در دبی ، خلف الهبوتور تأسیس شده است. این مسجد در ابتدا در سال 1988 ساخته شده و در سال 2000 نیز گسترش یافته است. این بنا در جاده شیخ زاید قرار گرفته و دارای نمای مختصری از سبکهای عثمانی و اندلس است. این خانه بیش از 4000 عنوان اسلامی کتاب دارد و همچنین دارای سخنرانی بین ادیان است. این مسجد بزرگ دبی از شخصیت های والای مذهبی همچون شیخ احمدعلی آل نهیان و معین حرام آل مکی استقبال کرده است.نام مسجد اَلفاروق  برگرفته از یکی از یاران حضرت محمد(ص) به نام  عمر بن خطاب که پس از ابوبکر خلیفه بوده گرفته شد و معنی الفاروق در عربی ممیزی خوبی از بدی است.

زیباترین مساجد دبی را بشناسید

مسجد بزرگ دبی

مسجد جامع دبی به داشتن بلندترین مناره‌ی دبی مباهات می‌کند و مکانی برجسته و مهم برای عبادت است. غیرمسلمانان اجازه‌ی ورود ندارند اما می‌توانند از سر در فوق‌العاده‌ی آن عکس بگیرند که دیوارهای شنی رنگ و 45 گنبد کوچک دارد.

زیباترین مساجد دبی را بشناسید

مسجد هور ال انز دبی

این مسجد زیبا به دلیل آرامش و فضای جادار شناخته شده است و به نمازگزاران اجازه می دهد تا با آرامش دعا کنند. به غیر از برگزاری نماز روزانه به مدت پنج بار ، این مسجد خدمات ماه رمضان را برگزار می کند که در طول ماه جمعیت زیادی را به خود جلب می کند. کار معماری این مسجد عالی است.

زیباترین مساجد دبی را بشناسید

مسجد بستاکیا دبی

مسجد بستاکیا ممکن است بزرگ‌ترین با پرزرق و برق‌ترین مسجد در امارات متحده عربی نباشد اما حتماً یکی از فتوژنیک‌ترین آن‌هاست. این مسجد کوچک دوست‌داشتنی، تزیینات مشبک بدیعی دارد که سر در فوق‌العاده سپیدی، آن را زیباتر هم کرده است. در این نزدیکی می‌توانید آخرین بقایای دیوارهای شهر دبی را ببینید که در اواسط قرن نوزدهم از سنگ گچ و مرجان ساخته شد.

زیباترین مساجد دبی را بشناسید

مسجد ایرانیان دبی

این مسجد شیعه در بور دبی واقع شده و دارای سبک معماری فارسی است. اگرچه زیباترین آن نیست ، اما هنوز هم بهترین ظاهر را دارد. دارای نمای جالب و گنبد است. علاوه بر این ، دارای کاشی کاری مربعی است که در رنگ های طلایی و روشن انجام می شود. دیواره های داخلی توسط خوشنویسی اسلامی به رنگ های سبز ، زرد ، قرمز و سفید حک شده است.

زیباترین مساجد دبی را بشناسید

مسجد خلیفه تاجر دبی

این مسجد در سال 2014 ساخته و افتتاح شد. مسجد خلیفه تاجر در دیره واقع شده و مسجد دوستدار محیط زیست است. این مسجد 22 میلیون درهم هزینه ساختش شده است و می تواند 3500 نمازگزار را در خود جای دهد. این مسجد دارای سنسورهایی برای AC و روشنایی به همراه بخاری های خورشیدی است. علاوه بر این ، ایستگاه های وضو برای صرفه جویی در آب طراحی شده اند. هدف اصلی از ساخت این مسجد تأمین آرامش در هنگام نماز و مشارکت در جهت یک محیط سبز است. این مسجد 4180 متر مربع دارای 3 سالن-نمازخانه بزرگ ، نمازخانه روزانه و نمازخانه زنان است. این مطابق با استاندارد نقره ای از گواهینامه رهبری شورای ساختمان سبز ایالات متحده در انرژی و طراحی محیط (لید) است.

زیباترین مساجد دبی را بشناسید

مسجد الرحیم دبی

این تنها مسجد در مارینا دبی است و در سال 2013 افتتاح شد. بنا به درخواست شیخ منصور بن زاید آل نهیان از ابوظبی ، معاون نخست وزیر امارات ساخته شده است. این مسجد شامل مناره است و با یک گنبد منقوش ساخته شده است ، که نمایانگر نمادی از طاق بهشت در معماری اسلامی است. این مسجد می تواند 2000 نفر را در خود جای دهد و در روزهای جمعه شلوغ بماند.

زیباترین مساجد دبی را بشناسید

 مسجد السلام دبی(Al Salam Mosque):

مسجد السلام واقع در آلبرشا ، جدیدترین مسجد دبی است. این در ژوئیه سال 2014 توسط حاکم دبی  شیخ محمد بن راشد آل مکتوم (که او همچنین نخست وزیر و معاون رئیس جمهور امارات است) افتتاح شد. این مسجد که در پشت بازار امارات واقع شده است ، به اندازه کافی بزرگ است که در هر زمان حدود 1500 نفر را در خود جای می دهد.

زیباترین مساجد دبی را بشناسید

در حالی که بسیار بزرگ است اما ویژگی برجسته واقعی مسجد، معماری و طراحی آن است. معماری مکان ترکیبی از عناصر اندلس و عثمانی است و ضمن تأکید بر استفاده از معماری اماراتی. طراحی مکان جلوه ای مرتب و زیبا به آن بخشیده و آن را به یکی از مساجد دبی تبدیل کرده است که باید حداقل یک بار در ایام عید امسال بازدید شود.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید