موزه های برتر استانبول را بشناسید!

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

بسیاری برای دیدن و  قدم زدن در میان بناهای تاریخی به استانبول سفر می‌کنند؛ عده‌ای دیگر هم صرفا جهت خرید و گشت و گذار در مغازه‌های لوکس و پاساژهای مدرن استانبول را انتخاب می‌کنند. در این میان شاید کمتر کسی به فکر بازدید از موزه‌ها باشد، تصور بیشتر مردم از موزه‌ها مکانی خالی از جذابیت است که فقط اشیائی باستانی را به نمایش می‌گذارند. اما موزه‌های استانبول چیزی فراتر از اشیاء باستانی دارند و هر کدام دارای جذابیت مختص به خود هستند. در ادامه موزه های برتر  استانبول را معرفی خواهیم کرد.

موزه فرش استانبول 

فرش ایرانی در تمام دنیا زبانزد است و یقینا بهترین نمونه‌های آن در ایران پیدا می‌شود. اما بازدید از موزه فرش استانبول خالی از لطف نیست و شما در این مکان می‌توانید با هنر ترکی آشنا شوید و تفاوت‌ها و شباهت‌های فرهنگی‌مان را در نقش و نگارهای موجود در این فرش‌ها مشاهده کنید. موزه‌ی فرش روبه‌روی اقامتگاه ابراهیم پاشا واقع شده است و بهترین مجموعه از فرش‌ها و گلیم‌های قدیمی و عتیقه را از سرتاسر ترکیه گرد هم آورده است.

موزه های برتر استانبول را بشناسید!

کاخ  توپکاپی

وقتی عثمانی به قسطنطنیه حمله کرد کاخ توپکاپی اولین خانه سلاطین عثمانی شد. این کاخ امروز مجموعه ای برجسته از سلسله عثمانی شامل لباس ها، جواهرات و اسلحه خانه را به نمایش گذاشته است. بازدید کنندگان در این کاخ از آشپزخانه، اتاق های لوکس و حرم سرای این کاخ دیدن می کنند.

موزه های برتر استانبول را بشناسید!

موزه کارخانه راحمی کوچ 

قدمت آن به دوران عثمانی‌ برمی‌گردد و در محله هاسکوی واقع شده است. در گذشته با نام لنگرخانه شناخته می‌شده است. در این موزه سیر پیشرفت صنعت از روزهای آغازین تا به اکنون با نمایش نمادی از هر عصر نشان داده شده است. به عنوان مثال می‌توانید سیر تکامل ساخت اتومبیل را با مشاهده‌ی نسخه‌های اولیه آن تا ماشین‌های امروزی مشاهده نمایید.

موزه های برتر استانبول را بشناسید!

موزه ایاصوفیه

بدون شک ایاصوفیه یکی از بهترین موزه های استانبول است. این کلیسا و مسجد سابق، به طور شگفت انگیزی معماری دوره بیزانس و عثمانی را به ما نشان می دهد. گنبد اصلی آن در سالن اصلی است و در آن تعدادی از نقاشی های دیواری مسیحی و خوشنویسی های اسلامی قرار دارد.

موزه های برتر استانبول را بشناسید!

موزه اورهان کمال

اورهان کمال یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های ادبیات ترکیه است و از او به عنوان روشنایی بخش ادبیات معاصر ترکیه یاد می‌شود. این موزه که سابقا منزل شخصی ایشان بوده، اکنون به محلی برای نمایش عکس‌ها، نسخه‌های اولیه کتاب‌ها، اشیاء و لباس‌های شخصی وی تبدیل شده است. این موزه در خیابان جهانگیر خیابان آکارسو شماره ۳۲ قرار گرفته است.

موزه های برتر استانبول را بشناسید!

 موزه هنرهای مدرن استانبول

اگر یکی از هتل های ناحیه بیوغلو استانبول را برای اقامت انتخاب کنید می توانید به راحتی به موزه هنرهای مدرن استانبول که پر از آثار هنری معاصر است بروید. در چند سال گذشته این موزه دهمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. در این موزه آثار هنرمندان معروف و خوش آتیه استانبول به نمایش گذاشته شده است.

موزه های برتر استانبول را بشناسید!

موزه صنایع هوایی استانبول

در منطقه یشیل کوی استانبول قرار گرفته است و یکی از محبوب‌ترین موزه‌های استانبول است. این موزه علاوه بر آن که سرگرم کننده است می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید واقع شود و فرصت این را دارند تا از نزدیک با جزئیات قسمت‌های مختلف یک هواپیما آشنا شوند.

موزه های برتر استانبول را بشناسید!

موزه نظامی استانبول

در موزه نظامی،  تاریخ نظامی ۱۰۰۰ ساله عثمانی و ترکیه به نمایش گذاشته شده است. در این موزه بیش از ۵۰ هزار آثار هنری شامل اسلحه خانه باستانی و اشیای شخصی به نمایش درآمده است. عصر به دیدن این موزه بروید و از نمایش جذاب اسلحه های دوره عثمانی لذت ببرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید