10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

نویسنده:

معصومه داعی

در تاریخ:

آفریقای جنوبی، مقصدی ایده آل برای ماجراجویان، از جاده های سافاری گرفته تا غواصی با کوسه های سفید تجربیات شگفت انگیزی ارائه می دهد. با وجود مناطق بی نظیر حیات وحش، سواحل زیبا، تاکستان های بکر و کوه های شگفت انگیز جای تعجب ندارد که آفریقا سرزمین گوناگونی ها محسوب می شود.

جنوبی ترین بخش آفریقا سال های آپارتاید را پشت سر گذاشته است اما بخش وسیعی از این کشور همچنان در فقر به سر می برد و اختلاف ثروت و نژاد بین مردم آن وجود دارد. این کشور به ارائه موزه ها و سفر به جزیره روبن و بازدید از شهرک ها، فرصتی را برای بادگیری درباره تاریخ پرخاشگر، سرزمین و مردمان آن فراهم می کند.

شهرها را پشت سر بگذارید و از طریق مناظر متنوع جاده باغ، یک سفر جاده ای را آغاز کنید. حتما در هرمانوس توقف کنید، این مکان به خاطر فرصت پیدا کردن نهنگ های جنوبی از ساحل شناخته شده است. در پارک ملی کروگر قدم بزنید که در آن شیرها، پلنگ ها، کرگدن ها، فیل ها و گاومیش ها به صورت آزادانه زندگی می کنند و از چشم انداز بالای کوه تیبل ناشناخته ها را کشف کنید.

پیدا کردن مقصد تعطیلاتی دیگر که تنوع زیادی داشته باشد سخت است. در این مقاله نگاهی به بهترین مکان ها برای بازدید در آفریقای جنوبی می اندازیم.

  1. دره رودخانه بلاید

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

دره پرپیچ و خم رودخانه بلاید در مکانی گرمسیری، بزرگترین دره سبز و یکی از عمیق ترین دره های طبیعی دنیا است. این دره در یک مسیر توریستی بسیار زیبا معروف به مسیر پانوراما واقع شده و در آن نقاط مهم و حساس مانند آبشارها و مکان های زمین شناسی قرار گرفته اند. یکی از برجسته ترین اینها حفره های شانس بورک است، مجموعه ای از حفره های بسیار بزرگ که با جابجایی آب در تقاطع رودخانه بلاید و ترو، آب را وارد روخانه می کنند.

دره رودخانه بلاید با دارا بودن دره های سرسبز، مناظر کوهستانی مانند سه رنداول و چشم اندازهای حیرت انگیز به نام پنجره خدا مکانی عالی برای گردش با اتومبیل، پیاده روی و یا اسب سواری است. در طول مسیر مراقب انواع مختلف حیوانات وحشی از قبیل اسب آبی، تمساح ها و میمون های سامانگو، و همچنین کرکس های کیپ، عقاب ماهی های آفریقایی و کنیزا توراکوها باشید. اینجا یکی از بهترین مکان ها برای تماشای پرندگان در مپومالانگا می باشد.

  1. کیپ وینلند

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

اگر اهل نوشیدنی هستید، بخش های فوق العاده کیپ وینلند آفریقای جنوبی را از دست ندهید. کیپ وینلند 45 دقیقه از کیپ تاون فاصله دارد و یکی از بی نظیرترین مناطق تولید نوشیدنی در جهان است و دارای تاکستان های گسترده و چشم اندازهای کوهستانی دیدنی می باشد. منطقه ای که برای بازدید انتخاب می کنید به شما بستگی دارد، اما فرانسچوک و استلنبوچ دو مورد از مجبوب ترین مکان ها هستند.

در اینجا می توانید از انواع کارخانه های تولید نوشیدنی به همراه پنیر و نوشیدنی یا بشقاب بیلتینگ (گوشت خشک معروف آفریقایی)، پیک نیک در فضای باز در اطراف تاکستان ها لذت ببرید. بعد از یک روز لذت بردن از طعم نوشیدنی ها، توبلاغ، یا دوچرخه سواری به چشمه های آبگرم شهرهایی مانند مونتاگو بروید.

  1. پارک ملی ادو فیل

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

پارک ملی ادو فیل در سال 1930 به عنوان پناهگاه فیل کوچک و با هدف مراقبت از 11 فیل قرمز تاسیس شد و اکنون از بزرگترین پارک های ملی آفریقای جنوبی محسوب می شود و احتمالا یکی از بهترین مکان ها برای کشف این غول های آرام می باشد. این پارک در طی سال ها توسعه یافته و اکنون از پنج بخش مختلف تقسیم شده که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. بخش کولچستر ذخیره اصلی است.

در اینجا می توانید با استفاده از اتومبیل های خودتان یا اتومبیل های اردوگاه گردش کنید تا جمعیت زیادی از فیل ها، گورخر ها و بزهای کوهی را در پارک ببینید. بخش دارلینگتون سدی دارد که حیوانات وحشی را جذب می کند و همچنین بخش کابوگا فقط برای خودروها در دسترس است. اگر ترجیح می دهید پیاده گردش کنید، کیپ زوربرگ و وودی مشیرهای جذابی دارند. یکی از برجسته ترین بخش های این قسمت بخش هفت گانه می باشد ( بخش پنچ گانه آفریقای جنوبی و محل استقرار نهنگ های جنوبی و کوسه های سفید).

  1. هرمانوس

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

شهر توریستی هرمانوس که زمانی متروکه بود، در کیپ غربی قرار دارد و پایتخت نهنگ های آفریقای جنوبی است. هرساله نهنگ های جنوبی به این قسمت خلیج والکر می آیند تا فرزندان خود را به دنیا بیاورند. اگرچه همه روزه قایق سواری در اینجا انجام می گیرد اما تماشای نهنگ ها از روی صخره ها نیز بسیار شگفت انگیز است.

مسیر پیاده روی به طول 10 کیلومتر (6 مایل) با تجهیزاتی مانند تلسکوپ و نیمکت ساخته شده و فرصت های زیادی برای بازدید از این حیوانات اجتماعی فراهم می کند، به ویژه در جشنواره نهنگ هرمانوس که در ماه سپتامبر برگزار می شود. هرمانوس توسط کوه های با شکوه و درای آتلانتیک احاطه شده و سواحل بتونی کوچک و دره بهشت نوشیدنی زمین با انواع نوشیدنی های بی نظیر را در خود جای داده است.

نام این دره نیز به معنای بهشت و زمین است. روزهای خود را با پیاده روی در آبشارها، ماهیگیری در تالاب یا اقیانوس و اسب سواری در ساحل بگذرانید. هرمانوس همه این تفریحات را دارد.

  1. دوربان

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

اگرچه دوربان اغلب تحت سلطه کیپ تاون و جابورگ قرار دارد،اما این شهر بندری (شلوغ ترین شهر آفریقای جنوبی) تفریحات زیادی ارائه می دهد به خصوص اگر در زمستان نیم کره جنوبی از آن بازدید کنید. از ژوئن تا ژوئیه با متوسط دمای 20 درجه، زمستان های سختی خواهید داشت.

خوشبختانه همیشه آب و هوا بد نیست زیرا در دوربان خط ساحلی باشکوه و برخی از سواحل شنی محبوب در نزدیکی آب های گرم اقیانوس هند قرار دارند. روزهای خود را به گشت و گذار در سواحل شرقی آفریقای جنوبی اختصاص دهید یا کوهنوردی و غواصی در زیر آب ها را تجربه کنید. دوربان به خاطر ادویه های کاری بی نظیر خود شناخته شده است.

جالب این است که بیشتر جمعیت هندی های خارج نشین در این شهر زندگی می کنند. تجربه یک غذای سنتی (به همراه یک نان که در آن از ادویه کاری استفاده شده) فقط در اینجا اتفاق نمی افتد، این مراسم از قبل وجود داشته است.

  1. پارک برون مرزی کاگالگادی

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

پارک برون مرزی کاگالگادی ( به معنای تشنگی بزرگ) با آفریقای جنوبی و بوتسوانا هم مرز و زمینی کاملا بیابانی می باشد. در میان زمین های نمکی و تپه های قرمز کالاهاری تعداد زیادی از حیوانات قرار دارند از جمله؛ زنبور وحشی، غزال آفریقایی (جانور ملی آفریقای جنوبی) و گمسبوک که توسط شکارچیانی مانند شیرها، یوزپلنگ و پلنگ شکار می شوند. اینجا فقط توسط بیابان ها احاطه شده و تماشای این حیوانات نیز حیرت انگیز است.

کاگالگادی زمانی به دو بخش تقسیم شده بود: پارک ملی گمسبوک کالاهاری آفریقای جنوبی و پارک ملی گمسبوک بوتسوانا که این دو بخش برای تشکیل یک پارک رسمی در سال 1999 با یکدیگر ترکیب شدند. بخشی از کاگالگادی به خاطر وسعت گسترده آن بدون وسیله نقلیه قابل دسترسی است و حتی می توان آن را یک ماجراجویی به حساب آورد. بیشتر بازدیدکنندگان ترجیح می دهند در یکی از اردوگاه های پارک بمانند و از مسیرهای پیاده روی یا دیدن حیوانات وحشی لذت ببرند. اگر ترجیح می دهید به تنهایی از اینجا بازدید کنید، می توانید یکی از مسیرهای رودخانه نسوب یا آئوب در بخش آفریقای جنوبی را انتخاب کنید.

این نام به خاطر قبیله های کاگالگادی که قبلا در بخش هایی از بیابان زندگی می کردند بر روی این بیابان گذاشته شد، و امروزه نیز برخی از خویشاوندان این قبایل مانند اجتماع میر و اجتماع خومانی در اینجا زندگی می کنند، بنابراین حتما از آنها نیز بازدید کنید.

  1. جاده باغ

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

جاده باغ، یکی از زیباترین مسیرهای جهان از دهکده های ساحلی، جنگل ها، تالاب ها و سواحل شنی سفید و آبهای درخشان اقیانوس هند عبور می کند. این مسیر توریستی از خلیج موسل تا سنت فرانسیس امتداد دارد و بیشترین بازدید بین المللی در آفریقای جنوبی را به خود اختصاص داده است.

جاذبه ها در طول جاده باغ به حدی زیاد است که توقف نکردن برای تماشای آنها بسیاار سخت است؛ حداقل به 5 روز زمان نیاز دارید، اگر زمان بیشتری به بازدید از آن اختصاص ندادید در این 5 روز نهایت استفاده را ببرید. با استفاده از آرامش دریا، دهکده های بی نظیر بیابانی را گشت و گذار کنید، از بالاترین پل تجاری رودخانه طوفان بپرید و از فیل های آفریقایی پارک نینسا بازدید کنید.

خلیج پلتنبرگ علاوه بر سواحل زیبا، فرصت هایی برای تماشای حیوانات وحشی و پیاده روی در کنار رودخانه طبیعت رابرگ را نیز ارائه می دهد. با کمی فاصله می توانید پرندگان گرمسیری را در یکی از بزرگترین پروازهای آزاد جهان در پرندگان عدن مشاده کنید یا در جنگل میمون های سنجابی و کاپوچین ها در سرزمین میمون ها قدم بزنید.

  1. دراکنسبرگ

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

دراکنسبرگ دامنه ای کوهستانی در استان کوازولو ناتال آفریقای جنوبی است. دراکنسبرگ به معنی کوه اژدها است و اغلب توسط محلی ها با نام برگ شناخته می شود.

اسمی با این معنا بر این کوه های عظیم و استوار درست است. این منطقه به عنوان بخشی از پرتگاه بزرگ محسوب شده و ترکیبی از آبشارها و مسیرهای پیاده روی را در خود جای داده که به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می شوند. دراکنسبرگ شمالی بازدیدکنندگان را به خاطر آب و هوای گرم و ایده آل برای پیاده روی جذب می کند.

این مسیر به سختی برفی می شود. از پیاده روی یک یا دوروزه به سمت آمفی تئاتر لذت ببرید و در پارک اوکهاهلامبا دراکنسبرگ و پارک ملی رویال ناتال گشت و گذار کنید؛ در پارک رویال ناتال آبشارهای توگلا، دومین آبشار مرتفع جهان قرار دارد. دراکنسبرگ جنوبی مختص ماجراجویان است. د رجاده سانی پیاده روی کنید، این جاده به لسوتو که در آن بهترین کافه های آفریقا قرار دارند منتهی می شود یا در تورهای پیاده روی و کوهنوردی ثبت نام کنید.

  1. پارک ملی کروگر

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

پارک ملی کروگر رویای دوستداران حیات وحش، یکی از معروف ترین و در دسترس ترین ذخایر طبیعی آفریقای جنوبی است. کروگر در شمال شرقی واقع شده و بخش زیادی از اکوسیستم ها را پوشش داده و از انواع حیات وحش محافظت می کند از جمله چمنزارها و جنگل های متراکم و بسترهای رودخانه ای خشک.

این پارک در سال 1898 تاسیس و در دهه 1920 تبدیل بهپارکی عمومی شد. از آن زمان کروگر به محلی محبوب برای افراد محلی و گردشگران تبدیل شده و امید دارد که بتواند در لیست پنج گانه های معروف آفریقا قرار بگیرد. بخش های برجسته پارک عبارتند از: محل اقامت اسب های آبی و چشم انداز رودخانه تمساح و بازدید از ویرانه های بازسازی شده روستای عصر آهنی مازورینی.

مسیرهای پارک کروگر همواره برای استفاده در دسترس هستند اما شما می توانید در این پارک خارق العاده با هدایت خودتان گردش کنید. از رودخانه های سابی و کروکودیل بازدید کنید و مراقب شیرها، کرگدن ها، گاومیش ها و پلنگ های کمین کرده در زیر درختان باشید. کروگر بهشت کوهنوردی است، بنابراین دوربین شکاری خود را فراموش نکنید.

  1. کیپ تاون

10 مکان برتر برای بازدید در آفریقای جنوبی

کیپ تاون با سواحل مجلل و چشم اندازهای باشکوه، کوهستان ها و مردم محلی برجسته در صدر لیست مسافران آفریقای جنوبی است. کیپ تاون دومین شهر بزرگ و از شناخته شده ترین شهرهای جهان است. در نوک جنوب غربی آفریقای جنوبی واقع شده و دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای و منطقه ای دیدنی و جذاب می باشد.

کیپ تاون توسط کوه تیبل احاطه شده و مشرف به جزیره روبن است و در آن همه چیز از فرهنگ و تاریخ و طبیعت یافت می شود. خیابان های رنگارنگ کیپ مالائی بوکاپ را کشف کنید و قبل از تفریح در میان باغ های گیاه شناسی، از مسیر سه گانه کرستنبوس عبور کنید. یا هردوی این کارها را با شرکت در یک تور گردشگری در سطح شهر به همراه سرو نوشیدنی انجام دهید.

کیپ تاون به عنوان مرکز قانون گذاری شناخته شده و ساختمان های پارلمانی این شهر در موقعیت مناسبی قرار دارند. روزانه تورهای رایگان برای ورود به داخل مجلس ملی و مجمع قدیمی دوران آپارتاید ارائه می شود. اگر زمان کافی دارید، به ذخیره طبیعی کیپ پوینت در کیپ شبه جزیره صخره ای بروید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید