جزایر مامانوکا ، فیجی

نویسنده:

سمیرا هادی

در تاریخ:

جزایر مامانوکا که در فیجی قرار دارند از نوع آتشفشانی هستند و در غرب نادی به سمت جنوب جزایر یاساوا واقع شده اند. این جزایر که مورد علاقه ی بسیاری از گردشگران هستند شامل 20 جزیره است که البته 7 تای آن ها در فصل های پ اب به زیر آب می روند! مالولو لایلای مرکز گردشگری مامانوکاست؛ جالب است بدانید که لوکیشن اصلی فیلم معروف cast away با بازی تام هنکس جزیره ی مونوریکی بود که یکی از 20 جزیره ی مامانوکاست.

جزایر مامانوکا ، فیجی

این جزایر دارای آب‌های آبی و شفاف، سواحل شنی بکر و دست نخورده و صخره‌های مرجانی زنده زیبایی هستند. در این مجموعه علاوه بر بازدید از خود محیط جزایر، از روستاها و تفرج‌گاه‌های مختلفی هم وجود دارند که می‌توانید از آنها بازدید کنید و به تفریحات آبی بپردازید. دسترسی به آن ها هم بسیار راحت است. چراکه از فرودگاه بین‌المللی نادی تنها یک سفر دریایی کوتاه با این جزایر فاصله خواهید داشت. این فاصله به قدری کم است که از سواحل نادی می‌توانید این جزایر را مشاهده کنید. از شهر نادی تا هریک از اقامتگاه‌ها و یا تفرج گاه های موجود تا در این جزایر حداکثر ۲ ساعت سفر دریایی و یا ۱۵ دقیقه سفر هوایی فاصله خواهید داشت. از میان تفریحاتی که در این جزایر می توانید انجام دهید می توان به قایق سواری، بادسواری،‌ پاراسیلینگ، تماشای دفلین ها و هر نوع ورزش و تفریح آبی دیگر اشاره کرد.

جزایر مامانوکا ، فیجی

البته فعالیت های گردشگری و تفریحی تنها دلیل اهمیت این جزایر نیستند. اکوسیتم دریایی و ساحلی این منطقه هم به اهمیت ملی این منطقه می‌افزایند. چراکه این جزایر بخشی از نقشه تنوع زیستی در فیجی هستند.

مامانوکا جزایری کوچک هستند که به تنهایی در گوشه‌ای از فیجی قرار گرفته اند. همین امر سبب شده که دزدی و جرم در این منطقه کم باشد و محیط آن با سایر نقاط فیجی متفاوت باشد. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، باید در خاطر داشته باشید که بیشترین خطری که ممکن است به شما وارد شود از جانب طبیعت است. از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید، در روی صخره‌های مرجانی راه نروید وبه آنها دست نزنید. به حیواناتی که روی ساحل هستند خیلی نزدیک نشوید و آنها را لمس نکنید. هنگام شنا هم مراقب باشید. چراکه احتمال وجود موج‌های بلند و یا جریان‌های آبی وجود دارد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید