28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

این که آیا آفتاب بر روی تراس کافه های بلوار سن ژرمن کی تابد یا غبارهای تیره رودخانه ساین در حال پوشاندن کلیسای جامع نوتردام است، فضای جادویی پاریس مکانی برای بازدیدکنندگان علاقه مند می باشد.

این شهر بی نظیر مملو از بناهای باشکوه مانند برج ایفل، طاق پیروزی و معبود پانتئون می باشد. جذابیت های پاریس در جزئیاتی کوچک نهفته اند: خیابان های سنگفرش شده زیبا، درختان آراسته، چایخانه های مطبوع، تالارهای بزم و خوشی درپاریس و گالری های هنری آوانگارد. ساختمان های هنری این شهر مانند یک موزه فضای باز واقعی هستند و شیوه زندگی روزمره پاریسی ها شایسته چاپ در مجله ها هستند.

در محله های متمایز شهر دنیایی در انتظار اکتشاف است: هزارتوی خیابان های قدیمی در محله قرون وسطایی لاتین، کافه های افسانه ای در نزدیکی سن ژرمن و فضای روستای بوهمی مون مارتار. پاریس در گوشه های پنهان شهر و در همه مکان های معروف، مکانی مسحورکننده است. یک بازدید از شهر ممکن است یک خاطره دوست داشتنی را تا پایان عمر به یادگار بگذارد. با فهرست ما از برترین جاذبه های گردشگری در پاریس، بهترین مکان های پر بازدید در این شهر جادویی را پیدا کنید.

1) برج ایفل

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

برج ایفل از دیدنی ترین جاذبه های توریستی پاریس، در فهرست برترین مکان های دیدنی فرانسه رتبه بالایی دارد. به سختی می توان باور کرد که این ساختار هنگامی که برای اولین بار از آن رونمایی شد، به عنوان یک هیولا نادیده گرفته شد.

این برج نمادین توسط الکساندر گوستاو ایفل برای نمایشگاه سال 1889 پاریس طراحی شده که نشان دهنده صدمین سالگرد انقلاب فرانسه می باشد. این برج از هجده هزار قطعه آهنی محکم (با وزنی بیش از ده هزار تن) تشکیل شده است که با 2.5 میلیون پرچ در کنار هم قرار گرفته اند. این ساختار خلاقانه در حال حاضر یک شاهکار معماری برجسته به حساب می آید و زیباترین چشم انداز پاریس می باشد.

از باغ های تروکادرو و فضای سبز شامپز در ماه مارس فاصله ی کوتاهی تا برج ایفل زیبا و بی نظیر وجود دارد. این برج با ارتفاع رسیدن به ارتفاع 324 متری، بلندترین ساختمان جهان تا زمان برپایی ساختمان های ایالتی امپراطوری بود. بازدید کنندگان می توانند برای رسیدن به طبقه اول (در ارتفاع 57 متری) و 344 پله طبقه دوم (در ارتفاع 115 متری) از آسانسور یا از 360 پله آن استفاده کنند. چشم اندازهای سطح اول و دوم بسیار دیدنی اند.

برای رسیدن به بالاترین سطح، در ارتفاع حیرت انگیز 276 متری، نیاز به یک آسانسور بی نظیر در طبقه دوم دارید. بازدید از طبقه بالا یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که در پاریس انجام می شود اما این کار برای بیماران قلبی مناسب نیست. برای کسانی که دوست دارند از یک غذای لذیذ، لذت ببرند رستوران ژول ورن در طبقه دوم قرار دارد. این رستوران دارای پنجره های گسترده ای است که به مسافران امکان می دهد از چشم اندازهای شگفت انگیز لذت ببرند.

بهتر است قبل از بازدید در فصل های شلوغ، بلیط را از قبل خریداری کنید. برای اطمینان از داشتن بهترین تجربه، گردشگران می توانند در تور ورود به برج ایفل ثبت نام کنند. این تور یک ساعته به گردشگران اجازه می دهد تا از ایستادن در صف های طولانی متعدد اجتناب کنند و همچنین تفسیرهای آموزشی مناسبی را ارائه می دهد. یک راهنمای آگاه اطلاعات جالبی را در زمینه تاریخی به اشتراک می گذارد.

2) موزه لوور

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

لوور، یک کاخ مجلل که زمانی محل استقرار پادشاهان فرانسه بود،از مهمترین موزه های برتر پاریس محسوب می شود. بازدید کنندگان وارد حیاط کاخ در یک هرم شیشه ای می شوند(توسط لئو مینگ پی در سال 1917 طراحی شد).

موزه لوور دارای بیش از سی هزار اثر هنری (بسیاری از آنها جزو شاهکارهای هنری اند) از آثار باستانی تا نقاشی های اروپایی قرن پانزدهم تا نوزدهم می باشد. دیدن همه اینها در یک بازدید غیرممکن است، اما گردشگران می توانند بر روی یک گالری ویژه، مانند مجسمه کلاسیک، هنر رنسانس ایتالیا یا نقاشی های قرن هفدهم فرانسه تمرکز کنند یا برای دیدن بخش های برجسته موزه لوور، از یک تور خود راهنما استفاده کنند.

مشهورترین قطعه، اثر مونالیزا (یا لبخند ژکوند به زبان فرانسه) است که توسط لئوناردو داوینچی در سال 1503تا1505 نقاشی شده است. از دیگر آثار استثنایی می توان به مجسمه باستانی ونوس دو میلو، یادبود پیروزی ساموتراسی از دوره هلنیستی، نقاشی بی نظیرترین جشن عروسی در کنا از ورونیه(سال 1563) و نقاشی های دیواری بوتیچلی اشاره کرد.

همچنین از دیگر بخش های دیدنی  می توان به آزادی رهبری مردم (سال 1831)  از یوژن دلاکروویکس اشاره کرد که قیام پاریس از 27 تا 29 ژوئیه 1830 را به تصویر می کشد، و به ” سه افتخار” (“سه روز با شکوه”)معروف است. برای استفاده بیشتر از سفر به لوور، گردشگران می توانند از تور راهنما استفاده کنند.

رزرو آنلاین تور موزه لوور به شرکت کنندگان امکان می دهد تا از صف های طولانی اجتناب کنند و مستقیم به سمت معروف ترین آثار هنری موزه از جمله ونوس دو میلو و مونا لیزا بروند. در این تور سه ساعته، یک راهنمای آگاه درباره مجموعه ها صحبت می کند، اطلاعاتی جالب درباره نقاشی ها توضیح و به سؤالات پاسخ می دهد. لوور از یک سمت به وسیله باغ های توئلیریس، یکی از بزرگترین و دوست داشتنی ترین پارک های پاریس احاطه شده است.

معمار مشهور منظره آندره لو ناتر (که باغ های ورسای را طراحی کرده است) باغ های توئریلیس را به سبک کلاسیک فرانسه طراحی کرد. باغ های رسمی دارای درختهای کاملا آراسته؛ دو حوضچه؛ و مجسمه های رودین ، جیاکومتی و مایول می باشند. نیمکت های پارک فرصتی را برای استراحت و لذت بردن از مناظر ارائه می دهند. همچنین چندین کافه رستوران با صندلی در فضای باز وجود دارد.

3) کلیسای جامع نوتردام

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

پاریسنوتردام به سبک معماری گوتیک، در قلب پاریس در جزیره شهر نزدیک جاذبه های محله لاتین قرار دارد. جزیره شهر، جزیره رودخانه سین، مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس می باشد.

در این زمین کوچک، رومی ها شهر گالو رومی لوتیا را بنا کردند که از قرن ششم تا قرن چهاردهم، پادشاهان فرانسه در اینجا اقامت می کردند. کلیسای جامع نوتردام در سال 1163 توسط پادشاه لوئیس نهم (سنت لوئیس) و اسقف موریس دو سالی تأسیس شد و ساخت آن بیش از 150 سال به طول انجامید.

کلیسای جامع برای اولین بار به سبک اوایل گوتیک ایجاد شد، در حالی که بعدها بخش های جدید آن (جبهه غربی و شبستان) نشان دهنده سبک جدید گوتیک بودند. توریست ها جذب نماهای تزئین شده با تعداد زیادی از مجسمه ها و تصاویر بدیع می شوند، در حالی که ستون های قوسی وسیع، یکپارچگی ساختاری ساختمان عظیم را فراهم می کند. به دنبال 21 چهره در بالای درگاه گالری پادشاهانی که سر خود را در طول انقلاب از دست داده اند، باشید(سرها در حال حاضر در موزه کلونی نمایش داده می شوند).

پس از بازدید از درگاه تزئینی، وارد پناهگاه شوید تا از عظمت این فضای طاقدار بی نظیر دیدن کنید. این پناهگاه تقریبا بی انتها به نظر می رسد و با نور شمع ها، راه بازدید کنندگان را مشخص می کند. فضای داخلی با پنجره های شیشه ای رنگی و با شکوه روشن می شود. قابل توجه ترین پنجره، پنجره گل رز در بخش شمالی است. این اثر هنری خیره کننده شامل 80 صحنه عهد باستان با محوریت آثا مریم مقدس می باشد.

توجه: آتش سوزی آوریل سال 2019، خسارت قابل توجهی به کلیسای جامع وارد کرد. فضای داخلی به روی عموم بسته شده است. این سازه سال های بعد بازسازی خواهد شد.

4) خیابان شانزلیزه

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

خیابان شانزلیزه، ماندگارترین بلوار پاریس تا قرن هفدهم میلادی، هنگامی که توسط آندره لو نوتره محوطه سازی شد، یک ویرانه باتلاقی بود. یک قرن بعد، بارون هاسمن، برنامه ریز شهری مشهور پاریس، ساختمان های این بلوار زیبا را طراحی کرد. شانزلیزه به عنوان یک تقاطع به دو بخش تقسیم می شود.

قسمت پایینی شانزلیزه، در مرز با کونکورد، شامل یک پارک بزرگ، باغ شانزلیزه و موزه هنرهای زیبای قصر کوچک است. قسمت فوقانی که تا طاق پیروزی امتداد دارد، توسط فروشگاه های لوکس، هتل ها، رستوران ها، کافه ها، سینما ها و تئاترها احاطه شده است.

این منطقه پر رفت و آمد گردشگران زیادی را به خود جلب می کند و یک مکان برای اجتماع پاریسی ها است.  شانزلیزه به دلیل داشتن موسسات معتبر مانند خانه لادوره (خیابان 75 شانزلیزه)، یک شیرینی فروشی مشهور با چای خانه قرن هجدهم و شیرینی های خوشمزه،(تخصص آنها در شیرینی “ماکارون”) و بوتیک های مجلل مانند تیفانی و شرکا (خیابان 62 شانزلیزه)، لویی ویتون (خیابان 101 شانزلیزه) و کارتیه (خیابان 154 شانزلیزه) معروف است.

برای غذا خوری خوب، بهترین انتخاب ها رستوران و هتل لوکس لوفوکت (خیابان 99 شانزلیزه) و رستوران ستاره دار گندم کارگاه ژول رابرچون (خیابان 82 مارسو در قسمت بالایی شانزلیزه نزدیک طاق پیروزی) می باشند. اگرچه خیابان شانزلیزه بخش های گران قیمتی دارد، اما مکان های مقرون به صرفه تری برای گردشگران و دانشجویان، ارائه می شود مانند فروشگاه اسباب بازی دیزنی، فروشگاه پوشاک، استارباکس، پادشاه برگر و مک دونالد.

 آدرس: شانزلیزه، 75008 پاریس (مترو: ایستگاه کلمنوس شانزلیزه برای بازدید برای بازدید از باغ شانزلیزه و قصر کوچک، ایستگاه فرانکلین روزولت برای لادوره، ایستگاه جورج پنجم برای منطقه اصلی خرید ارائه شده اند).

5) موزه اورسای

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

این مجموعه با شکوه از هنر امپرسیونیستی به زیبایی در فضایی گسترده (که قبلا ایستگاه راه‌آهن بود) قرار گرفته است. این مجموعه نشان دهنده آثار همه استادان امپرسیونیسم است. محدوده این هنرمندان از استاد کلاسیک امپرسیونیست ادگار دگاس،ادوارد مانت،کلود مونه و پیر آگوست رنوار گرفته تا هنرمندان پست امپرسیونیستی مانند پیر بننارد، پل سزان و وینسنت ون گوگ؛ نشانگرها(ژرژ سیرات، پائول سیگنال)؛ و هنرمندان بوهمیایی مانند تولوز لاوترک می باشد.

برخی از معروف ترین آثار این موزه عبارتند از: کگی اثر کلود مونه، ایستگاه سنت لازاره، مزرعه خشخاش و ناهار روی چمن؛ پرتره و شب ستاره ای وینسنت ون گوگ؛ و رقص در مولین دو لا گالتاز رنوار که صحنه جشن مهمانی در مونت مارتر را به تصویر می کشد.

موزه اورسای از بهترین مکان هایی است که می توانید در پاریس برای مرور تاریخ هنر امپرسیونیست، از حرکت های آرام قلم موی مونت بر روی بوم گرفته تا صحنه های درخشان و رنگارنگ گوگن، از آن بازدید کنید. این موزه همچنین دارای دو کافه و یک رستوران مجلل است که ارزش وقن گذاشتن را دارد. رستوران موزه که قبلا بخشی از هتل اورسای بوده و به عنوان یک بنای تاریخی ذکر شده، دارای سقف های طلاکاری شده و لوسترهای درخشان می باشد.

6) قصر گارنیر، اپرای ملی پاریس

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

خانه اپرا، به دستور ناپلئون سوم در سال 1860 توسط چارلز گارنیه به سبک پر نقش و نگار باروک طراحی شد. گارنیر بیش از یک دهه بدون خستگی، از 1862 تا 1875، بر روی این پروژه کار کرد. امروزه، این بنای شفاف نمادی از رژیم امپراطوری ناپلئون است. این نما دارای ستون های کلاسیک و هشت مجسمه نشان دهنده چهره های تمثیلی شعر، موسیقی، قصیده کوتاه، سرود خوانی، آهنگ، نمایش و رقص، می باشد.

این گالری مجسمه های آهنگسازان از جمله روسینی، بتهوون و موتزارت را به تصویر می کشد، در حالی که در بالای این گالری یک گنبد ازمجسمه آپولو با چهره های تمثیلی شعر و موسیقی قرار دارد. بازدیدکنندگان با ورود به ساختمان، جذب فضای داخلی باشکوه به وسعت یازده هزار متر مربع، می شوند. بیشتر فضای ساختمان با تزئیناتی از راه پله ورودی سنگ مرمر و لامپ های تزئینی طلاکاری شده، به سالن بزرگ و راهرو بی نظیر آن اختصاص داده شده است.

این تالار کنفرانس فضای کوچکی دارد، گرچه گنجایش 2105 نفر را با صندلی های مخملی قرمز رنگ دارد. بالکن های طلاکاری شده، لوستر کریستالی بزرگ و نقاشی سقفی از چاگال به شگفتی تئاتر می افزایند و زمینه نمایش های عالی برای اجراهای فرهنگی را ایجاد می کنند. برای بازدید کنندگان که به دنبال فعالیت های شبانه در پاریس هستند، اپرا گارنیر میزبان یک اجرای معتبر است. علاوه بر اجرای اپرا، اجراهای باله، کنسرت موسیقی کلاسیک و رویدادهای جشن و شادی نیز برگزار می شود.

حضور در یک اجرا روشی شگفت انگیز برای دیدن فضای داخلی ساختمان و لذت بردن از یک شب به یادماندنی است. روش دیگر بازدید در طول روز است (بلیط ورودی نیاز است). برای درک عمیق تر خانه اپرای پاریس و میراث فرهنگی آن، گردشگران باید از کتابخانه موزه اپرا در داخل ساختمان بازدید کنند.

این کتابخانه و موزه شامل بایگانی متعلق به سه قرن و همچنین نمایشگاه های اختصاص یافته به هنر اپرا می باشد. مجموعه دائمی موزه شامل نقاشی هایی از لباس و مناظر، مدل های مقیاس و نقاشی های ساختمانی می باشد. خانه اپرا همچنین شامل بوتیک و رستوران مدرن است که غذاهای ترکیبی ژاپنی-فرانسوی سرو می کند.

7) کونکورد

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

این میدان چشمگیر هشت ضلعی بین سال های 1755 و 1775 توسط معمار پادشاه لویی شانزدهم، در قلب پاریس قرن هجدهم ساخته شد. میدان کونکورد با ابعاد باشکوهش یکی از جذاب ترین میدان های شهر است. در این میدان چندین رویداد مهم تاریخی از جمله اعدام پادشاه لویی شانزدهم انجام شد و همچنین اینجا بخشی از مسیر پیروزی ناپلئون بود.

این میدان چشم اندازهای بی نظیری را از مسیر پیروزی به سمت و طاق پیروزی، و دفنس، همچنین به سمت موزه لوور، و مادلین و قصر بوربون ارائه می دهد. در مركز میدان، ستون هرمی مصری قرار دارد كه توسط نائب السلطنه مصر به چارلز دهم هدیه داده شد. در طول تابستان، یک چرخ فریس در اینجا وجود دارد.

کونکورد  یک تقاطع شلوغ و ترافیک سنگین است که با سرعت بالایی گردش می کند. رانندگان فرانسوی همیشه به عابران پیاده توجه نمی کنند، بنابراین گردشگران باید با دقت از راه خارج شوند! برای رسیدن به کونکورد، از طریق باغ توئلیریس یا خیابان ریوولی به موزه لوور بروید، یا از اسکله در امتداد رودخانه سین استفاده کنید.همچنین مترو به سمت ایستگاه کنکورد می رود.

8) طاق پیروزی

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

طاق پیروزی به سربازانی اختصاص دارد که در ارتش های فرانسه در زمان انقلاب و امپراطوری اول (جنگ های ناپلئونی) جنگیده اند. ناپلئون دستور ساخت این سازه قدرتمند را در سال 1806 داد اما زندگی او قبل از دیدن بنای تکمیل شده در سال 1836، به پایان رسید. این طاق بزرگ 50 متری توسط طراحی شده جی اف کلگری طراحی شد، و دارای ستون ها و نقش های برجسته و مجسمه هایی با ابعاد بزرگ است که عزیمت، پیروزی ها و بازگشت باشکوه ارتش فرانسه را نشان می دهند.

نمای برجسته آن رو به خیابان شانزلیزه که توسط فرانسوا رود طراحی شده، به طور ویژه قابل توجه است : این نما به عزیمت داوطلبان سال 1792، یا مارسی معروف است که رهبری سربازان توسط روح آزادی را نشان می دهد. در سطح داخلی طاق نام بیش از 660 ژنرال در بیش از صد نبرد وجود دارد. در بالای بنای تاریخی، یک سکوی مشاهده با چشم اندازی وسیع از 12 خیابانی که از دی اتویل عبور می کنند، از جمله مسیر حرکت از شانزلیزه به کونکورد و لوور، را نشان می دهد. دیدن همه مسیرهای منتهی به دفنس، مونت مارتره و برج ایفل از این سکو امکان پذیر است.

در دامنه طاق پیروزی مقبره سرباز گمنام قرار دارد  که در سال 1921 به عنوان یادبود به سرباز گمنام (سمبل بسیاری از سربازان گمنام دیگر که با شجاعت، برای کشور در طول جنگ جهانی اول جان خود را از دست دادند، بدون آنکه مقامی به دست آوردند) اختصاص داده شد. شعله یادبود در یازدهم نوامبر سال 1923 روشن و از آن تاریخ تاکنون خاموش نشده است. هر شب در ساعت 6:30 بعد از ظهر، آیینی برای روشن نگهداشتن شعله یادبود در مقبره برگزار می شود.

امروزه، مراسم هایی برای احترام به تعطیلات ملی، از جمله مراسم یازدهم نوامبر (سالگرد آتش بس سال 1918) با مراسم بزرگداشت کسانی که در جنگ جان باختند؛ جشن پایان جنگ جهانی دوم و رهایی از اشغال نازی ها در هشتم ماه مه،روز پیروزی ؛ و همچنین جشن های 14 ژوئیه (روز باستیل)، در طاق ملی برگزار می شوند. تورهای راهنما به زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی در طاق پیروزی موجود است. گزینه دیگر استفاده از تور آنلاین است که امکان دسترسی سریع به بنای تاریخی را فراهم و از صف های طولانی جلوگیری می کند.

9) سفرهای رودخانه سین

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

برای داشتن یک سفر واقعی در فضای جذاب پاریس، گردشگران باید قایقرانی در امتداد رودخانه سین را تجربه کنند. این سفر دریایی علاوه بر اینکه یکی از لذت بخش ترین فعالیت های شهر است، به گردشگران این امکان را می دهد تا مناظر را از دیدگاه متفاوتی مشاهده کنند. منظره پل های رودخانه سین، برج ایفل، کلیسای جامع نوتردام و موزه لوور از رودخانه، خیره کننده به نظر می رسند.

در حالی که یک سفر دریایی روزانه به گردشگران این امکان را می دهد تا از شکوه و عظمت بناهایی که در پرتو آفتاب می درخشند، لذت ببرند، اما لذت بخش ترین تجربه، سفر دریایی هنگام غروب است. بعد از غروب خورشید، نقاط دیدنی شهر روشن می شود که جلوه خاصی به وجود می آورد و شهر جادویی به نظر می رسد.

برای سفر به کروز ، تور سفر قایقی به رودخانه سین پاریس را که شامل یک وعده شام نیز می باسد، امتحان کنید. این سفر چهار ساعته در نزدیکی تور ایفل حرکت می کند و میهمانان با یک غذای سه گانه لذیذ پذیرایی می شوند.

10) کنسرت های موسیقی نمازخانه مقدس

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

نمازخانه مقدس به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد اما اغلب به عنوان محلی برای کنسرت های موسیقی استفاده می شود. گوش دادن به اجرای گروه کر یا اجرای موسیقی کلاسیک در این فضا یک تجربه روحانی الهام بخش است. نمازخانه مقدس در میان عبادتگاه های قرون وسطایی یک گنجینه کمیاب محسوب می شود و مطمئنا یکی از نفیس ترین کلیساها در پاریس است.

این شاهکار معماری درخشان گوتیک از سال 1242 تا 1248 برای پادشاه لوئی نهم (سنت لوئی) ساخته شد تا یادگارهای گرانبهایی را که از امپراتور بیزانس به دست آورده بود، در خود جای دهد. محراب یک یادگار از تاج و تخت ها را به نمایش می گذارد. این نمازخانه به دلیل داشتن پنجره های شیشه ای رنگی خیره کننده مشهور است که درخششی چشمگیر و هاله ای آرام به پناهگاه می بخشد(توصیه می شود در صبح و به خصوص در روزهای آفتابی از درخشان ترین پنجره های این مکان دیدن کنید).

این نمازخانه دارای 15 پنجره شیشه ای رنگی (با فضایی به وسعت 600 متر مربع) است که بیش از هزار صحنه از کتاب مقدس را از داستان های دو عهد باستان و جدید، نشان می دهد. رنگ ها و نور نمادی از روح الهی و مقدس آسمانی است. نمازخانه مقدس در کاخ شهر واقع شده است.

برای پیدا کردن نمازخانه، وارد دروازه آهنی کاخ عدالت در حیاط داخلی شوید. تورهای راهنما هر روز بین ساعت 11 صبح و 3 بعد از ظهر در دسترس هستند. قلعه یکی دیگر از جاذبه های اطراف است(گردشگران ممکن است بلیط ورودی را خریداری کنند).

11) تفرجگاه های شلوغ و کافه های افسانه ای

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

بهترین مکان برای شروع کشف کافه های افسانه ای پاریس، بلوار سن ژرمن در محوطه ششم است. این بلوار مملو از انواع درختان و بوتیک های مد روز، کافه های معتبر و سالن های کلاسیک است. از مشهورترین کافه ها، کافه دو فلور (بلوار 172 سن ژرمن)،محل ملاقات ژان پل سارتر و سیمون دوبووار، و کافه دئوکس مگوتس( خیابان ششم سن ژرمن) پاتوق جیمز جویس، پیکاسو، همینگوی و سایر هنرمندان، می باشند.

در هر دو کافه، گردشگران با یک تجربه ی کلاسیک از کافه های پاریسی، و پیشخدمت هایی که کراوات پوشیده اند روبه رو می شوند(هرچند که پیشخدمت ها برای خدمات بی نظیر خود شهرت دارند). غذاخوری های خیابان مونپارنس نیز توسط هنرمندان و نویسندگان مشهور مورد توجه قرار می گرفت.

گنبد در مونپارنس یک موسسه پاریس است(خیابان 108 دو مونپارنس). غذاخوری های رستوران مجلل با دکوراسیون هنری، غذاهای لذیذ دریایی سرو می کند. لا کاپول که (خیابان 102 مونپارنس) یکی دیگر از سالن های کلاسیک فرانسه با گذشته اسطوره ای است؛ از دهه 1920 مورد بازدید هنرمندان مشهوری چون آندره دراین، فرناند لجر، من ری، پابلو پیكاسو و مارك چاگال قرار گرفت. گنبد همچنین به خاطر خدمت به آلبرت کامو و ژان پاول سارتر معروف است. روتوندا (خیابان105 مونپارنس) در دهه 1920 محل تجمع نقاشان و هنرمندان سورئالیستی بود و هنوز هم سینماگران و هنرمندان را به خود جلب می کند.

12) باغ لوکزامبورگ

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

باغ لوکزامبورگ پس از توئیلریس، بهترین پارک شناخته شده در پاریس است. این باغ در قرن هفدهم میلادی همزمان با ساخت کاخ لوکزامبورگ ساخته شد، اما در قرن نوزدهم توسط معمار جی اف کلگرین، به شکل امروزی تغییر داده شد. ویژگی اصلی این پارک، آبنمای هست ضلعی بزرگ به شکل استخر می باشد، که توسط دو تراس مملو از مجسمه ها، ردیف های هندسی منظم از بهارخواب ها و بوته های اصلاح شده، احاطه شده است.

این بخش از پارک نمونه ای از سبک کلاسیک فرانسه را نشان می دهد و صندلی های بسیاری برای استفاده بازدیدکنندگان در آن قرار گرفته است. یکی دیگر از ویژگی های مهم این بنای زیبا، آبنمای مدیسی قرن هفدهم، یک آبگیر کوچک می باشد که زیر درختان روبروی جبهه شرقی کاخ لوکزامبورگ پنهان شده اند، کاخی که پادشاه هنری چهارم برای همسرش ماری دو مدیسی ایجاد کرده بود.

در نزدیکی این مکان، ایوان آبنما، یک کافه کوچک در فضای باز جنگلی سایه دار قرار دارد. این پارک مکان مورد علاقه مردم محلی برای استراحت و پیک نیک است. دانش آموزان محله لاتین را می توان در اینجا مشاهده کرد که از ساندویچ های باگت برای ناهار یا استراحت در یک روز آفتابی لذت می برند.

فرصت های تفریحی شامل بسکتبال، تنیس و شطرنج است. کودکان از سرسره و پیست سواری در زمین بازی لذت می برند. محبوب ترین فعالیت برای بازدیدکنندگان جوان، قایق سواری مینیاتوری در استخر هشت ضلعی است (قایق ها را می توان در کیوسک استخر اجاره کرد). برای کودکان فرانسوی زبان، نمایش های سنتی خیمه شب بازی در تئاتر عروسکی خیمه شب بازی یک سرگرمی محبوب است. تئاتر لوکزامبورگ، در جنوب غربی پارک در نزدیکی زمین تنیس، نمایش های عروسکی بی نظیری را به زبان فرانسوی ارائه می دهد.

13) قلب مقدس و محله مونت مارتره

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

صومعه مرکز مقدس، در بالاترین نقطه پاریس مانند یک دکوراسیون زینتی قرار دارد. نمای مرمری سفید آن ترکیبی از سبک های رومی و بیزانس است و از دور، شبیه به کیک عروسی به نظر می رسد (که نام مستعار آن است). در داخل صومعه، خاتم کاری های درخشان و  قابل توجه از مسیح، به پناهگاه نیروی عاطفی و معنوی می بخشد که مناسب کلیسایی است که پس از جنگ فرانکو و پروسی به عنوان سمبل امید ایجاد شده است.

پناهگاه با شمع های زیادی روشن شده است که در تضاد با فضای تاریک و ترسناک است. بازدید کنندگان می توانند از منظره پاریس  از روی تراس لذت ببرند یا برای داشتن چشم اندازی بالاتر، از برج بالا بروند. گردشگاه (از طریق پلکانی با بیش از 200 پله) به کلیسای مرکز مقدس منتهی می شود، پاتوق محبوب مردم است و اغلب مملو از نوازندگان خیابانی می باشد. هنگام بازدید از مرکز مقدس، گردش در مونت مارتره نیز ارزشمند است.

مونت مارتره که زمانی یک روستای قرون وسطایی کوچک در کشور بود، ترکیبی از جذابیت های قدیمی و آوانگارد می باشد. خیابان های سنگ فرش شده پر پیچ و خم و گذرگاه های عابر پیاده به بوتیک های زیبا، گالری های هنری پنهان و میدان های آرام و مملو از کافه های فضای باز منتهی می شوند. روستای مونت مارتره در طول جشن های شادی، شروع به جذب هنرمندانی همچون تولوز لوتورک و ادگار دگاس کرد.

روح خلاق بوهمیایی مونت مارتره هنوز هم در اینجا یافت می شود، به خصوص در اطراف میدان تپه و میدان رولان دورگلی. همچنین بسیاری از موزه های هنری عالی، از جمله موزه مونت مارتره( خیابان 12 کورتوت) و موزه دالی (خیابان 11 پائولبوت)در اینجا وجود دارند.

14) معبد پانتئون

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

معبد پانتئون، آرامگاه ملی بزرگترین شهروندان فرانسه، به عنوان کلیسای رقیب برای صومعه سنت پیتر در رم و کلیسای جامع سنت پاول در لندن ساخته شده است. در سال 1756، پادشاه لوئی شانزدهم به معمار ژاک ژرمن سوفلوت (80- 1713) دستور ساخت کلیسای جدید در محل بنای ویران شده سنت ژنویو را داد که ساخت این کلیسا در سال 1790 به پایان رسید.

معماری پانتئون نشان دهنده تغییر سبکپیچیده روکوکو لوئی شانزدهم با یک سبک ساده تر و نئو کلاسیک می باشد. در کتیبه روی نمای پانتئون آمده است: “تشکر از مردان بزرگ وطن”، نشان دهنده اینکه  این بنای تاریخی در اصل به ” بزرگانی کشور” اختصاص یافته است.

بسیاری از مردان مشهور (مجموعا 72 نفر) در اینجا به خاک سپرده شدند، از جمله فیلسوفان ولتر و ژان ژاک روسو و نویسندگان ویکتور هوگو، الکساندر دوما، امیل زولا و آندره مالرو. اخیرا (از سال 1995)، چندین شهروند زن معتبر فرانسه در پانتئون به خاک سپرده شده اند، از جمله فیزیکدان ماری کوری، برنده دو جایزه نوبل. چهار زن دیگر نیز در پانتئون دفن شده اند.

از آوریل تا اکتبر، بازدید کنندگان ممکن است به بالای گنبد پانتئون صعود کنند، جایی که ردیف هایی از بالکن ها منظره ای حیرت انگیز از نقاط دیدنی شهر ارائه می دهند. چشم اندازها از کلیسای جامع نوتردام و موزه لوور تا پیش زمینه برج ایفل امتداد دارند.

15) محله واسگس( کوه های وژ در شمال شرقی فرانسه)

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

محله واسگس، در منطقه جذاب ماریس، قدیمی ترین میدان عمومی پاریس است که به شیوه ای هماهنگ و یکنواخت با فضایی بزرگ ساخته شده است. این میدان زیبا الگویی را برای میدان های دیگر مانند میدان وندوم و میدان کونکورد فراهم کرده است. میدان وسگاس بین سالهای 1605 تا 1612 ساخته شده و در ابتدا به نام میدان سلطنتی شناخته می شد زیرا مملو از اقامتگاه های اشرافی بود.

معماری سبک رنسانس این میدان، دارای شکلی متقارن با خانه هایی یکنواخت از آجرهای قرمز، جزئیات و سقف های سنگی می باشد. میدان وسگاس برای جشن های قرن هفدهم، مانند مسابقات، مهمانی های ایالتی و عروسی های دربار، فضایی باشکوه را ارائه می داد. به رغم ممنوعیت کاردینال ریشلیو، این میدان مکانی محبوب برای مبارزات دوئل بود.

حیاط مشهور اقامتگاه لوئی سیزدهم در شماره 11 و محل اقامت  آینده خانم مادام سویجن، در سال 1626 در بخش شماره 1 میدان قرار داشت. میدان وسگاس  در قلب محله ماریس، یک منطقه تاریخی با کاخ های قرون وسطایی و رنسانس قرار دارد. در یکی از عمارتهای باشکوه این محله، هتل سایل، موزه ملی پیکاسو(خیابان 5 تورینی) با مجموعه ای فوق العاده گسترده (هزاران قطعه) از آثار هنری پیکاسو، از جمله برخی از برترین شاهکارهای وی، دوستداران هنر مدرن را حیرت زده می کند.

ماریس به یک میدان مرسوم تبدیل شده و دارای یک جامعه یهودی قابل توجه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ یهودیان اروپا، گردشگران می توانند به موزه هنر تاریخی یهود( خیابان 71 پرستشگاه) مراجعه کنند، که تاریخچه جوامع مختلف یهودی در اروپا را به همراه آثار هنری هنرمندان یهودی مانند چاگال و مودیلیانی، ارائه می دهد.

در نزدیکی آن، باغ آن فرانک، یک باغ آرام با درختان شکوفه دار می باشد. برای کسانی که در جستجوی تجربه ناب پاریسی هستند، سالن های عروسی انجمنی (خیابان 30 بورگتیبورگ) مکانی مناسب است. این چایخانه، چای های معطر با غذاهای خوش طعم و شیرین ارائه می دهد؛ و  فروشگاه مجاور آن طیف گسترده ای از بهترین چای های پاریس را به فروش می رساند.

بسیاری از گردشگران در صف انتظار هستند تا فلافل بی نظیر را در  مرکز فلافل فروشی( خیابان 32 تا 34 روئیزر) امتحان کنند. همچنین شایان ذکر است: ماریس یکی از مناطق پاریس است که یکشنبه ها فروشگاه ها و بوتیک ها در آن باز هستند.

16) میدان وندوم

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

این میدان زیبا توسط ژول هاردوئین مانستار یکی از معماران برجسته قرن بزرگ در زمان لویی چهاردهم بنا شد. در ابتدا میدان به نام میدان لویی بزرگ معروف بود. نما خانه های میدان بین سال های 1686 تا 1701 ساخته شد.

هدف اصلی این بود که آکادمی های سلطنتی، کلیسا، کتابخانه سلطنتی و هتلی برای فرستادگان خارجی در این میدان ساخته شود اما به دلیل مشکلات مالی پادشاه مجبور شد این ساختمان را به اشراف و ثروتمندان شهر بفروشد. مالکان جدید عمارت هایی با حیاط ها و باغ های زیبا ساختند. جذابیت میدان وندوم این است که طرح کلی را که ترکیبی از سادگی شهری و ویژگی های سلطنتی است، حفظ کرده است.

تمام شکوه و عظمت این بنا در اوایل دهه نود بازسازی شد. این میدان به خاطر فروشگاه های جواهرات بی نظیر از جمله بوچرون، ونکیلیف و آرپلز، و کارتیه مشهور است. هتال لوکسی که در اینجا وجود دارد هتل ریتز است که پاتوق ارنست همینگوی، اسکات فیتزجرالد و گرترود اشتاین بود.

کوکوشنل هتل ریتز را به مدت 34سال برای اقامتگاه شخصی خود ساخته بود. او سوئیت شخصی اش را به سبک شیک و منحصر به فرد خود با مبلمان لوکس، مبل های مخملی و آیینه های طلاکاری شده تزئین کرد. در مرکز میدان وندوم ستون ارتش بزرگ، بنای با اهمیت تاریخی قرار دارد. این ستون 42 متری که بین سال های 1806 و 1810 ساخته شده است، به ناپلئون و ارتش بزرگ او که در نبرد آستر لیتز (دسامبر 1805) پیروزمندانه جنگیدند، اختصاص دارد.

نمای ستون از پلاک های برنزی منبت کاری شده با 108 حاشیه مارپیچی (شبیه ستون تراژان در روم) ساخته شده و وقایع باشکوهی که در جریان جنگ ناپلئون در سال 1805 رخ داد را نشان می دهد.

17) مرکز پمپیدو

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

مرکز فرهنگی هنری پمپیدو، بین منطقه هالس و ماریس در پاریس قرار دارد. مرکز پمپیدو برخلاف ساختمان های تاریخی این منطقه دارای ویژگی های منحصر به فردی از معماری مدرن است که اغلب به عنوان طراحی بیرونی توصیف می شود زیرا جزئیات معماری راه پله ها و آسانسورها در قسمت بیرونی نمایان می شود.

جذابیت اصلی مرکز پمپیدو موزه ملی هنر مدرن است که مجموعه ای گسترده (بیش از 100000قطعه) از هنر معاصر ( از سال 1905 تا به امروز) را به نمایش می گذارد، این نمایش با جنبش پست امپرسیونیست “فائوس و لسنبیس” (آندره دراین، رائول دوفی، هنری ماتیس و پیر بونارد) آغاز می شود، با جنبش کوبیس (پابلو پیکاسو، ژرژ براک و فرناند لجر) ادامه می یابد سپس اکسپرسیونیسم سازه گرایی (پائول کلی، پیت موندریان) دادائیسم و سورئالیسم (سالوادور دالی، مکس ارنست، رنه مگریت و آندره ماسون) اکسپرسیونیسم انتزاعی (مارک رودکو، نیکولاس دواستیل، هانس هارتونگ و سرگ پیلویاکوف) رئالیسم جدید و هنر پاپ (اندی وارهول، کلس اوندربورگ) را نمایش می دهد.این مرکز دارای یک کتاب فروشی، فروشگاه سوغات، کافه و یک رستوران به سبک مدرن است.

18) هتل معلولین

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

هتل معلولین به عنوان خانه ای برای سربازان معلول ساخته شد. قبل از زمان لویی چهاردهم سربازان معلول در بیمارستان ها یا صومعه ها به سختی مراقبت های پزشکی را دریافت می کردند. پادشاه خورشید با ساخت هتل معلولین، نخستین خانه مردانی را ایجاد کرد که هنگام خدمت در ارتش وی معلول می شدند.

این ساختمان از سال 1671 تا 1676 به سرپرستی معمار آزادی برائونت، در مرکز کلیسای معلولین سنت لویی ایجاد شد که بعدها  توسط معمار ژول هاردوئین منسارت در سال 1706 مجددا طراحی شد. این هتل به گنبد کلیسای معلولین معروف و یک ساختمان کلیسایی برجسته از دوره کلاسیک فرانسه است.

گنبد کلیسای معلولین به خاطر داشتن آرامگاه ناپلئون از 1840 به این نام معروف است. هتل معلولین دارای موزه ارتش است که در سال 1794 با عنوان موزه توپخانه تاسیس شد و ساختمان های اطراف حیاط را اشغال می کند. در این موزه مجموعه بزرگی از تجهیزات و لباس های نظامی، سلاح ها، اسناد و غنائم از کشورهای دیگر به نمایش گذاشته می شود.همچنین یادداشت ها و یادگاری هایی از ناپلئون و ژنرال های مشهور و برنامه مبارزات فرانسه وجود دارد.

19) کاخ سلطنتی

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

مقابل موزه لوور نمونه دیگری از معماری سلطنتی قرار دارد. کاخ سلطنتی به عنوان کاخی برای کاردینال ریچرلیو در زمان پادشاه لویی سیزدهم ساخته شد و بعدها به یک مکان سلطنتی تبدیل شد که به مدت 4 قرن کرسی سلطنت بود.

کاخ سلطنتی به سبک معماری کلاسیک فرانسه با بیش از 60 ایوان در اطراف باغ سلطنتی زیبا ساخته شده است. این فضای آرام شبیه یک دهکده کوچک درون شهر به نظر می رسد. ساختمان ها توسط یک مسیر یکپارچه و گالری های طاقدار مملو از بوتیک های گران قیمت به هم متصل می شوند.

در آنجا همچنین یک کافه زیبا و دو رستوران غذاخوری خوب وجود دارد: رستوران غذاهای تند کاخ سلطنتی (رستوران تک ستاره) و گرند وفور (دو ستاره) در یک اتاق غذاخوری تزئین شده به سبک هنر تزئینی. “دهکده” کاخ سلطنتی شامل تئاتر کاخ سلطنتی و تئاتر کمدی فرانسوی و همچنین مجسمه ای در حیاط اصلی می باشد.

کاخ سلطنتی مکان مورد علاقه افراد محلی برای پیاده روی و تفریح است و بازدید از آن همه روزه برای عموم رایگان و آزاد می باشد. تورهای راهنما به زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی در دسترس اند.

20) میدان باستیل

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

اکنون نام این میدان یادآور زندان بدنام معروف به باستیل، نماد نفرت انگیز قدرت مطلق است که زمانی در این مکان قرار داشت. بعداز طوفان باستیل در 14 ژوئیه سال 1789 زندان به طور کامل تخریب شد. در مرکز میدان باستیل ستون ژولیت با مجسمه طلاکاری شده آزادی در بالای آن، قرار دارد. این بنای یادبود انقلاب ژوئیه سال 1830، که پادشاه چارلز ششم را برکنار و پادشاه لویی فلیپ را به قدرت رساند، گرامی می دارد. 4 خروس فرانسوی و یک مجسمه از شیر آهنی در پایه ستون نماد آزادی مردم فرانسه اند.

یک راه پله مارپیچ با 283 پله درون ستون منتهی به یک سکویی مشاهده می شود. در زندان باستیل، خانه جدید اپرا به نام اپرای باستیل که در سیزدهم ژوئیه سال 1989 توسط رئیس جمهور میتراند افتتاح شد، قرار دارد. این سالن تئاتر عظیم و مدرن گنجایش 2745 نفر را دارد. نمای صحنه از سالن اجتماعات و سالن صوت شناسی فوق العاده اند.

اپرای باستیل سالانه نمایش هایی از ارکستر اپرای باریس، اپرای گروه کر و اجراهای رقص باله اپرای پاریس را ارائه می دهد. گردشگران از شرکت در یکی از این اجراها و کشف ناحیه اطراف باستیل لذت می برند. این محله جدید مملو از بوتیک های زیبا، فروشگاه های لباس، رستوران ها و کافه های شیک می باشد.

21) چاتل و برج سن ژاک

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

میدان چاتل در مرکز اقامتگاه شماره یک پاریس مشرف به رودخانه سین قرار دارد. در این میدان گسترده 2 تئاتر مشهور پاریس قرار دارند: تئاتر چاتل قرن نوزدهم نمایش های بسیار متنوعی را ارائه میدهد. تئاتر شهر به عنوان یک بنای تاریخی، پس از سارا برناردت کسی که نمایش های خود را در این مکان کارگردانی می کرد، نام گذاری شد؛ این تئاتر برنامه های متنوعی از اجراهای رقص و نمایش و همچنین کنسرت موسیقی کلاسیک و بین المللی را برگزار می کند.

منطقه اطراف میدان چاتل نیز ارزش کاوش را دارد. به سمت خیابان ریبولی بروید، از بلوار سباستوپول عبور کنید و وارد پارک کوچک بشوید تا برج سنت راک را پیدا کنید. این برج که بین سال های 1508 و 1522 به سبک اواخر گوتیک ساخته شده، باقی مانده کلیسای سنت ژاک دوبوچری (حامی مقدس قصاب های شهر)، کلیسای قدیمی، می باشد.

این کلیسا در زمان قرون وسطی محل ملاقات زائرانی بود که از مسیر زیارتی راه مقدس جیمز به سمت سانتیاگو کامپوستلا، یکی از سه مقصد مسیحیت در زمان قرون وسطایی ( دو مقصد دیگر اورشلیم و رم)  عبور می کردند. برج سنت ژاک معروف به مکانی است که بلیز پاسکال یکی از آزمایشات فشارسنجی خود را که نشان دهنده تاثیر ارتفاع بر روی ارتفاع ستون جیوه بود، در اینجا انجام داد.

22) قصر نگهبان

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

هرگز فراموش نکنید که این قلعه قرون وسطایی باشکوه، زندان بدنام انقلاب فرانسه بود. در اینجا زندانیانی همچون ماری آنتوانت و روبسپیر که منتظر سرنوشت خود بودند، در سلول های کوچک نگهداری می شدند. تالار جیروندین یادگارهایی از روزهای خونین ترور مانند تیغ گیوتین، مقررات زندان و نسخه ای از آخرین نامه ماری آنتوانت را نشان می دهد.

سالن اسلحه، یک سالن طاقدار گوتیک در ابعادی بی نظیر می باشد. در این اتاق ممنوعه، زندانیان محکوم به اعدام نگهداری می شدند. برای داشتن چشم اندازی خارق العاده از نمای نئوگوتیک ساختمان، مقابل رودخانه سین در اسکله مگیسری بایستید. از این فاصله، این قلعه با سه برج مدور و برج ساعت بیشتر شبیه یک قلعه افسانه ای است تا یک زندان.این مکان در حال حاضر به عنوان یک موزه به روی عموم باز است. خرید بلیط ورودی این قصر و نمازخانه سنت به صورت ترکیبی امکان پذیر است.

23) بنیاد لویی ویتون

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

پارک چوب بلونیا، شکارگاه سابق پادشاهان فرانسه، اکنون محل استقرار یک مکان بی نظیر است. بنیاد لویی ویتون در سال 2014 به دستور برنارد آرنوت رئیس شرکت لویی ویتون موت هنسی افتتاح شد. این موزه خصوصی سرانجام به مالکیت کشور فرانسه در آمد. این ساختمان بی نظیر توسط فرانک گری معمار معتبر آمریکایی ساکن در لس آنجلس طراحی شد که شاهکاری از معماری فوق مدرن محسوب می شود.

نمای بیرونی درخشان شبیه یک کوه یخ یا کشتی عظیم با بادبان های برافراشته که از شیشه ساخته شده به نظر می رسد (در مجموع 3600 صفحه شیشه ای جلوه ای چشمگیر را ایجاد می کند).

برای ساخت این بنا معماران از تعداد زیادی فولاد حتی بیشتر از فولاد های برج ایفل استفاده کردند. در داخل موزه 3500 متر مربع فضای نمایشگاهی با 11 گالری مختلف وجود دارد. فضای نمایشگاه با درخشش نور طبیعی مکانی روشن و ایده آل برای نمایش مجموعه هنرهای معاصر را ایجاد کرده است.

با توجه به مدرن بودن موزه مجموعه نمایشگاه های دائمی بر روی هنرهای قرن بیستم و بیست و یکم متمرکز شده که در 4 دسته مختلف سازمان دهی شده اند: اکسپرسیونیم، هنر پاپ، هنر خیالی و موسیقی و صدا. بنیاد لویی ویتون رویدادها و نمایشگاه های سالیانه موقتی را ارائه می دهد. رویدادهای فرهنگی و اجراهای موسیقی در یک سالن 1000 نفری اجرا می شوند. گردشگران ممکن است یک میان وعده  را در کافه رستوران موزه با منو سرآشپز ستاره میشلن، میل کنند.

سه تراس روباز بر روی پشت بام منظره گسترده ای از پارک چوب بلونیا، محوطه دفنس و برج ایفل را با مسافت زیاد ارائه می دهند. بعد از بازدید از این چشم اندازهای وسیع، گردشگران می توانند مسیرهای پیاده روی و باغ گیاه شناسی را در پارک چوب بلونیا کشف کنند.

24) پارک ویلیت

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

پارک ویلیت با مساحت 55 هکتار بزرگترین منظره فضای سبز در پاریس است. این پارک با جاذبه های تفریحی از جمله زمین های بازی کودکان، و موزه علم و فناوری به نمایش در آمده است. این پارک محل استقرار سالن های تئاتر ژئود آیمکس، محل اجرای زنیت پاریس و سالن های کنسرت فیلارمونیک پاریس می باشد. از اواسط ماه اوت یک جشنواره فیلم در فضای باز این پارک برگزار می شود. دوستداران باغ از انواع پارک ها، مسیرها و گذرگاه های پیاده روی لذت می برند. منطقه اطراف کانال لورک با انواع استخرها و آبنماها تزئین شده است.

25) سواحل پاریس

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

در روزهای گرم و آفتابی ماه های تابستان (7 ژوئیه تا 2 سپتامبر)، پاریسی ها برای یک تعطیلات کوچک به ساحل کنار رودخانه سین می روند. شهر پاریس در مناطق مختلف امکانات عمومی به خصوص برای استراحت و تفریح در نظر گرفته است. در پارک ریورز دوسین، “نقاط تعطیلات” ، پل الکساندر سوم تا پل سولفرینو در سواحل سمت چپ، و پل جدید تا پل سلی در سواحل سمت راست را پیدا خواهید کرد. در این مناطق، چمنزارهای اسکله ها به استراحتگاه های کوچکی تبدیل شده اند که دارای استراحتگاه، چترهای آفتاب و نخلستان هستند.

اسباب بازی های کودکان و حوله های ساحلی نیز در آنجا وجود دارند. فرصت های تفریحی این مکان شال فوتبال دستی، بازی های مینی گلف برای کودکان، رقص در سالن های بدن سازی، ورزش های روزمره و کلاس های تای چی برای بزرگسالان می باشد. در اسکله لیر سه استخر شنا با غریق نجات (بیستم ژوئیه تا 9 سپتامبر) به روی عموم باز هستند.

فعالیت های ورزشی در کانال شامل قایق رانی، شطرنج، بازی های تخته ای، پیتانک و زیپ زنی می باشد. منطقه ویلت شامل کلبه های ساحلی، توالت، حمام، فروشگاه های میان وعده و غرفه های بستنی فروشی می باشد.

26) قبرستان پره لاچایز

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

دورتر از مناطق توریستی مرکز بیستم پاریس، قبرستان پره لاچایز مشهورترین و پربازدید ترین قبرستان شهر است. این فضای 44 هکتاری آرامگاه نهایی بسیاری از زنان و مردان مشهور از جمله، هنره بالزاک، فردریک شوپن، ادیث پیاف، اسکار وایلد و جیم موریسون است. برخی از مقبره ها و گورستان های شخصیت های برجسته با گل و ادای احترام روزانه بازدیدکنندگان، افراد زیادی را جذب خود می کنند.

27) پارک بوته چائومنت

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

پارک بوته ای چائومنت برخلاف پارک های رسمی و محدود شده پاریس، محیطی آرام و کوچک است که توسط افراد محلی ایجاد شده است. پارک بوته ای چائومنت به جای ردیف های منظم از بهار خواب ها، نرده های هندسی و درختان اصلاح شده شبیه یک منظره معنوی سالم به نظر می رسد. غارها، آبشارها و یک دریاچه مصنوعی به زیبایی این مکان می افزایند.

درختان سایه دار بلند و مناطق مرتفع و علفی بازدیدکنندگان را به استراحت در فضای بیرونی دعوت می کند. در میان پارک های پاریسی، این پارک مکان مناسبی برای پیک نیک در روزهای گرم است. از دیگر غذاخوری های این پارک می توان به غذاخوری سبک بوهمی  با  موسیقی و یک ایوان در فضای باز و غرفه دریاچه، یک رستوران گرم و دنج با تراسی مشرف به دریا اشاره کرد.

28) طاق بزرگ دفاعی

28 جاذبه گردشگری برتر پاریس

در غرب پاریس و در انتهای خیابان شارل دوگل، مجموعه ای از ساختمان های مرتفع که از اواسط دهه 1960 توسعه یافتند، قرار دارند. این محله با نام دفنس (دفاع) نام گذاری شده، که مقاومت تلخ نیروهای فرانسوی در جریان جنگ فرانکو و پروس در سال های 1870 و 1871 در این منطقه را یادآور می شود. امروزه این محله، به عنوان گذرگاه پاریس به قرن بیست و یکم دیده می شود.

طاق بزرگ توسط یوهان اتو فون اسپر کلسن طراحی شده و تصویری فوق العاده را ایجاد می کند. این طاق بزرگ پیروزی مستطیل شکل به طول 110 متر، با سنگ مرمر سفید کارارا تزئین شده است. این عمارت تاریخی در سال 1989 و در دومین سالگرد انقلاب فرانسه افتتاح شد و نمادی از ارزش ملی انجمن برادری فرانسه محسوب می شود.

در پاریس کجا اقامت کنیم: بهترین منطقه ها و هتل هامشهورترین محله های پاریس برای اقامت شامل، بلوار هشتم اروندیسمنت نزدیک موزه لوور خیابان شانزلیره، ساحل سمت چپ پر رفت و آمد و مونت مارتره بوهمیایی می باشند. هرکدام از این محله ها را که انتخاب کنید، با مترو و به راحتی به کلیه جاذبه های گردشگری دسترسی دارند. در اینجا تعدادی از هتل های برتر در این مناطق پاریس قرار دارند:

هتل های مجلل: ویژگی های منطقه هشتم باعث به وجود آمدن سبکی جدید در آن می شوند. هیچ مکانی بهتر از بریستول پاریس با حمام های آبگرم، استخر پشت بام چنین خدمات بی نظیری را ارائه نمی دهد. هتل و آبگرم ریسرو پاریس با استفاده از ترکیب یک فضای کامل و مبلمان اتاق باستانی با امکانات تفریحی و خدمات عالی همراه است. هتل تامیس در مکانی کوچکتر و عالی کنار باغ های توئریلیس، و چند قدم دورتر از موزه لوور خدمات شخصی را در محیط اطراف ارائه می دهد.

هتل های میان رده ای: ساحل سمت چپ، محله سنتی دانشجویی با جاذبه ها و گذرگاه های پیاده روی از نوتردام، لوور و دیگر جاذبه های برتر، بهترین مکان در پاریس محسوب می شود. هتل های میان رده ای در نزدیکی بول قرار دارند. هتل خانوادگی سنت ژرمن، از مهمانان در اتاق های جداگانه پذیرایی می کند. در نزدیکی این هتل، هتل اقامتی بی نظیر هنری 4 از جاذبه های پاریس، دارای اتاق های مجهز به آشپزخانه و پنجره های مشرف به خیابان می باشد. ساحل کوچک سمت چپ سنت ژرمن بسیار شیک و جذاب است.

هتل های ارزان تر: هتل لجند بین مرکز ساحل سمت چپ و مونتپارنس، نزدیک باغ لوکزامبورگ، توسط الگانسیا طراحی شده و دارای اتاق های کوچک با خدمات گرمایشی در یک محیط عالی قرار دارد. در نزدیکی لجند، هتل خانوادگی دایانا، دارای اتاق های مشرف به حیاط یا خیابان کلاسیک پاریس می باشد. اگرچه مونت مارتره در قسمت مرکزی نیست اما خیابان های باریک و پرپیچ و خم های آن فضایی بی نظیر در پاریس اند و رله مونت مارتره تنها چند قدم با ایستگاه مترو فاصله دارد.

گردشگری و نکات: چگونه بهترین بازدید را از پاریس داشته باشیم؟

راهنما گردشگری: پاریس جاذبه های گردشگری زیادی دارد و به حدی گسترده است که دیدن 20 جاذبه برتر آن با یک بازدید کوتاه بسیار دشوار است. یک راه حل استفاده از تورهای سازمان یافته است. یک راه لذت بخش برای دیدن بخشی از جاذبه های دیدنی فقط در یک روز، تور گشت و گذار در پاریس با سفر به کنار رودخانه سین و نقاط برجسته شهر می باشد. تور قایقرانی یک روزه شامل توقف در برج ایفل، ناهار در رستوران طبقه اول برج، تور یک و نیم ساعته در موزه لوور و بازدید از کلیسای جامع نوتردام می باشد.

گشت و گذار آسان: برای کسانی که دوست داند به روش خود از شهر بازدید کنند گشت و گذار با تور باز پاریس گزینه ای مناسب است. این تور انعتاف پذیر یک برنامه سفر بازدیدی برای یک دوره دو روزه با انتخاب نقطه مبدا و دو گزینه مسیر را ارائه می دهد: مسیر کلاسیک با توقف در نوتردام، برج ایفل، طاق پیروزی، خانه اپرا و یک تجربه بی نظیر سفر به مونت ماتره و مرکز مقدس می باشد. این تور با اتوبوس دو طبقه و گزارش درباره مکان های دیدنی انجام می شود و شامل بلیط ورودی موزه لوور می باشد.

سفرهای روزانه: هنگام بازدید از پاریس، دیگر جاذبه های گردشگری در اطراف پاریس نیز ارزش بازدید را دارند. علاقه مندان به تاریخ دوست دارند که میدان های معروف جنگ جهانی دوم را ببینند. تور راهنما نبردهای روزانه نورماندی و سفرهای روزانه به سواحل، گزینه ای مناسب است.

به کمک یک راهنمای آگاه، گردشگران از سواحل اوماها، جونو، سواحل طلایی، گورستان آمریکایی و یادبود کائن بازدید می کنند. یکی دیگر از سفرهای معروف پاریس سفر روزانه به ورسای و گیورنی می باشد. این تور تمام روزه کاخ بی نظیر لویی چهاردهم و باغ های زیبای گیورنی را که مونه در بسیاری از نقاشی هایش به تصویر کشده، بررسی می کند.

سفرهای روزانه آسان در پاریس: بسیاری از مکان های گردشگری پاریس به راحتی قابل دسترس هستند. درست در بیرون از کلان شهر پاریس چشم انداز روستایی آرام و مملو از گنجینه های فرهنگی قرار دارد: دهکده های کوچک دوست داشتنی، قلعه های تاریخی، کلیساهای مجلل و شهرهای قرون وسطایی جذاب.

یک مقصد پربازدید در پاریس، کاخ ورسای، کاخ پادشاه لویی چهاردهم متعلق به قرن هفدهم است که استاندارد های جدیدی را برای دربارهای سلطنتی تنظیم کرد. برای کسانی که بازدید از شهر را به حومه آن ترجیح می دهند چندین مقصد وجود دارد که با قطار یک یا دو ساعت فاصله دارند: شهر زیبا و فرهنگی لیل (یک ساعت با قطار TGV) با مناطق فلمنکی، شهر زیبای امیان (حدود یک ساعت و نیم با قطار) و شهر لیون (دو ساعت با قطار TGV) معروف به قلب زیبای فرانسه اند.

گردشگران به خاطر محیط قرون وسطایی، کانال های زیبا و مغازه های جذاب شکلات فروشی جذب این مکان می شوند که دسترسی به آن با قطاری که از مرز بلژیک عبور می کند بسیار ساده است (دو ساعت و نیم با قطار).مکان های تاریخی در نورماندی: منطقه زیبا نورماندی با زیبایی های تاریخی و جذاب خود بازدیدکنندگان را جذب می کند. در امتداد ساحل بی نظیر آن سواحل جنگ جهانی دوم و در نزدیکی آن گورستان های نظامی و موزه های یادبود قرار دارند.

یکی از دیدنی ترین جاذبه های فرانسه و از پربازدید ترین مکان های نورماندی، مونت سنت میشل، یک مکان زیارتی قرون وسطایی در فهرست یونسکو است که دارای یک صومعه بی نظیر متعلق به قرن دوازدهم می باشد. گردشگران همچنین از کشف شهر تاریخی روئن با کلیسای جامع زیبای آن، کلیساهای گوتیک و خانه های زیبا و نیم قلعه ای لذت می برند.قلعه زیبا و مناظر معنوی: منظره افسانه ای دره لویر محل استقرار باشکوه ترین قصر رنسانس در فرانسه است.

این منطقه زیبا با داشتن یک محیط طبیعی سرسبز از جنگل ها و رودخانه ها در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. منطقه طبیعی زیبای بریتانی، با سواحل تند و ناهموار شامل بسیاری از روستاهای ماهیگیری زیبا و یک محوطه خالی از سکنه با قلعه های قرون وسطایی می باشد. منطقه بورگوندی با شهرهای تاریخی مانند دیژون، دهکده های شگفت انگیز، کلیساهای رومی و بناهای باستانی احاطه شده است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید