معرفی جاهای دیدنی جزیره لسبوس یونان

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

یونان یکی از زیباترین و توریستی ترین کشورهای جهان است که بسیاری از رویایی ترین جزایر جهان را در خود دارد. هر ساله سیلی از گردشگران در تعطیلات مختلف سال به جزایر فراوان این کشور دارای سواحل زیبا سرازیر می شوند.

لِسبوس یا لِسوُس که گاهی به نام موتیلنه (مرکز جزیره) نیز خوانده می‌شود، سومین جزیره‌ی یونان از لحاظ وسعت است که در دریای اژه واقع شده‌است. موتیلنه، بر اساس تاریخ نگاران اخیر یونانی، در سده یازده قبل از میلاد مسیح و توسط خانواده پنتیلدائه، که خود اهل تسالی بودند، تأسیس شد. اما بر اساس ایلیاد هومر، لسبوس بخشی از پادشاهی پریاموس (واقع در ترکیه امروزی) بود.

معرفی جاهای دیدنی جزیره لسبوس یونان

برای یک دهه گذشته، جزیره لسبوس (Lesbos) در یونان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری یونان بوده است. این جزیره مسحور کننده یونانی که در نزدیکی سواحل ترکیه قرار گرفته است که با ساردین های گریل شده و انعکاس آفتاب روی آب های آبی رنگ دریای ایگن، تجربه ای فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می زد. لسبوس برای خوشگذرانی شما در تمام طول روز گزینه داشت.

معرفی جاهای دیدنی جزیره لسبوس یونان

جزیره لسبوسLesbos island ، به دلیل معماری‌اش، خلیج‌های زیبا و سواحل بکر و تمیزش معروف شده است. طبیعت متنوع این ناحیه به همراه پرندگان خاصش از دیگر جاذبه‌های طبیعی این جزیره می‌باشد.جنگل سنگی درSigri  در نوع خودش در دنیا منحصربفرد است و همانند روستاهای ساحلی پترا و Molyvos ارزش یکبار دیدن را دارد.

در لسبوس Lesvos چندین موزه جذاب وجود دارد که شما نباید بازدید از آنها را از دست بدهید مانند موزه باستان‌شناسی با یافته‌هایی از دوران ماقبل تاریخ. دوست‌داران هنر نیز می‌توانند سری به موزه هنر مدرن بزنند و در آن به تماشای آثاری از پیکاسو Picasso ، ماتیس Matisse و میرو Miro بپردازند.

معرفی جاهای دیدنی جزیره لسبوس یونان

در بسیاری از قسمتهای جزیره لسبوس Lesbos island می‌توان آثار به جامانده از یونان باستان، رم و دوره بیزانس را مشاهده کرد. بطور خلاصه می‌توان گفت که اینجا برای دوست‌داران طبیعت، هنر، فرهنگ و همچنین کسانی که به سواحل زیبا علاقه دارند جاذبه‌های زیادی دارد.

معرفی جاهای دیدنی جزیره لسبوس یونان

وسعت جزیره لسبوس Lesvos island به اندازه ای است که برای دیدن مناظر مختلف، موزه ها، روستاها و سواحل آن به چند هفته زمان نیاز است. بازدید از همه مکان‌های آن در یک دفعه تقریبا غیرممکن است و به همین دلیل بسیاری از افراد برای بار دوم به اینجا بازمیگردند تا جاذبه‌های دیگرش را هم ببینند.

روستاهای موجود در این جزیره بسیار متفاوت هستند و هرکدام معماری و زیبایی خاص خود را دارند. اگر می‌خواهید خرید کنید به شهر اصلی آن یعنی Mytilene بروید و برای دیدن سواحل به جنوب و شمال جزیره بروید. در لسبوس پرنده‌های خاص و غیرمعمول زیادی وجود دارند همچنین لاک‌پشت‌های بسیاری نیز در رودخانه ها و دریاچه‌های این ناحیه زندگی می‌کنند.

معرفی جاهای دیدنی جزیره لسبوس یونان

در چند سال اخیر با توجه به ایجاد درگیری و ناامنی در برخی از کشور ها و آوارگی افراد زیادی از جنگ زده ها جزیره ی لسبوس دیگر زیبایی قبل خود را ندارد زیرا بسیاری از پناهنده ها به این جزیره آمده اند و شکل و زیبایی جزیره و همچنین جذب گردشگر را کم کرده اند.به نقل از خبرگزاری های معتبر حدود 17 هزار نفر در اردوگاه پناهندگان موریا در جزیره لسبوس یونان زندگی می کنند. شرایط در این اردوگاه فاجعه بار است. پناهندگان حاضردر این اردوگاه بخصوص تحت بیماری های فراوان و خشونت رنج می برند.

معرفی جاهای دیدنی جزیره لسبوس یونان

یکی از پناهجویان ساکن دراین اردوگاه در توصیف اوضاع آن این طور گفته بود که به جنگل موریا خوش آمدید. پناهندگان در این اردوگاه آن را جنگل می نامند چرا که چادرهای آن ها در وسط بیشه های زیتون قرار گرفته و شب ها مانند جنگل خطرناک است.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید