معرفی پارک ملی دریایی کو تاروتائو ، تایلند

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

یکی از فضاهای فوق العاده ای که در تایلند و در بخش گردشگری این سرزمین به شهرت رسیده و توریست ها را به خود جذب می کند، پارک ملی دریایی کو تا رو تائو Ko Tarutao در قسمت جنوبی تایلند و در استان ساتون است.

معرفی پارک ملی دریایی کو تاروتائو ، تایلند

پارک ملی دریایی کو تاروتائو در مساحتی به اندازه ی ۱۴۹۰ کیلومتر مربع قرار گرفته و زمان تاسیس آن به سال ۱۹۷۴ میلادی بازمی گردد. پارک ملی کو تاروتائو در سال ۱۹۹۰ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت و شاید بتوان گفت از آن زمان به بعد سیل بیشتری از توریست ها برای دیدن این پارک به بخش جنوبی تایلند سفر کردند.

همسایگی پارک ملی دریایی کو تاروتائو با دریای اندام یک منطقه ی اکوسیستمی بی نظیر به وجود آورده است.

زمانی که در این جزیره به گردش می پردازید، امکان مواجه با انواع حیوانات به ویژه ی گوزن، آهو، موش های خرما، و البته مارها وجود دارد. از همه بیشتر پرندگان رنگارنگی هستند که گاه و بیگاه بر فراز سرتان به پرواز درآمده و از صدای بال هایشان که شاخ و برگ درختان را تکان می دهد، متوجه حضور آن ها خواهید شد.

معرفی پارک ملی دریایی کو تاروتائو ، تایلند

در این جزیره خانه های ییلاقی وجود دارد که برای اسکان گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین چادر و کیسه خواب برای اجاره هم در این مکان وجود دارد. در کنار بسیاری از سواحل زیبای سفید این جزیره و  در قسمت دریایی پارک نقاط زیادی برای غواصی وجود دارد. اگر اهل غواصی هستید، تجربه ی غواصی در کو تاروتائو را از دست ندهید و اگر نه می توانید از قایق های بادبانی که در دریای اندام به حرکت در می آیند استفاده کرده و آب های فیروزه ای رنگ را درنوردید.

این جزیره به جز بعضی مناطق آن در تمام طول سال برای بازدید باز است و آماده پذیرش گردشگران است. متاسفانه به علت توسعه نامنظم و بیش از حد در سراسر این جزیره ساخت و سازهایی صورت گرفته که حیات وحش و زیبایی های بکر جزیره را در معرض خطر قرار داده است با این حال هنوز یکی از مکان هایی است که مورد توجه گردشگران است.

مسیر دسترسی به کو تاروتائو Ko Tarutao  

برای گشت و گذار در کوتاروتائو باید به بندر پاک بارا در کشور تایلند بروید و از آنجا با قایق برای قایقرانی و پیاده روی در کو تاروتائو Ko Tarutao   به این جزیره رویایی بروید.

دیگر جاذبه های کو تاروتائو Ko Tarutao   

علاوه بر قایقرانی و پیاده روی در کو تاروتائو Ko Tarutao ، در این جزیره دیدنی ها و جاذبه های دیگری هم وجود دارد که شامل موارد زیر است:

آبشار کوچک در کو تاروتائو

سرگرمی با قایق های بادبانی در کوتاروتائو

غواصی در کو تاروتائو

پیاده روی در جنگل های همیشه سبز کو تارو تائو

گردش ماجراجویانه در قسمت های مختلف کو تارو تائو

قدم زدن در ساحل زیبای کو تارو تائو

پارک ملی و حیات وحش کو تارو تائو

دیدن خلیج های کوچک اطراف کو تاروتائو

اقامت در خانه های زیبای ییلاقی کو تارو تائو

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید