پارک 6 می ، از جاذبه های باتومی گرجستان

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

پارک 6 می باتومی گرجستان (6May Park Batumi Georgia) یکی از مهمترین جاذبه های باتومی است که شما با بازدید از آن با 1 تیر  چند نشان را میزنید.

پارک 6 می ، از جاذبه های باتومی گرجستان

پروژه ساخت پارک 6 می در سال ۱۸۸۱ تحت نظارت باغبان پروس و معمار رسلر آغاز شد پس از درگذشت رسلر، آلفونس باغبان فرانسوی پروژه را با پایان رساند که در سال ۱۸۸۸، الکساندر سوم امپراتور روسی به هنگام بازدید از باتومی جذب ابن پارک شد و چند درخت در آن کاشت که به همین دلیل بود که این پارک با نام باغ الکساندر شناخته شد و بعدها پس از سقوط شوروی نام این پارک به ۶ می تغییر پیدا کرد. درست در وسط پارک ۶ می نیز دریاچه زیبا و در انتهای پارک، تنها آکواریوم، دلفیناریوم و البته باغ وحش شهرباتومی قرار دارد. در پارک 6 می باتومی باشگاه ها و مکان های سرگرمی برای کودکان وجود دارد و یک تئاتر با بنایی زیبا که در آن نمایش و کنسرت ساخته و اجرا میشود هم وجود دارد.

تماشا و شنا کردن با دلفین ها، دیدن گونه های خاص ماهی ها و حیوانات و اکتشاف دنیای زیر آب، قدم زدن در زیر تابش آفتاب در کنار دریاچه ای آرام و فضای سبز و گل و گیاه های زیبایش که فضا را معطر کرده است و… همه و همه از تجربیات خاص و بی بدیل گردش در پارک ۶ می باتومی گرجستان است. با ما همراه شوید تا شما را با این پارک زیبا بیشر آشنا کنیم.

دلفیناریوم باتومی

این دلفیناریوم زمانی اولین دلفیناریوم نمایشی در اتحادیه شوروی بود. وقتی به باتومی می آیید این پارک آبی جاذبه جذابی برای بازدید است. در گذشته ای نه چندان دور، مردم زیادی فقط برای دیدن این دلفین های زیبا به این منطقه می آمدند. این پارک محل بسیار خوبی برای گردش و تفریح است و تماشای پرش هماهنگ دولفین های درخشان واقعا تصاویر دلپذیری است. دلفین های اینجا در شرایط بسیار خوبی نگهداری می شوند و رابطه بسیار دوستانه و خوبی با مربیان خوددارند. شما می توانید با پرداخت هزینه اضافی به داخل آب بروید و با دلفین ها آب بآزی کنید و عکس های زیبایی هم با این موجودات دوست داشتنی بگیرید.

پارک 6 می ، از جاذبه های باتومی گرجستان

ماهی های استوایی و منحصر بفرد آکواریوم باتومی

همه ما نسبت به اینکه در زیر آب چه نوع ماهی ها و جانورانی زندگی می کنند کنجکاوهستیم. در آکواریوم باتومی واقع در پارک 6 می که در سال  1996 میلادی ساخته شده است می توانید حتی ماهی ها یی را که تا حالا از وجود آن ها بی اطلاع بودید را ببینید؛ گونه های بی همتایی از دریای اژه، مدیترانه، اقیانوس هند، دریای سیاه و دریای سرخ در این آکواریوم قرار دارند که باید شرایط زندگی این ماهی ها در این آکواریوم ها همانند به شرایط زندگی آن ها در دریاها باشد تا زنده بمانند.

پارک 6 می ، از جاذبه های باتومی گرجستان

حیوانات بین المللی باغ وحش

لازم نیست حتما به استرالیا بروید تا بتوانید کانگروهای زیبا را ببینید در این پارک چند کانگرو زیبا وجود دارد، بغیر از این کیسه داران استرالیایی، ممیون، اسب های مینیاتوری و  گوزن نیز از دیگر حیوانات خاص این باغ وحش هستند. این باغ وحش در سال ۱۹۸۹ ساخته شد در آن زمان طرفداران حقوق حیوانات برای  رهایی این حیوانات از قفس برای آن ها در این پارک فضای بازی را در نظر گرفتند.

پارک 6 می ، از جاذبه های باتومی گرجستان

شهر بازی برای کودکان

پارکها همیشه با آب و هوای تازه و محیط سرسبز خود محلی مناسب برای گردش کودکان هستند و بردن کودکان به پارک تجربه ای جالب برای آن هاست. در این پارک برای سرگرمی کودکان جاذبه ها و وسایل بازی زیادی مثل دلفاریوم و آکواریوم در نظر گرفته شده است . ولی اگر فقط بدنبال وسیله بازی ساده برای کودک خود هستید آن ها را سوار قطارهای این پارک کنید. پارک فضای سبز زیادی دارد که بچه ها در آنجا بازی می کنند. قایق گرفتن و گردش در دریاچه هم از تفریحاتی جذاب برای کودکان است. در این پارک می توانید روز خانوادگی خوبی را بگذرانید فقط دوربین یادتان نرود چون این پارک پراز مناظر زیبا است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید