آکواریوم دبی از زیباترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

دبی دیدنی‌های جذاب، متفاوت و مدرنی دارد به همین دلیل هر ساله مقصد گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد، اما این شهر تنها به عنوان یک مکان تفریحی برای مقصد مسافرانش نیست و بعضی از افراد تنها برای خرید و برخی دیگر برای انجام قرارهای کاری به آن‌جا سفر می‌کنند. اما مرکز خرید دبی مال با زیبایی‌های بی‌نظیرش یکی از دیدنی های دبی محسوب می‌شود که خود به تنهایی چندین جاذبه دیگر را مانند آکواریوم دبی و پیست اسکی سرپوشیده دبی مال را خود جای داده است.

آکواریوم دبی از زیباترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهان

این آکواریوم‌ که یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهان است، با طول ۵۱ متر، عرض ۲۰ متر و ارتفاع ۱۱ متر که گنجایش ۱۰ میلیون لیتر آب را دارد. برای تحمل این حجم از آب در چنین ابعادِ عظیمی، آکواریوم از شیشه‌ای با ضخامت ۷۵ سانتی‌متر ساخته شده است.

۳۳۰۰۰ جانورِ آبزی بزرگ و کوچک که از ۱۴۰ گونه‌ی متفاوت هستند، در این مجموعه زندگی می‌کنند. بیش از ۳۰۰ کوسه و سفره ماهی، از نقاط مختلف دنیا به اینجا آورده شده‌اند تا در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار گیرند. آکواریوم دبی، بزرگ‌ترین کلکسیونِ کوسه ببری شنی(یکی از شکارچیان بزرگ و خطرناکِ اقیانوس‌های گرمسیری) جهان را دارد.

نکته ای که وجود دارد این است که شما می توانید حتی در نیمه های شب هم از این مجموعه دیدن کنید.

 بخش‌های مختلف آکواریوم دبی

این مجموعه شامل سه بخش مختلف است که عبارتند از:

تونل شیشه‌ای: با طول ۴۸ متر که در طبقه‌ی همکف قرار دارد و آکواریوم به صورت طاقی در سقف این تونل و در ارتفاع ۱۱ متری از کف آن واقع شده است. هنگامی که وارد تونل می‌شوید، با نمای ۲۷۰ درجه‌ا‌ی که از آکواریوم در اختیارتان قرار می‌گیرد و دیدن انواع موجودات اقیانوسی، حس قدم زدن در آب‌های پهناور دنیا را تجربه خواهید کرد.

مخزن اصلی آکواریوم: که شامل هزاران جاندار دریایی، از ماهی‌های کوچک گرفته تا انواع مختلفی از کوسه‌ها و سفره ماهی‌هاست.

باغ وحش زیر آبی: در طبقه‎‌ی دوم دبی مال قرار دارد و در آن، گونه‌های متنوعی از موجودات آبزی را از نزدیک خواهید دید و با موجودات عجیب و غریبی که در دریاها و رودخانه‌ها ساکن هستند بیشتر آشنا خواهید شد. این باغ وحش، خود از سه بخشِ زیست محیطی مجزا به نام‌های جنگل‌ بارانی، اقیانوس زنده و ساحل صخره‌ای تشکیل شده است.

آکواریوم دبی از زیباترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهان

تفریحات در آکواریوم دبی

گشتی در آکواریوم با قایقِ کف شیشه‌ای

اگر می‌خواهید تجربه‌ی متفاوت‌تری نسبت به قدم زدن در تونل شیشه‌ای طبقه‌ی همکف داشته باشید، به باغ وحش زیر آبی در طبقه‌ی دوم دبی مال بروید. در اینجا قایق‌هایی وجود دارند که کفشان کاملاً شیشه‌ای است.  این قایق‌ها به فواصل زمانی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه حرکت می‌کنند و می‌توانید با آن‌ها به گشت زدن روی سطح یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا بپردازید و از کف شیشه‌ای آن‌ها هزاران موجود دریایی را زیر پای خود ببینید و لذت ببرید. حداکثر ظرفیت قایق‌ها ۱۰ نفر است و برای سوار شدنِ خانم‌های باردار و کودکان کمتر از سه سال ممنوعیت وجود دارد.

آکواریوم دبی از زیباترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهان

غواصی در آکواریوم

آیا دوست دارید مهیج‌ترین فعالیتِ آکواریوم دبی را تجربه کنید؟ در نزدیک‌ترین فاصله از موجودات خاص و اعجاب‌انگیز دریایی قرار بگیرید و لحظاتی از زندگی روزانه‌شان را با آن‌ها شریک شوید؟ اگر خواستگار چنین ماجراجویی هستید، غواصی در این آکواریوم را به هیچ عنوان از دست ندهید. در اینجا امکانات و روش‌های مختلفی برای غواصی و شنا کردن وجود دارد که در ادامه شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

غواصی در عمق کم و درون قفس‌های مخصوص

اگر از غواصی در عمق زیاد می‌ترسید و یا به هر دلیل، تمایلی به تجربه کردن آن ندارید، تجهیزات غواصیِ سطحی در آکواریوم دبی مهیاست. می‌‌توانید با یک ماسک و لوله‌ی تنفسی به درون قفس‌های ایمن که برای این کار ساخته شده‌اند بروید و از درون آن ماهی‌های متنوع و زیبای موجود در آکواریوم را تماشا کنید. خانم‌های باردار و کودکان زیر ۸ سال اجازه‌ی انجام این غواصی را ندارند.

آکواریوم دبی از زیباترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهان

غذا دادن به ماهی ها و جانوران

یکی از جالب ترین فعالیت هایی که می توانید در این مجموعه مشاهده کنید، زمان غذا دادن کارکنان آکواریوم به ماهی ها با لباس غواصی است. شما هم می توانید کنار شیشه مخزن بایستید و نحوه تغذیه این ماهی ها را تماشا کنید و یا گاه دستکش به دست کنید و در غذا دادن به موجودات شریک شوید.  البته هر کدام از این ماه های زمان خاصی برای غذا خوردنشان دارند به طور مثال سفره ماهی ها ساعت ۱۰:۳۰ و کوسه های ساعت ۱۴ غذا می خورند.

ملاقات با کوسه ها

میزان هیجانتان هنگام بازدید از آکواریوم دبی قرار است که بیشتر شود، برای اینکار شما باید لباس غواصی بپوشید و درون یک قفس بروید و به اعمال ۱۰ میلیون لیتری آکواریوم دبی بروید. زمانی که درون آب می روید می توانید از فاصله چند سانتی متری کوسه ها را تماشا کنید. در این برنامه ۳۰ دقیقه ای، به غیر از دیدن کوسه ها، شما را به دیگر بخش های آکواریوم می برند و می توانید غذا خوردن بچه کوسه ها را از نزدیک ببینید و اطلاعات جالبی درباره نحوه رشد و پرورش کوسه ها به دست آورید.

غواصی با کوسه‌ها

می‌خواهید یک قدم به کوسه‌ها و موجودات درون آکواریوم نزدیک‌تر شوید و بدون قفسِ محافظ در اعماق مخزن شنا کنید؟ مهم نیست که تجربه‌ی غواصی دارید یا خیر، می‌توانید امتحانش کنید. در صورت داشتن مدرک معتبر غواصی، آن را نشان دهید تا بدون ذره‌ای معطلی به داخل آکواریوم بروید، در غیر اینصورت آموزش کوتاهی را قبل از غواصی دریافت خواهید کرد. استادان خبره‌ی غواصی نیز در تمام مدت، همراه شما و در کنارتان خواهند بود تا بدون ترس و دلهره از شنا کردن در کنار کوسه‌ها لذت ببرید. این شکل از غواصی، تنها سه بار در روز و هر بار برای ۴ نفر (افراد بالای ۱۰ سال) امکان‌پذیر است.

آکواریوم دبی از زیباترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهان

تماشای موجودات شبِ امارات

در آکواریوم دبی بخشی وجود دارد که گونه‌هایِ بومیِ ویژه‌ای، از حیات وحش امارات در آن نگهداری می‌شوند. موجوداتی شب‌زی، که در طول روز به استراحت می‌پردازند و در تاریکی شب، پیِ طعمه و شکار می‌روند. این حیوانات در محیط‌های کویری و بیابانی امارات زندگی می‌کنند. جوجه تیغی، رتیل‌ غول پیکر، عقرب، خفاش میوه‌خوار، وزغ عربی، گکوی چشم قورباغه‌ای(از خانواده‌ی مارمولک‌ها) ، جربیل پا سفید(از خانواده‌ی موش‌ها) و آفتاب‌پرست محجّبه از جمله گونه‌های موجود در این قسمت هستند.

آکواریوم دبی از زیباترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهان

دیدار با کروکودیل شاه

کروکودیلی با ۴۰ سال عمر و ۷۵۰ کیلوگرم وزن یکی دیگر هیجان انگیزترین گزینه هایی است که می توانید از آن بازدید کنید. این کروکودیل ۶۰ دندان سفید و تیز دارد که هر یک از آن ها به اندازه انگشت اشاره شماست، طول کروکودیل آکواریوم دبی بیش از ۵ متر است. این کروکودیل در طبقه دوم آکواریوم دبی قرار دارد و از گونه کروکودیل های پوزه کوتاه آفریقایی است.

آکواریوم دبی از زیباترین و بزرگ‌ترین آکواریوم‌های سرپوشیده‌ی جهان

شرایط اعمال تخفیف برای بازدیدکنندگان آکواریوم دبی

جالب است بدانید برای کسانی که در ساعات نخست روز به بازدید از آکواریوم دبی می روند به همراه بلیطشان یک بلیط رایگان سینمای های ریل هم تعلق می گیرد. این تخفیف تنها در ساعات ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰ اعتبار دارد.

به غیر از سحرخیزان این مجموعه برای شب زنده داران هم تمهیداتی را در نظر گرفته و بر روی بلیطتان تخفیف های ۲۰ درصدی اعمال می شود. این تخفیف تنها از ساعت ۲۲:۰۰ تا بسته شدن مرکز خرید اعتبار دارد.

برای اینکه بتوانید تخفیف بگیرید سعی کنید در گروه های ۲۵ نفره یا بیشتر جمع شوید و به بازدید از آکواریوم دبی بروید.

بایدها و نبایدها در بازدید از آکواریوم دبی

حتما به همراه خودتان یک دوربین عکاسی ببرید تا بتوانید لحظات خوشی که در این مجموعه دارید یا ثبت کنید، اما در برخی از قسمت های این آکواریوم عکاسی با فلش ممنوع است و دلیلش هم این است که فلش برای ماهی ها ضرر دارد.

بسته به سرعت شما، زمان بازدید از آکواریوم دبی متفاوت خواهد بود. با این حال حداقل زمانی که برای بازدید از این مجموعه می توانید کنار بگذارید، دو ساعت است اما اگر بخواهید از هر بخش سر فرصت بازدید کنید، این مدت به بیش از ۲ ساعت افزایش خواهد یافت.

اغلب بخش های آکواریوم دبی را می توان با ویلچر و کالسکه بازدید کرد و به این ترتیب ناتوانان و کم توانان جسمی و مادران شیرده نیز می توانند به آکواریوم دبی بروند.

برای این که رایگان از آکواریوم دبی دیدن کنید می توانید تنها از ماهی های بزرگ و اصلی که در بیرون از مجموعه آکواریوم دیدن نمایید.

اگر هتل اقامتتان یکی از هتل های سوفی‌تل، ریکسوس، د وستین، له مریدیان مینا سیاحی، هابتور گرند، له رویال مریدیان، د ریتز کارلتون، موون‌پیک، ریکسوس پریمیر و هیلتون باشد آکواریوم دبی به شما سرویس های رایگان ارائه می دهد.

توجه داشتید که برای بازدید از آکواریوم دبی لباس های پوشیده بر تن داشته باشید.

موقعیت مکانی

آکواریوم بزرگ دبی در جاده‌ی شیخ زاید، خیابان دوحه و در بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا یعنی «دبی مال» جای گرفته است. در طبقه‌ی همکف این مرکز خرید، ورودی آکواریوم را مشاهده می‌کنید که پس از تهیه‌ی بلیت، اجازه‌ی داخل شدن به آن را خواهید داشت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید