11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

بسیاری از بازدید کنندگان که برای اولین بار از ژاپن بازدید می کنند، با تاریخ هزار ساله جذاب و غنی این کشور نسبتا کوچک آسیایی و یکی از پیشرفته ترین کشورهای صنعتی جهان، شگفت زده می شوند. در حقیقت، مدتها قبل از برپایی بسیاری از کلیساهای دیدنی اروپا، معابد شینتو و بودایی ژاپن از قبل ساخته شده بودند و زائران و حامیان، به خاطر طرح ها و دکوراسیون های استادانه جذب آنها می شدند.

در همین زمان، کشور در حال تکمیل مهارت ها و تجارت هایی ازقبیل تولید ظروف چینی و سرامیک و منسوجاتی مانند ابریشم بود که می توانست ژاپن را در مسیر ثروتمند شدن قرار دهد. بخش اعظم این سنت غنی، علی رغم وجود جنگ ها و ویرانی های طبیعی، حفظ شده است (یا بازسازی شده اند)، و بازدید از ژاپن یک سفر به یاد ماندنی می باشد.

داشتن یک فهرست بی نظیر از جاذبه های برتر، فعالیت ها و بازدیدها، و نقاط جالب برای گردش، تعطیلات در ژاپن را به یک سفر کم هزینه با صرفه جویی در وقت و زمان تبدیل می کند. با فهرست ما از جاذبه های برتر گردشگری ژاپن، بهترین مکان های توریستی در این کشور را کشف کنید.

1) کوه فوجی

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

بدون شک کوه با شکوه فوجی (فوجی-سان)، برجسته ترین نقطه دیدنی و بلندترین قله در ژاپن است که از ارتفاع 3،776 متری و یا منظره کاملا مسطح رو به جنوب و شرق، و با ارتفاع مناسب بیش از 100 کیلومتر دورتر از توکیو قابل مشاهده است. کیلومتر دورتر کوه فوجی قرن هاست که در هنر و ادبیات مشهور است و اکنون به عنوان نمادی بسیار مهم در نظر گرفته می شود و همچنین یونسکو اهمیت فرهنگی جهانی آن را در سال 2013 به رسمیت شناخت. بیش از یک میلیون نفر هر تابستان به عنوان یک کار زیارتی از کوه فوجی، بخشی از پارک ملی فوجی-هاکون-ایزو صعود می کنند، که این کار با تماشای طلوع آفتاب از قله به اوج خود می رسد. در حالی که برخی صعود خود را از پایه کوه شروع می كنند، اكثر كوهنوردان از بالای نیمه راه در ایستگاه 5 صعود را آغاز  می كنند، که منجر به صعود شش ساعته یا طولانی تر می شود. البته، برای خیلی ها، دیدن کوه از فاصله دورتر یا با یک قطار پر سرعت، برای آنکه بگویند “به کوه صعود کرده اند” کافی است.

2) امپراطوری توکیو

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

مشهورترین نقطه دیدنی توکیو، کاخ امپراطوری با پارک های زیبای قرن هفدهم و دیوارها و خندقهای اطراف آن می باشد، که هنگام بازدید از پایتخت کشور، بازدید از آن ضروری است. از این واقعیت که اکثر کاخ ها به روی عموم بسته شده اند (چرا که هنوز توسط خانواده سلطنتی استفاده می شوند) نا امید نشوید، زیرا هنوز هم با قدم زدن در زمین های اطراف می توانید کاخ ها را ببینید.

علاوه بر چشم اندازهای بسیار خوب کاخ از نقاط بی شمار در پارک اطراف از جمله پل معروف نیجبوشی یا “پل دوتایی”، که به دلیل بازتاب آب نامگذاری شده است، بازدیدکنندگان مجاز به ورود به باغ شرقی هیگاشی گیون و دیگر مناطق تورهای سازمان یافته، می باشند. یکی دیگر از مناطق دیدنی برای گردشگران توکیو، منطقه خرید معروف جینزا، محل تئاتر کابوکی-زا با اجراهای کابوکی و همچنین تئاتر شیمباشی انبجو با رقص های شرقی سنتی و اجراهای بونراکو می باشد.

3) پارک یادبود صلح هیروشیما

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

در حالی که کمی وحشت در مورد بمباران اتمی هیروشیما در اوت سال 1945، وجود دارد، می توان از تلاش های باورنکردنی این شهر جذاب برای بزرگداشت بسیاری از قربانیان اولین حمله هسته ای جهان و شاید مهمتر از آن سمبل آرامش پایدار هیروشیما از آن زمان تا به امروز، سخن گفت.

پارک یادبود صلح هیروشیما در مرکز حادثه انفجار اتمی که در آن زمان بخشی از شهری شلوغ بود و شامل تعدادی بنای مهم، یادبودها، و موزه های مربوط به وقایع آن روز سرنوشت ساز است، قرار دارد و هر ساله بیش از یک میلیون نفر، از خارج و داخل کشور از آن بازدید می کنند.

علاوه بر زمین ها و باغ ها با شکوفه های رنگارنگ گیلاس، از نکات برجسته این پارک می توان به موزه یادبود صلح با نمایشگاه های بی شمار در رابطه با موضوع صلح جهانی، مقبره یادبود و شعله صلح و همچنین گنبد بمب اتم، ویرانه های ساختمان اداری که در مرکز انفجار قرار دارد، اشاره کرد.

4) کیوتو تاریخی

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

کیوتو یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن، از معدود شهرهای این کشور که از ویرانی جنگ جهانی دوم نجات پیدا کرده، سالانه بیش از 10 میلیون بازدید کننده را برای کشف خیابان ها و معماری های بی نظیری قدیمی جذب می کند، که بیشتر متعلق به زمان اقامت خانواده سلطنتی در 1000سال قبل می باشند و بدون تغییر باقی مانده اند. حتی در آن زمان، این شهر مهمترین مرکز فرهنگی ژاپن بود ، میراثی با بسیاری از موزه ها و گالری های هنری، که هرکدام مملو از مجسمه ها، نقاشی ها و سایر اشکال هنری مهم می باشند.

نکات برجسته معماری بودایی کیوتو شامل بسیاری از معابد حفاظت شده که 30 مورد از آنها هنوز مورد استفاده قرار می گیرند و ساختمان های مهم مانند ایوان طلایی قرن چهاردهم (کیناکاکو-جی)، که برای نمای بیرونی نفیس با روکش طلایی معروف است،اشاره کرد. حتما از قلعه نیجو، قلعه قرن هفدهم که دیوارها، برج ها و خندق های اصلی آن باقی مانده اند، با دروازه های زیبا؛ و یک کاخ با دکوراسیون داخلی بی نظیر، بازدید کنید.

همچنین کاخ اصلی امپراطوری کیوتو که در سال 794 میلادی ساخته شده است و یکی از مکان های دیدنی و تاریخی این شهر محسوب مس شود، ارزش بازدید را دارد. و در نهایت، بازدید از کیوتو بدون کاوش در باغ بامبو آراشیاما، منطقه ای زیبا از بامبوهای بلند، در فاصله پیاده روی چند دقیقه ای از مرکز شهر، کامل نخواهد بود.

5) جزیره حرم ایتوکوشیما

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

با یک سفر دریایی کوتاه از سرزمین اصلی هیروشیما، جزیره میاجیما، که در سراسر جهان به عنوان جزیره حرم ژاپن معروف است، قرار دارد.میاجیما با مساحتی به طول 30 کیلومتر مربع در خلیج هیروشیما، بیشتر با عنوان خانه حرم ایتوکوشیما شناخته می شود، یک معبد شینتو است که به دختران پرنسس خدای باد سوسانو اختصاص داده شده است. قدمت این بنا متعلق به قرن هشتم است، و اکثر بناهای حرم از آب های خلیج کوچک بیرون می آیند که فقط تعدادی ستون، تکیه گاه این بناها می باشند.

این بنا هنگام جزر و مد بسیار خیره کننده است، و این ساختارها، از جمله دروازه بزرگ شناور معروف، که به نظر می رسد روی آب معلق است، را می سازد. این ساختارها با گذرگاه ها و پل ها به هم پیوند می خورند، و مکان جالبی برای گشت و گذار فراهم می کنند، به ویژه سالن های بزرگتر آن مانند تالار نفیس هوندن(تالار اصلی)، تالار پیشنهادات(هیدن)، تالار نماز(تالار عبادت) و تالار هزار تشک(جادوگران).

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه صحنه حرم است که بازدید کنندگان با رقص های سنتی و اجراهای موسیقی سرگرم می شوند. همچنین زمین ها و باغ های نفیس جزیره، که محل استقرار گوزن های وحشی و تعداد بی شماری پرنده می باشند،  نیز ارزش بازدید را دارند.

6) شهر معبد: نارا تاریخی

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

شهر دوست داشتنی و غیرمذهبی نارا برای قرن ها قطب اصلی فرهنگ ژاپن بود، و تعداد زیادی از بناهای تاریخی به همراه گنجینه های مهم ملی و آثار هنری را در خود جای داده است. علاوه بر خیابان های تاریخی فراوان، این شهر دارای معابد قدیمی بسیار مهم، از جمله معبد باشکوه کوفوکو جی متعلق به قرن هفتم، که شاید یکی از هفت معبد مشهور بزرگ نارا باشد، و معبد با شکوه تادای جی قرن هشتم (معبد شرق بزرگ)، که برای مجسمه عظیم برنزی از بودای بزرگ (دایبوتسو)، که در سال 749 میلادی ساخته شده مشهور است، اشاره کرد.

از دیگر قسمت های جذاب بنا شامل یک سازه دو طبقه که روی 18 ستون ساخته شده و دو مجسمه نیو در ارتفاع هشت متری که از ورودی معبد محافظت می کنند، و تالار بودای بزرگ، بزرگترین ساختمان چوبی جهان، می باشند.

7) قلعه اوزاکا

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

قلعه اوزاکا، در سال 1586 توسط جنگجو و سیاستمدار معروف ژاپنی، تویوتومی هیدیوشی ساخته شد که در آن زمان بزرگترین و مهمترین قلعه کشور بود. اگرچه از آن زمان ته به حال قلعه چندین بار تخریب و بازسازی شد، اما ساختار فعلی در سال 1931 ساخته شده، و به شکل اصلی خود باقی مانده است.

بخش های برجسته در یک بازدید شامل برج اصلی بزرگ پنج طبقه 42 متری بلند می باشد که بر روی یک پایه سنگی 14 متری ساخته شده و تعدادی از نمایش ها از جزئیات تاریخ قلعه و شهر در آن ارائه می شود؛ حتما از طبقه بالایی به خاطر چشم اندازهای بی نظیر از اوزاکا، ومنظره جذاب غروب خورشید بازدید کنید.

از دیگر جذابیت ها در پارک قلعه اوزاکا، حرم هووکو می باشد، همچنین معبد مشهور اوزاکا، شیتنو جی، با قدمت متعلق به سال 59 میلادی نیز ارزش بازدید را دارد. این حرم دوست داشتنی به عنوان اولین معبد بودایی ژاپن قابل توجه است، و دارای یک بتکده پنج طبقه به همراه تعدادی دیگر از ساختمان های تزئین شده زیبا از جمله ایوان طلایی (کوندو) با مجسمه ها و نقاشی های بی نظیر آن، تالار سخنرانی (کودو) و یک راهرو زیبا که سه دروازه این محل را به هم پیوند می دهد، می باشد.

8) پارک ملی چوبو سانگاکو و کوه های آلپ ژاپن

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

ژاپن دارای چندین منطقه برجسته از زیبایی های طبیعی است که بسیاری از آنها به عنوان پارک ملی یا در بعضی موارد به عنوان مکان های میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته می شوند. یکی از پارک های دیدنی کشور پارک ملی چوبو سانگاکو در مرکز هونشو است که در مناطق شمالی و مرکزی گروهی از کوه ها که به طور مشترک به عنوان کوه های هیدا یا آلپ ژاپن نامیده می شوند، قرار دارد.

این منطقه شامل برخی از بلندترین قله های کشور از جمله هاتاکا در ارتفاع 3190 متری و قله یاری در ارتفاع 3180 متری می باشد. کوه های آلپ ژاپن از بسیاری جهات با کوه های آلپ اروپای مرکزی، چه از نظر ویژگی منظره ها و چه از نظر برف فراوان در زمستان،شباهت دارند و تعداد زیادی از کوهنوردان را در تابستان و اسکی بازان را در زمستان جذب می کنند.

از جذابیت های خاص این پارک می توان به تعداد فراوانی از گیاهان و جانوران پارک، از جمله نژادهای کمیاب جوجه های برفی و بزهای کوهی که در ارتفاعات بالاتر یافت می شوند، اشاره کرد. بسیاری از چشمه های آب گرم این پارک بازدیدکنندگان را جذب می کند و منجر به توسعه استراحتگاه های مختلف تعطیلات می شود که معروف ترین آن کامیکچی می باشد.

9) معبد آتوسا، ناگویا

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

معبد آتوسا، در قلب شهر ناگویا، مهمترین معبد شینتو (مذهب ارواح پرستی) ژاپن است و هر ساله بیش از پنج میلیون بازدید کننده را به خود جذب می کند. این مکان مذهبی که در قرن اول تاسیس شده است به دلیل داشتن نشان حفاظت شده امپراطوری، “شمشیر چمن زنی” (کوزاناگی بدون شمشیر)، یکی از سه مکان مشهور کشور است.

همچنین حرم اصلی آن، هنگو است که با یک دیوار محصور و گنجینه ای با آثار هنری بی شمار از جمله نقاشی های قدیمی و مدرن، خاتم کاری ها، جواهرات و نقاب های سنتی، احاطه شده است. وقتی در ناگویا هستید، حتما از قلعه ناگویا، یک مجتمع باشکوه روکش شده که در سال 1612 ساخته شده است و دارای یک برج اصلی 48 متری با دو دلفین طلایی مشهور می باشد، موزه گنجینه های هنری کاخ سابق و مناظر دیدنی آن از شهر و دشت نوبی، بازدید کنید.

10) قلعه فوکوکا و جشنواره های باستانی شهر

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

یکی از معدود نمونه های باقی مانده از خانه های تپه ای مرتفع و باشکوه که توسط شوگان و فرمانروایان شهر استفاده می شد، و همچنین یکی از بخش های برجسته در بازدید از فوکوکا، قلعه فوکوکا می باشد. این قلعه زیبا که بخشی از یک مجتمع عظیم است، مساحتی در حدود 47000 متر مربع را در خود جای داده، و هنوز هم با اندازه و موقعیت خود در یک پایه بلند مشرف به رودخانه ناکا، مورد توجه است.

فوکوکا همچنین به دلیل برگزاری بسیاری از رویدادها و جشنواره های مختلف به ویژه جشنواره دو هفته ای هاکاتا جیون یاماکاسا، با قدمت 700 ساله که ماه ژوئیه برگزار می شود و میلیون ها بازدید کننده از سراسر کشور را با نمایش های رنگارنگ مانند مسابقات و لباس های سنتی جذب می کند، مشهور است. این شهر بدون جاذبه های مدرن خود، از جمله کانال شهر هاکاتا، یک شهرک درون شهری کامل با یک کانال که در مجتمع و فروشگاه های بزرگ، هتل ها، رستوران ها و یک تئاتر در جریان است، کامل نیست.

11) ساپورو، هوکایدو

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

شهر ساپورو واقع در شمالی ترین جزیره ژاپن، هوکایدو، فعالیت ها و مکان های پر بازدید بسیاری را به گردشگران ارائه می دهد. به عنوان بزرگترین شهر این جزیره، قطب فعالیت فرهنگی و میزبان بسیاری از رویدادها و جشنواره های عالی می باشد؛ یک سبک آشپزی متمایز؛ یک تئاتر تاریخی غنی؛ و تعداد زیادی موزه ، گالری و پارک را شامل می باشد. نقطه عطف در اینجا منطقه بسیار جذاب مرکز شهر است و در مرکز آن پارک اودوری، بخش بزرگی از فضای سبز قرار دارد که گردش در آن بسیار دلپذیر می باشد. از اینجا می توانید به راحتی به نقاط دیدنی مانند برج تلویزیون ساپورو و همچنین تراموا هوایی مشهور این شهر دسترسی داشته باشید.

جاده کوهستانی موویوا شما را به ایستگاه فوقانی قله می رساند، که از آنجا می توانید از منظره ای باورنکردنی مشرف به شهر لذت ببرید، به خصوص در شب. این کوه همچنین محل پیست اسکی کوه موویوا، یک مکان محبوب زمستانی، به ویژه از زمان برگزاری المپیک زمستانی 1972 در این شهر، می باشد. و اگر  زمستان به آنجا می روید، حتما از جشنواره برف ساپورو که در ماه فوریه برگزار می شود و بیش از دو میلیون مسافر را جذب می کند، بازدید کنید.

نکاتی برای بازدید بهتر از ژاپن

  • مسافرت فصلی: ژاپن مملو از مناطق گردشگری می باشد، و برترین جاذبه های آن در فصل تابستان شلوغ می شوند. اگر می توانید یک برنامه انعطاف پذیر داشته باشد، برنامه ای را ایجاد کنید که به شما امکان می دهد در فصول خلوت تر به کاوش در این کشور زیبا بپردازید. اگرچه از مکان های کمتری بازدید می کنید اما فرصت لذت بردن از جاذبه هایی را دارید که دیگر بازدیدکنندگان آنها را از دست می دهند از جمله: شکوفه های بهاری گیلاس در مکان هایی مانند پارک نارا؛ آبشارهای رنگی  شگفت انگیز در قسمت آبگرم دامنه کوه جوزانکی اونسن؛ و سازه های تاریخی مانند قلعه فوکووکا در برف پوشانده شده اند.
  • سریعتر از یک گلوله سرعت ( سفر با قطار): به لطف سیستم راه آهن عمومی فوق العاده مدرن و کارآمد، گردش در ژاپن بسیار آسان است. راه آهن ژاپن مسئولیت بیش از بیست و یک هزار کیلومتر خط ریلی را دارد و تمام نقاط را به شهرهای بزرگتر مانند توکیو متصل می کند. بهترین اینها قطار شینکانسن می باشد که قادر است با سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و سفرهایی همچون سفر از توکیو به فوکوکا، با حدود 1170 کیلومتر فاصله را در طی بیش از شش ساعت انجام دهد. حتما گذرگاه ریلی متناسب خود را انتخاب کرده یا قبل از سفر تورهای ریلی را رزرو کنید تا از پس انداز خود اطمینان حاصل کنید.

گزینه های سفر بی پایان روزانه: هر کجا را که برای بازدید از ژاپن انتخاب کنید، خدمات ریلی سریع این کشور امکانات بی پایانی را برای مسافران روزانه ارائه می دهد. حتی اگر فقط از یک شهر بازدید می کنید، ممکن است بتوانید از چندین جاذبه مهم گردشگری در اطراف شهر بازدید کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد برنامه ریزی سفر، به مقالات ما در مورد سفرهای روزانه از توکیو، همچنین سفر به کیوتو تاریخی و اوزاکا مراجعه کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید