17 جزیره زیبای دنیا

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

جزایر رویای بهشت را می سازند: فرار از دنیا و مردم و رفتن به یک زمین شن و ماسه ای که به راحتی می توان در آن قدم زد و به دریای آبی آرام نگاه کرد. اما همه جزایر به یک شکل ساخته نشده اند. زیبایی برخی از جزایر با دریاهایی که اطراف آن ها را احاطه کرده اند تعریف می شود، به طوری که با مرجان های زیبا و کریستالی باعث شگفتی می شوند.

دیگر جزایر جنگل های انبوه و قله های زیبا دارند، و برخی از آنها با جاذبه های فرهنگی مسافران را جذب می کنند. اگر به دنبال سواحل عالی، موقعیت خیره کننده و فرهنگ های عجیب هستید، این جزایر به دور از نگرانی ها امکانات راحتی را برایتان فراهم می کنند. از جزیره سیشل گرفته تا سانتورینی و از کارائیب تا کاپری، در این لیست از زیباترین جزایر دنیا، سرزمین مورد علاقه خود را پیدا کنید.

  1. مالدیو

17 جزیره زیبای دنیا

در مالدیو برخی از عجیب ترین جزایر جهان قرار دارند، اما این دریاست که باعث درخشش واقعی این جزایر می شود. آب های شفاف و کریستالی و درخشان در بالای سواحل ماسه ای خیره کننده، در قسمت بالا رو به اقیانوس هند قرار دارد.

مجمع الجزایر مالدیو با داشتن 26 جزیره طبیعی کوچک، در پائین ترین قسمت زمین قرار دارد و در بالاترین نقطه خود بیشتر از سه متر از سطح دریا بالاتر نمی رود، این اندازه گیری هر ساله تغییر می کند. در زیر آب های بی نظیر، صخره های مرجانی زیبا قرار دارند که غواصان و موج سواران را از سراسر جهان جذب می کند.

گردشگران به اینجا می آیند تا از امکانات رفاهی آن استفاده کنند. استراحتگاه های مجلل در سواحل، نقطه بی نظیری برای تمرکز کامل گردشگران بر دریا است که بزرگترین دارایی مجمع الجزایر محسوب می شود اما با تغییر آب و هوا، تغییر این جزایر بزرگترین تهدید کره زمین محسوب می شود.

  1. بورا بورا، پلینزی فرانسه

17 جزیره زیبای دنیا

این جزیره سرسبز آتشفشانی به شکل یک سمبرو (کلاه لبه پهن) غول پیکر می باشد و در تصورات بسیاری، ستاره اقیانوس آرام جنوبی محسوب می شود.

نقطه اصلی و بهترین دارایی این زیبایی گرمسیری، تالاب خیره کننده آن در آب های فیروزه ای است. ماهی، لاک پشت ها، کوسه ها وسفره ماهی ها در آب های شفاف شنا می کنند و جزایر کوچک ویژگی اصلی تالاب هستند.

البته این جزیره به طور کامل متعلق به فرانسه است و غذاهای لذیذی نیز ارائه می دهد. غواصی و موج سواری در صخره های اطراف بسیار دلپذیر اند و مسیرهای پیاده روی از میان جنگل های نخل طلایی عبور می کنند. اگر می توانید، در یک خانه ییلاقی مجلل بر روی آب زندگی کنید و از آرامش دریای زیبا لذت ببرید.

  1. پالاوان، فیلیپین

17 جزیره زیبای دنیا

پالاوان بهشت فیلیپین است. این جزیره از جنوب غربی تا بورنئو امتداد دارد، و قله های آهکی سرسبز از دریای شفاف خارج شده اند به طوری که می توان حرکت ماهی ها را از سطح بالا نیز مشاهده کرد.

بسیاری از این جزایر جنگلی، از سواحل ماسه ای سفید و مملو از درختان نخل پوشانده شده اند، درحالی که در زیر آب صخره های مرجانی چشمگیر با انواع ماهی های گرمسیری، برخی از بهترین فرصت های غواصی دنیا را ارائه می دهند. دیگر جاذبه ها عبارتند از حیات وحش منحصر به فرد جزیره، دریاچه های زمردی و دهکده های ماهیگیر بی نظیر. در کورون استراحتگاه های بی نظیری وجود دارد، و ال نیدو با زیبایی طبیعی خود یکی از جذاب ترین جزایر در این مجمع الجزایر محسوب می شود.

از اینجا می توانید به مجمع الجزایر دیدنی و جذاب بیکویت سفر کنید. یکی از جاذبه های دیدنی پالاوان، پارک ملی رودخانه زیرزمینی بندر شاهزاده، بخشی از میراث جهانی یونسکو، است که یک سیستم غار آهکی یا یک رودخانه زیرزمینی طولانی محسوب می شود.

  1. سیشل

17 جزیره زیبای دنیا

سیشل بکر و زیبا ارزش سفر را دارد. این مجمع الجزایر با 15 جزیره مرجانی و گرانیتی در شرق کنیا واقع شده و مملو از جاذبه های مختلف است؛ از جنگل های میراث جهانی یونسکو و صخره های مرجانی خیره کننده گرفته تا سواحل ماسه ای با درختان نخل و سنگ های غول پیکر. تقریبا نیمی از کل مساحت این جزایر استوایی از مناطق حفاظت شده اند، و در بسیاری از جزایر آبزیگاه های دریایی مملو از ماهی و امکانات بسیار عالی برای غواصی و موج سواری وجود دارد.

همچنین در سیشل برخی از غنی ترین زمین های ماهیگیری دنیا قرار دارند که این امر باعث شده تا اینجا به مقصدی برتر برای گردشگران تبدیل شود. استراحتگاه های مجلل ماهه، پراسلین و لا دایک و تعدادی غذای تند کریولی را به این جذابیت اضافه کنید تا بهتر بتوانید این جاذبه را درک کنید.

  1. سانتورینی، یونان

17 جزیره زیبای دنیا

سانتورینی جذاب با آتشفشان های دریایی، امتیاز برتر را به خاطر زیبایی های بی نظیر خود کسب کرده است. ویلاهای سفید در صخره های آتشفشانی در قرار دارند. کلیساهای گنبدی آبی رنگ از دریای درخشان خارج می شوند و تاک های طلایی به زیبایی های چشمگیر و دلنشین جزیره اضافه می کنند. در بالای صخره های آتشفشانی زیبا، شهرک های فیرا و اویا، زیباترین و گران قیمت ترین شهرهای جزیره هستند و اویا در بین دیدنی ترین مکان های عکاسی دنیا قرار دارد.

از دیگر بخش های برجسته سانتورینی می توان به مکان باستان شناسی آکروتوری، ترا باستانی، سواحل ماسه ای سیاه رنگ پریسا و غروب بی نظیر آفتاب اشاره کرد. قایقرانی در این جزیره آتشفشانی زیبا که با صخره های دریایی احاطه شده، یکی از بهترین خاطرات فراموش نشدنی را به وجود می آورد.

  1. جزایر کوک

17 جزیره زیبای دنیا

اگر رویای سفر به جنوب اقیانوس آرام را دارید، جزایر کوک برای شما مناسب است. این مجمع الجزایر با 15 جزیره، بین پلینزی فرانسه و ساموآ قرار گرفته و ارتباط محکمی با نیوزیلند دارد و از زیباترین جزایر جنوب اقیانوس آرام محسوب می شود. از جاذبه های برتر این جزیره می توان به تالاب های آبی، سواحل نخلستانی و قله های آتشفشانی اشاره کرد. از همه اینها برتر، مردم محلی و خونگرم اقیانوس آرام هستند.

راروتونگا با دارا بودن تعداد زیادی استراحتگاه، سواحل و قله های سرسبز قطب اصلی گردشگری می باشد. آیتوتاکی، یکی از زیباترین جزایر در جنوب اقیاانوس آرام است. دهکده های هیبیسکوس در دامنه کوه ها قرار دارند و دارای 21 جزیره کوچک در امتداد تالاب زیبای خود می باشد که بسیاری از آن ها با قایقرانی از استراحتگاه ها قابل دسترسی اند. در اینجا در یک خانه ییلاقی آبی یا در یک کلبه ساحلی روستایی از جزیره مستقر شوید و مانند رابینسون کروزوئه زندگی کنید.

  1. بالی، اندونزی

17 جزیره زیبای دنیا

فرهنگ بی نظیر بالی، نوعی جشن احساسات است. دودهای خارج شده از معابد هندو، عطر برنج و سبزی ها و طعم تند جوانه ها همه دلنشین اند. گشت وگذار، شنا و آفتاب گرفتن از فعالیت های محبوب در سواحل زیبای جزیره هستند، و گردشگران چیزهای بیشتری در این جزیره کوچک زیبا پیدا خواهند کرد؛ از گردش در معبد و بازدید از حاشیه های سرسبز گرفته تا حمام های آب گرم، خرید کردن و پیاده روی.

از بخش های معنوی بالی در اوبود لذت ببرید، از سمینیاک و سانور خانوادگی بازدید کنید، در شهر گردشگری کوتا گردش کنید یا جاذبه های جزیره آتشفشانی لمبوک را کشف کنید. به دنبال جایی مدرن برای اقامت هستید؟ از میان استراحتگاه های ساحلی زیبا مکانی را انتخاب کنید و اگر با کودکان سفر می کنید، مکان های خانوادگی با ارزش زیادی را پیدا خواهید کرد. نکته ای اطمینان بخش: روح مسحور کننده بالی مانند یک موج گرم بر شما اثر خواهد گذاشت.

  1. جزایر دالماتیان، کرواسی

17 جزیره زیبای دنیا

جزایر دالماتیان در ساحل کرواسی دریای آدریاتیک، ترکیبی مسحورکننده از جذابیت های تاریخی و آرامش بخش را ارائه می دهند. دهکده های زیبا، هتل بوتیکی ها و رستوران ها این جزایر زیبا و دریاهای درخشان سواحل کرواسی را احاطه کرده اند. در صدر لیست سفر به این جزایر، براک معروف به نوار ساحلی موش زلاتنی (شاخ طلایی) قرار دارد. هاوار نیز با کلیساهای گوتیک، شهرهای قدیمی بدون اتومبیل و بندرماهیگیر زیبا، جذاب است.

از اینجا می توانید به جزایر زیبای پاکلنی که به خاطر آب های شفاف و تفرجگاه های پنهان معروف هستند، سفر کنید. دیگر جزایر زیبای دالماتیان عبارتند از: کرچولا با ساختمان هایی با پشت بام های سرخ و سفید رنگ؛ ملیجت با دو دریاچه نمکی داخلی؛ و ویس نسبتا کوچک.

  1. فیجی

17 جزیره زیبای دنیا

فیجی، یکی از مقصدهای گرمسیری استرالیا است که همه جاذبه های فانتزی را به همراه دارد. سواحل ماسه ای سفید، آب های فیروزه ای شفاف و صخره های مرجانی در اینجا بسیار زیادند. و اهالی فیجی به گرمی از بازدیدکنندگان استقبال می کنند. غواصی، موج سواری، ماهیگیری و در بعضی مناطق گردشگری از فعالیت های محبوب در فیجی محسوب می شوند، اما استراحت زیر سایه درختان نخل و شنا در دریاهای گرم می تواند جذاب باشد.

با وجود بیش از 300 جزیره می توانید از میان استراحتگاه های مشهور لوکس و استراحتگاه های خانوادگی و تفرجگاه های یاساوا و مامانوکا، می توانید بهترین جزیره را برای تعطیلات خود انتخاب کنید. اهالی فیجی کودکان را دوست دارند، بنابراین فیجی مقصدی بی نظیر برای استراحت خانوادگی است.

  1. کائوآئی

17 جزیره زیبای دنیا

کائوآئی به “جزیره باغ” معروف است: جنگل های بارانی بخش عمده داخل جزیره را تشکیل داده و آبشارها از صخره های آتشفشانی پائین می ریزند و رایحه مسحورکننده شکوفه های گرمسیری در هوای شرجی پراکنده شده است. اما زیبایی ایم جزیره تنها به خاطر گیاهان مجلل آن نیست؛ بلکه ساحل دیدنی آن نیز بسیار جذاب است. گدازه ها از کف اقیانوس این جزیره خیره کننده بالا رفته و صخره های سرسبز سواحل زیبا را تشکیل می دهند.

در زیر دریاهای آبی رنگ و در امتداد صخره های مرجانی، لاک پشت ها و ماهی های گرمسیری شنا می کنند و غواصان از سراسر جهان از مکان های غواصی لذت می برند. کائوآئی در مقایسه با جزایر مائوئی و اوآهو، جمعیت کمتری دارد و مکانی آرام محسوب می شود. جاذبه های برتر کائوآئی را از دست ندهید: ساحل جذاب ناپالی، مسیر دره ای 10 مایلی ویما و صخره های ابری بر فراز خلیج هانائی.

  1. سنت لوسیا

17 جزیره زیبای دنیا

سنت لوسیا ترکیبی از زیبایی و تاریکی را نشان می دهد. برخلاف دیگر جزایر کارائیبی، بهترین دارایی های سنت لوسیا لزوما سواحل آن نیستند، اگرچه این سواحل با ماسه های طلایی و نخل های برازنده در بین بازدیدکنندگان بسیار محبوب هستند. در عوض، خود جزیره مملو از موقعیت های زیبا و عاشقانه است. پیتون های برجسته، قله های آتشفشانی دوقلو و در راس آنها مناظر مجلل، بیش از 700 متر از دریا بالا رفته و مناظر خیره کننده و جالبی را به وجود می آورند.

جنگل های نارگیل، آبشارها، دهکده های ماهیگیری زیبا، صخره های مرجانی، مسیرهای طبیعی و چشمه های آب گرم تنها بخشی از دیدنی های سنت لوسیا محسوب می شوند. از بخش های برجسته می توان به خلیج زیبای ماریگوت و پارک دریایی آنسه چاستنت اشاره کرد. ویژگی های فرانسوی نیز به زیبایی های این جزیره می افزاید.

  1. کاپری، ایتالیا

17 جزیره زیبای دنیا

جزیره مجلل کاپری، در حدود 20 کیلومتری ساحل آمالفی همه نوع جذابیتی را دارد. تپه های دریایی و صخره های درحال گسترش از دریای رنگی تیرنه که به وسیله گل های رنگارنگ آراسته شده است، خارج می شوند. یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جزیره، غار آبی، یک غار دریایی درخشان است که افراد محلی گردشگران را با قایق های کوچک جابجا می کنند و آواز می خوانند.

هنگامی که به بندر مارینا گراند رفتید، به شهر اصلی کاپری که شبیه یک فیلم سینمایی می باشد، بروید. میدان های اینجا مملو از گردشگران و افراد محلی است که برای خرید لباس های طراحی شده و عطرهای جزیره به اینجا می آیند. وقتی اینجا هستید، حتما از آناکاپری، مرتغع ترین شهر، بازدید کنید و به مونته سولارو بروید تا جاذبه های سراسر جزیره و دریا را ببینید.

  1. کو فی فی، تایلند

17 جزیره زیبای دنیا

در کو فی فی، مجمع الجزایری کوچک در استان کرابی تایلند، قله های سرسبز آهکی از دریاهای گرم خارج می شوند و در سواحل مملو از نخلستان جریان می یابند. کو فی فی که در سال 2004 توسط یک سونامی تخریب شده بود، احیا شده است. زیبایی طبیعی این جزیره یادآور رویای جزیره گرمسیری در فیلم معروف لئوناردو دیکاپریو، “ساحل”، می باشد که در ساحل مایا در جزیره کوچک کو فی فی فیلمبرداری شده است.

کو فی فی تنها زیستگاه جزیره است که از طریق آن می توان به جزایر اطراف سفرهای روزانه داشت. از دیگر فعالیت های محبوب در اینجا می توان به شنا، موج سواری و غواصی اشاره کرد. ساحل میمون را که به خاطر میمون های خود معروف است، از دست ندهید.

  1. جزایر ویتسوندای، استرالیا

17 جزیره زیبای دنیا

جزایر ویتسوندای که در فهرست میراث جهانی قرار دارند، از جزایر کلاسیک گرمسیری استرالیا محسوب می شوند. این 74 جزیره سرسبز، قله های تپه ای هستند که به طرز چشمگیری از بالای صخره های مرجانی بالا می روند. قایقرانی یکی از فعالیت های محبوب در ویتسوندای است و غواصی در امتداد صخره های مرجانی مملو از ماهی بسیار لذت بخش است.

اینجا یک اکوسیستم بسیار حساس است که به وسیله شش پارک ملی محافظت می شود و همچنین می توانید در برخی از جزایر مسیرهای پیاده روی را کشف کنید. اقامتگاه ها شامل اردوگاه های ساحلی، کلبه های سازگار با محیط زیست و استراحتگاه های خانوادگی و مقصدهای لوکس مانند جزیره هایمن و کوالیا در جزیره همیلتون می باشند. ساحل شنی و سیلیسی وایتهاون، یکی از بهترین سواحل استرالیا در جزیره ویتسوندای را از دست ندهید. ساحل هوایی اصلی ترین نقطه برای شروع ماجراجویی در ویتسوندای است.

  1. ساردینیا، ایتالیا

17 جزیره زیبای دنیا

سواحل ماسه ای سفید، قله های ساحلی ناهموار، غذاهای لذیذ، ترکیب فرهنگ و گنجینه های باستانی: چی چیزی از این جزیره زیبای ایتالیایی را دوست ندارید؟ بیشتران مسافران درباره خط ساحلی مجلل سرمالدا یا سواحل زمردی با پناهگاه های ساحلی زیبا و دریاهای شفاف و سبز آن شنیده اند، اما این جزیره متنوع و بزرگ مدیترانه ای جاذبه های دیگری نیز دارد.

جاذبه های ساردینیا عبارتند از: بزرگترین دره اروپا، گولا گوروپو؛ مکان های باستان شناسی ماقبل تاریخ؛ شهر جذاب کاتالانی آلگرو و خیابان های قرون وسطایی شهر پایتخت، کالیاری. مدتی را در یکی از هتل ها و استراحتگاه های زیبا بمانید و زمانی که اینجا هستید حتما در امتداد برخی از مسیرهای زیبا سفر کنید و از مناظر دیدنی لذت ببرید.

  1. سنت بارتس

17 جزیره زیبای دنیا

سنت بارتس زیبا و شگفت انگیز، مسافران و افراد مشهور از سراسر جهان را به خوبی جذب می کند. این جزیره زیبا طراوت و آرامش خاصی که مسافران دوست دارند را به همراه طعم فرانسه در مناطق استوایی ارائه می دهند. یکی از جاذبه های دیدنی سنت بارتس، سواحل مجلل آن هستند که به وسیله تپه های سرسبز در اطراف ساحل منحنی احاطه شده اند.

حریم خصوصی و آرامش از ویژگی های برتر این جزیره اند اما مطمئنا اقامت در چنین مکانی پرهزینه است. این جزیره جذاب یکی از گران ترین جزایر کارائیبی است، اما اگر مشکل مالی ندارید می توانید در یک ویلای خصوصی یا یک هتل بوتیکی اقامت کنید تا غذای لذیذ فرانسوی مورد علاقه خود را بخورید و زندگی ثروتمندان و افراد معروف را تجربه کنید.

  1. باهاماس

17 جزیره زیبای دنیا

پیدا کردن مکان رویایی پنهان کارائیبی در باهاما، با وجود 700 جزیره و بیش از 200 جزیره کوچک، آسان است. جاذبه های برتر این جزیره زیبا و خیره کننده عبارتند از سواحل زیبا و صخره های مرجانی خیره کننده و رستوران ها و فروشگاه های بی نظیر.

آیا به دنبال فروشگاه ها، مراکز تفریحی و سرگرمی هستید؟

با پایتخت ناسائو، یک بندر تفریحی پر طرفدار در نیو پرویدنس بروید یا در گرند باهاما اقامت کنید.

آیا ماهیگیری تفریح مورد علاقه شما است؟

بیمینی بهترین انتخاب است. شاید بخواهید دنیای زیر آب را کشف کنید: جزیره طولانی و آندروس فرصت غواصی فوق العاده و جهانی دارند. و اگر می خواهید فقط در سواحل شن و ماسه ای سفید در امتداد آب های آبی بمانید، به جزایر بیرونی مانند اگزوماس، آباکوس و الئوترا بروید.

آیا بیشتر به سواحل ماسه ای صورتی علاقه دارید؟

جزیره هاربور باید در صدر لیست شما باشد. مهم نیست که کجا را برای بازدید انتخاب می کنید، مکان های زیبای بسیار زیادی را پیدا خواهید کرد که اقامت کنید؛ از استراحتگاه های لوکس گرفته تا اقامتگاه های خانوادگی و حتی اقامتگاه های ارزان قیمت.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید