پارک ملی آبشرون پر از جاذبه های دیدنی طبیعی

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آیا قصد سفر به شهر باکو را دارید و میخواهید حیات وحش آذربایجان را تجربه کنید؟ – پیشنهاد ما این است که در تور باکو، از پارک ملی آبشرون در نواحی جنوب شرقی شبه جزیره آبشرون دیدن کنید تا تماشای بیش از 50 نوع از گیاهان و جانوران را تجربه کنید.

پارک ملی آبشرون پر از جاذبه های دیدنی طبیعی

هدف پارک ملی آبشرون چیست؟

قبلا در سال 1969 در اتحاد جماهیر شوروی، منطقه طبیعی آبشرون،به منظور حفاظت از آهوان و غزال های این منطقه و موجودات دریایی کاسپین، تحت حفاظت قرار داشت. اما این پروژه بعدها از بین رفت.در سال 2005 شبه جزیره آبشرون دوباره به یک منطقه حفاظت شده تبدیل شد که 783 هکتار (7.83 کیلومتر مربع) را شامل می شد. هدف اصلی این بود که حفاظت از جانوران و گیاهان را در حین تلاش برای توسعه زمین نیمه بیابانی به عنوان نقطه اصلی برای اکوتوریسم به کار گرفته شود.

پارک ملی آبشرون پر از جاذبه های دیدنی طبیعی

جانوران و گیاهان پارک ملی آبشرون

جلگه و تپه های نیمه خشک و تپه ها در فاصله قرار دارند. حیات وحشی که آن را خانه پارک ملی آبشرون می نامند شامل طیف وسیعی از پرندگان، روباه ها، شغال ها، لاک پشت ها و مار ها است.در مجموع، بیش از 50 نوع از پستانداران و پرندگان در کنار 25 گونه گیاه زندگی می کنند.

پارک ملی آبشرون پر از جاذبه های دیدنی طبیعی

چگونه می توانید به پارک ملی بروید؟

دسترسی به این پارک ملی می تواند یک چالش باشد. چند علامت جاده ای وجود دارد و تقریبا غیرممکن است که بدون داشتن ماشین و یا پیوستن به یک تور سازمان یافته به آن برسید.سریعترین مسیر،مسیر فرودگاه بین المللی حیدر علی اف است. مسیر فرودگاه را در بزرگراه میردکان دنبال کنید.جاده عبور از روستای زیکا مستقیم به پارک ملی آبشرون منتهی می شود.

پارک ملی آبشرون پر از جاذبه های دیدنی طبیعی

آیا ارزش دیدن دارد؟

بعید است که بتوانید این تجربه بازدید از پارک ملی آبشرون را با دیگر مناطق محافظت شده در سراسر جهان مقایسه کنید.اما این یک سفر روزانه برای مناظر تمیز، سواحل بی نظیر و فرصتی برای کشف بیشتر مناطق باکو است.در کنار بازدید از این پارک میتوانید از معبد آتشکده و یانار داغ نیز دیدن کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید