چرا سفر کنیم؟

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

آیا میتوان به راحتی لباسها را در چمدان یا کوله پشتی ریخت و به یک کشور دیگر و مقصدی نامعلوم سفر کرد؟ مطمئنا نه. اگر شما بخواهید انفرادی سفر کنید باید واقعا در اینکار ماهر باشید. مثلا شما به صورت انفرادی به اروپا سفر کرده اید. چطور میخواهید با مردم بومی ارتباط برقرار کنید؟ اگر در آنجا اتفاقی مثل گم کردن وسایل بیفتد چه میکنید؟ چطور میتوانید متوجه شوید که رفتن به چه خیابانهایی خوب نیست و کجا ها نباید بروید؟ حالا اگر همین سفر را با تور انجام بدهید، ففقط کافیست عقب بشینید تا مجریان تور اروپا همه ی کار ها را خودشان انجام دهند و شما هم بدون استرس از سفر لذت ببرید. کاری که باید انجام دهید این است که یک تور خوب در یک زمان مناسب انتخاب کنید تا برای همیشه شیفته ی این نوع سفر شوید.

اما چرا سفر با تور بهتر است؟

کسی به شما راه را نشان می دهد

وقتی که شما خود به صورت انفرادی به سفری میروید، برای تهیه غذا و نوشیدنی، محل اقامت و هرآنچه که احتیاجات سفر شما را تشکیل میدهد، خود باید آستینها را بالا بزنید و نیاز های سفر را رفع کنید، اما در سفر با تور، راهنمای سفر با شما همراه خواهد بود و به عنوان مثال به شما اعلام میکند که برنامه هر روز صبح چیست و به طور کل راهنمای سفر حقایق و اطلاعات مهمی در رابطه با سفر شما در اختیار قرار میدهد.

یافتن دوستانی جدید

بدون شک در سفر با تور در مدتی مشخص با افراد گوناگونی آشنا خواهید شد و میتوانید با توجه به روحیات آنها در سفر دوست جدید برای خود دست و پا کنید.

مقاصد سفری

هر کدام از آژانسهای مسافرتی که تور های گردشگری گوناگونی را ارائه میکنند، توانسته اند پس از سال ا آزمایش و تجربه، بهترین برنامه گردشگری در سفر را برنامه ریزی نمایند، همچنین این آژانسها حدالامکان سعی میکنند تورلیدر های خود را از افراد بومی یا افرادی که دانش زیادی از این مناطق دارند انتخاب کنند.

سازماندهی سفر گروهی

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با جمعی از دوستان خود به مسافرت بروید. در سفر هایی که با دوستانتان خود انجام میدهید، شاید به دلیل صمیمیت فضا، در پرداخت هزینه مشترک دچار مشکل شوید. اما اگر همین جمع دوستانه با تور گردشگری تور اروپا سفر کنند، به لطف وجود تور لیدر، از مشکلات این چنینی رها میشوند.

تخفیف گروهی

بهره مندی از تخفیفهای گروهی از دیگر مزایای سفر با تور اروپا است، تور لیدر سفر شما با توجه به اطلاعات، میتواند مسافران تور را از تخفیفهای گروهی که بسیاری از مراکز قائل شده اند از رستورانها گرفته تا مراکز خرید و غیره بهره مند کند.

چرا باید به سفر رفت

چرا سفر کنیم؟

ابتدا به مسئله تاثیر مسافرت به سلامت روح می پردازیم:

سفر کردن نقشی بسیار مهم در کنترل مشکلات زندگی، روابط اعضای خانواده و رها شدن از یکنواختی در انسان ایجاد می کند. امروزه بسیاری از پزشکان علم روانپزشکی، درمان بسیاری از بیماری ها را در مسافرت رفتن می دانند. پزشکان معتقدند نیاز انسان به تغییر در محیط زندگی روزمره خود برای مدت زمانی هر چند کوتاه می تواند اثراتی بیشتر از داروهای شیمیایی در بعضی افراد داشته باشد. روانشناسان معتقدند حس کنجکاوی و ایجاد یک فضای شاد و هیجان برانگیز می تواند در انسان اثر درمانی و رهایی از تنش را داشته باشد.

انسان در تعاملات اجتماعی خود زمانهایی را برای خودش قائل شده و در آنها به روح و فکر خود آرامش می دهد. گاهی این کار را با تمرینات ورزشی و تفریح های موقتی انجام می دهد و گاه با سفر رفتن به نقاط جدید این فرصت را برای خود ایجاد می کند.انسان آنقدر دچار درگیری های روزمره است که نیاز دارد روح خود را آرامش دهد.

سفر رفتن دید انسان را به زندگی تغییر می دهد:

وقتی شما وارد کشوری جدید می شوید، با آداب و رسوم جدیدی روبه رو می شوید که می توانید در گذر زمان کاستی های فرهنگ خود را با آن جایگزین کنی. با دیدن دنیای جدید به کم و کاستی هایی که در جامعه شما می باشد بیشتر آشنا می شوید. در ادمه شما به از بین بردن مرزها و یکی شدن آداب فکر خواهید کرد که خود باعث ایجاد تغییرات گسترده در زندگی شخصی فرد می شود.چرا سفر کنیم؟

پیدا کردن دوستانی جدید:

در طول سفر ممکن است با افراد زیادی آشنا شوید. یک روانشناس ایتالیایی می گوید: تمامی ما در زندگی روزانه خودمان کاملا در قالب زندگی کاری خود یا زندگی روزانه خود جای گرفته ایم و شاید اکثر حرکات یا رفتارمان طبق شرایط کنترل شده باشد. به طور مثال هرگز با صدای بلند در محل کار خود نمی خندیم یا این که هنگام غذا خوردن با همکاران خود کاملا رعایت می کنیم تا سوژه بحث های دیگران نباشیم، اما این شرایط در سفر کاملا متفاوت خواهد بود و درواقع ما خود واقعیمان هستیم، بنابراین با توجه به این ضرب المثل که می گوید هرکس را می خواهی خوب بشناسی با او سفر کن اینجاست که مصداق دارد.
این روانشناس معتقد است دوستی هایی که دو طرف هنگام سفر با یکدیگر آشنا شده اند پایدارترین نوع دوستی خواهد بود، چون هر دو طرف خود واقعیشان را به نمایش گذاشته اند و پس از آن تصمیم به دوستی گرفته اند.چرا سفر کنیم؟

به شما شجاعت و برخورد با مشکلات را آموزش می دهد:

در سفر انسان با انواع و اقسام شرایط مواجه می شود. وقتی به نقطه ای می رسید که می بینید هیچ چیز آن گونه که شما بهش عادت داشتید نیست، تصمیم می گیرید راهکاری برای عبور از این شرایط پیدا کنید. این رفته رفته قدرت شما رو در برطرف کردن مشکلات جدید بالا می برد و به شما اعتماد به نفسی می دهد.

چرا سفر کنیم؟

چند نمونه از جملات بزرگان درباره سفر کردن:

آنتونی بوردن: اگر در اوایل دوره جوانی قرار دارید و دارای توانایی فیزیکی و تشنه یادگیری هستید، تا می‌توانید به نقاط دوردست سفر کنید! حتی اگر مجبور شدید، روی زمین بخوابید. به هرجا که سفر می‌کنید، با نحوه زندگی و فرهنگ غذائی مردمان دیگر آشنا شوید و از آن‌ها یاد بگیرید.

پت کنروی: کافی است تا فقط یکبار سفر را تجربه کنید، به هیچ وجه نمی‌توانید آن را ترک کنید. ذهن تجربه شیرین سفر را فراموش نمی‌کند.چرا سفر کنیم؟

الیزابت درو: سفرهای مداوم باعث گسترش و تداوم مراوده و ارتباطات می‌شود.

پل تروکس: نگاه به گذشته و مرور خاطره‌های سفر بسیار جاذب و هیجان‌انگیز است.

لوئیس لامور: اغلب مردم به جز نقاط دیدنی توجه چندانی به مسافت پیموده شده در سفر ندارند.

هنری میلر: مقصد فقط یک مکان فیزیکی نیست، بلکه راهی برای نگرش جدید است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید