کدام کشورها برای تحصیل در سال 2023 مناسب است؟

نویسنده:

مرتضی

در تاریخ:

کشورها

برای مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور، شرایط مختلفی وجود دارد که می تواند در انتخاب کشور مقصد برای تحصیل تاثیر زیادی بگذارد. اما زمانی که صحبت درباره بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان می‌شود، کمی این فاکتورها تغییر می‌کنند. برای مثال هزینه دانشگاه، هزینه‌های زندگی، زبان آن کشور، رتبه‌بندی دانشگاه، سرعت اخذ ویزا، فرصت‌های شغلی پس از تحصیل و … مواردی هستند که ایرانی‌ها در زمان انتخاب کشور برای مهاجرت تحصیلی به آن‌ها توجه می‌کنند.

در ادامه این مقاله از شرکت مهاجرتی قبرس ایران چند تا از بهترین کشور ها را برای تحصیل ایرانیان در سال 2023 را بررسی کرده ایم. همچنین شما می توانید با درخواست مشاوره رایگان با مشاوران ما در ارتباط باشید تا با توجه به شرایط خود بهترین کشور را پیدا کنید.

بهترین کشور برای تحصیل رایگان

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که برای ایرانیان وجود دارد بحث تحصیل رایگان یا همان بورسیه است. اگر چه هزینه بالای تحصیل در خارج از کشور برای همه ی کشور ها صدق می کند اما اکثر کشور های پیشرفته برای دانشجویان خارجی بورسیه های تحصیلی نیز قرار داده اند.

پس بگذارید با گفتن این جمله که داشتن پول فاکتور اصلی برای مهاجرت است اما هنوز کشور هایی هستند که به طور رایگان یا نیمه رایگان امکان تحصیل را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند.

تحصیل رایگان در آلمان

تحصیل در آلمان

تحصیل رایگان در آلمان برای تمام دانشجویان و فارغ از ملیت آن‌ها امکان‌پذیر است. یعنی فرقی ندارد که متولد آلمان یا سایر کشورهای اروپایی باشید، آفریقایی یا آمریکایی باشید یا از ایران اقدام کنید؛ در هر صورت شرایط تحصیل رایگان در آلمان با اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی این کشور برایتان فراهم است.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان وابسته به مقطع تحصیلی دانشجویان است. در ادامه برخی از مهم ترین شرایط برای تحصیل در آلمان را قرار داده ایم:

  • متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل رایگان باید مدرک تحصیلی مقطع پیش از مقطع تحصیلی انتخابی خود را در دست داشته باشند. به عبارت دیگر، حداقل مدرک لازم برای تحصیل در آلمان دیپلم و گواهی اتمام دوره 12 ساله تحصیل است. با این مدرک می‌توانید برای تحصیل کارشناسی در آلمان اقدام کنید و با مدرک کارشناسی، برای تحصیل کارشناسی ارشد.
  • اگر دانشگاه انتخابی متقاضیان آزمون ورودی برگزار کند، کسب نمره قبولی در این آزمون از جمله شروط تحصیل در آلمان است.
  • یکی از مهم‌ترین شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آلمان، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی یا آلمانی است.

تحصیل در کانادا

یکی از کشور هایی که دارای بهترین و بی نظیر ترین سیستم های آموزشی در دنیا می باشد، کانادا است. همین امر باعث شده مقصد مطلوبی برای تحصیل باشد و در لیست بهترین کشور برای تحصیل همیشه جایگاه خود را حفظ کرده است.

از شرایط مهم تحصیل در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمکن مالی کافی به اندازه هزینه یک ساله زندگی و تحصیل در کانادا
  • مدرک زبان معتبر، دقت کنید که حداقل آیلتس 6.5 را داشته باشید
  • شرط معدل، داشتن حداقل معدل 15 ضروری می باشد.
  • مدرک تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی شما در ایران
  • گپ تحصیلی نداشته باشید، نداشتن گپ تحصیلی و سن مناسب به شما کمک زیادی می کند.

بررسی هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا را دارند بسیار حائز اهمیت است. زیرا معمولا دانشجویان نمی توانند به صورت تمام وقت کار کنند و درآمد کاملی داشته باشند.

هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه و مقطع و رشته تحصیلی که فرد در آن تحصیل می نماید، می تواند بسیار متفاوت باشد.

قبرس شمالی، مقصدی مناسب برای تحصیل ایرانیان

تحصیل در قبرس شمالی

در این قسمت قصد داریم کشوری را معرفی کنیم بهترین شرایط را برای تحصیل ایرانیان دارد. می توان گفت قبرس شمالی بهترین شرایط را برای ایرانیان از موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به ایران، هزینه های مقرون به صرفه، دانشگاه های معتبر و اخذ آسان ویزا دارد.

مهاجرت تحصیلی به قبرس می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان باشد.

قبرس شمالی دارای ویژگی های خاصی است که باعث جذب دانشجو های بین المللی و مخصوصا دانشجو های ایرانی شده است.

  • از کیفیت و سطح بالای رفاه و زندگی، آب و هوای زیبای مدیترانه ای، سطح بالای نظام آموزشی، نزدیک بودن به ایران از لحاظ جغرافیایی، نداشتن ویزا برای دانشجویان ایرانی، امکان تحصیل در دو زبان ترکی و انگیلیسی.
  • هزینه مناسب تحصیل
  • تنوع بورسیه های دانشگاه ها
  • پذیرش راحت و سریع از دانشگاه های معتبر بین المللی
  • تحصیل در یک محیط امن
  • امکان اشتغال در حین تحصیل
  • امکان انتقال به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی

بورسیه های دانشگاه های قبرس با توجه به شرایط دانشجو و مطق و رشته تحصیلی از 25 تا 100 درصد یا همان تحصیل رایگان متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های قبرس شمالی و بورسیه های تحصیلی آن با مشاوران ما در ارتباط باشید.

تحصیل در ایتالیا

دانشگاه‌های برتر ایتالیا از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شوند. سالانه افراد زیادی در سرتاسر جهان، علاقه‌مند به مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل هستند. سطح علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در ایتالیا بالا است. فارغ‌‌التحصیلان رشته‌های مختلف در این کشور در بازار کار جهانی از اعتبار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند در شغل‌های پر‌درآمد مشغول به کار شوند. از طرفی امکان دریافت اقامت در ایتالیا و کار در ایتالیا بعد از فارغ‌التحصیلی برای دانشجویان وجود دارد.

روند درخواست برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا می تواند پیچیده باشد، اما کمک از یک موسسه مهاجرتی و کارشناسان آن می تواند این مسیر ناهموار را هموار و راحت کند. مراحل ارائه درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه های ایتالیا عبارت است از:

  • اول از همه، باید با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید و بررسی کنید که کدام مدارک پذیرش تحصیلی و مدارک ویزای تحصیلی ایتالیا مورد نیاز است. پس از آن دانشگاه بر اساس مدارک مورد نیاز اعلام می کند که آیا همه استانداردهای لازم را برای تحصیل در آن دانشگاه دارید یا خیر.
  • پس از آن، باید نامه پذیرش تحصیلی و دیگر مدارک مورد نیاز سفارت ایتالیا را به سفارت یا کنسولگری این کشور ارسال کنید و سپس اجازه دهید درخواست شما را مدیریت و پردازش کنند.
  • تا پایان ماه آگوست هر سال، لیست دانشجویان پذیرفته شده در صفحه سفارت یا کنسولگری ایتالیا اعلام خواهد شد.

سخن پایانی

در این مقاله کشور های مناسب برای تحصیل ایرانیان در سال 2023 را بررسی کردیم تا متقاضیان مهاجرت تحصیلی بتوانند با داشتن آگاهی این تصمیم مهم را اتخاذ کنند.

شرکت ما با داشتن سال ها تجربه در امور مهاجرت به قبرس شمالی و مهاجرت های تحصیلی در خدمت شما عزیزان است تا به راحتی تصمیم خود را بگیرید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید