بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

سوئیس سرزمینی زیبا و پر از تفریحات هیجان انگیز است. سفر به سوئیس برای ما ایرانیان هزینه ی زیادی دارد و بی تردید افرادی که این کشور را برای سفر انتخاب کرده اند، دوست دارند که بهترین سوغات را خریداری کرده و با خود به همراه بیاورند.

در ادامه لیستی از بهترین و مشهورترین سوغاتی های سوئیس را به شما معرفی می کنیم. برخی از این سوغاتی ها مثل ساعت سوئیسی بسیار گران قیمت هستند و برخی دیگر را با قیمتی ارزان هم می توان خرید.

شکلات سوئیسی (Swiss Chocolate)

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

شکلات های سوئیسی جزء باکیفیت ترین و مشهورترین شکلات های جهان هستند. پس یکی از بهترین سوغاتی های سوئیس قطعاً شکلات است.

سوئیسی ها عاشق شکلات هستند و تغییرات مهمی در فرآیند شکلات سازی ایجاد کرده اند. مثلا سوئیسی ها برای نخستین بار به ترکیبات شکلات شیر افزودند و انواع گوناگونی از شکلات را تولید کردند. در سفر به سوئیس می توانید شکلات های خوشمزه را در اندازه ها و شکل های گوناگون بخرید و برای عزیزانتان ببرید.

پنیر سوئیسی (Cheese)

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

سوئیس دومین کشوری است که بهترین پنیرها را در دنیا تولید می‌کند. انواع پنیر در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف در این کشور به فروش می‌رسند. این پنیرهای لذیذ در انواع ساندویچ‌ها، غذاها، سالادها و حتی به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر شما از دوست‌داران پنیر هستید و در کنار بیشتر غذاها پنیر استفاده می‌کنید. مطمئنا با دستانی پر از فروشگاه‌های پنیر سوئیس بیرون خواهید آمد.

ساعت‌ مچی سوئیسی (Swiss Watch)

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

از قرن 16 میلادی، سوئیسی‌ها در زمان‌سنجی تبحری فوق‌العاده داشته‌اند. به همین دلیل ساعت‌های سوئیسی با طراحی دقیق خود در جهان معروف هستند.

همین‌ که روی ساعت نوشته شده باشد «ساخت سوئیس»، اعتبار و ارزش آن دو چندان می‌شود. برای انتخاب نیز گزینه‌های زیادی دارید؛ از سوآچ گرفته تا تیسوت و مارک‌های دیگری همچون رولکس، کارتیه، اومگا، تگ هویر و رادو.

ساعت دیواری کوکو (Cuckoo Clock)

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

این ساعت های بامزه را به احتمال زیاد در خیلی از فیلم ها دیده اید. ساعت هایی بزرگ که به دیوار آویخته می شوند و پرنده ای کوچک و بامزه راس ساعت از ساعت بیرون می آید و کوکو می گوید! خب، باید بدانید که ساعت کوکو یکی از سوغاتی های سوئیس است و در این کشور می توانید این ساعت های دیواری را در اندازه ها و شکل های گوناگون ببینید.

در صورتی که چه اصل این ساعت از جنس چوب ساخته خواهد شد اما امروزه قسمت عمده یا تمام بدنه ساعت از جنس پلاستیک و … است. البته شاید هنوز در فروشگاه های محلی بتوانید یک ساعت کوکوی چوبی اصیل سوئیسی پیدا کنید و به عنوان سوغاتی با خود همراه بیاورید.

چاقو سوئیسی (Swiss Knife)

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

سفر به زوریخ بدون خرید یک چاقوی سوئیسی کامل نخواهد بود. از طرفی هم این ابزار پیچیده فقط مختص جنگلبانان و کمپ زدن نیست.

«ویکتورینوکس» (Victorinox)، معروف‌ترین سازنده چاقوهای سوئیسی، حالا محصولاتی تولید می‌کند که علاوه بر داشتن خصوصیات کلاسیک چاقوهایش، چندین ابزار جانبی نیز برای مهندسان یا خوره‌های دنیای تکنولوژی و کامپیوتر دارد.

جعبه موسیقی

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

به واسطه تبحر در ساخت ساعت، سوئیسی‌ها در ساخت جعبه‌های موسیقی نیز معروف‌ شدند. کارخانه‌های ساخت این جعبه‌های گوش‌نواز و زیبا از اوایل قرن 19 در سوئیس آغاز به کار کردند و حتی بعد مدتی از صنعت ساعت‌سازی نیز پیشی گرفتند.

امروزه می‌توانید این جعبه‌ها را با مدل‌های کلاسیک تا مدل‌ها و طرح‌هایی که با دست نقاشی شده‌اند، خریداری کنید. برخی از طرح‌های جدید ساختاری شفاف دارند که می‌توان ساز و کار اجزای درونشان را دید.

اسباب بازی سوئیسی

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

اسباب‌بازی‌های چوبی دست‌ساز این کشور هنوز هم برای کودکان جذابیت بسیار دارد. این اسباب بازی‌ها با شکل‌های مختلف از چوب راش، افرا، لیمو و توس ساخته شده‌اند و معمولاً به رنگ قرمز و سفید هستند یا نقش یک صلیب سفید را بر رویشان می‌بینید.پس، این اسباب‌بازی‌ها هدایایی فوق‌العاده برای کودکان یا کلکسیونرهای اسباب‌بازی‌های کلاسیک است.

زنگوله (cowbells)

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

شاید برایتان جالب باشد که یکی از سوغاتی سوئیس زنگو له های کوچکی است به طور جاکلیدی و آویز فروخته خواهد شد. این زنگوله ها در واقع زنگوله هایی هستند که به گردن گاوهای سوئیسی آویخته می شدند، اما امروزه به یکی از مشهورترین سوغاتی های سوئیس تبدیل شده اند.

این زنگوله های بامزه و زیبا در شکل ها و اندازه های گوناگون هستند و در مقایسه با سوغاتی های دیگر قیمت بسیار ارزان تری دارند. پس تا می توانید از همین زنگوله ها به عنوان سوغاتی بخرید و با خود به خانه ببرید.

لباس‌ های سنتی دخترانه

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

اگر می‌خواهید برای یک دختر بچه سوغات بگیرید، می‌توانید یک دست لباس دخترانه سنتی سوئیس بخرید که شامل بلوز سفید آستین‌کوتاه، سارافون قرمز گل‌دوزی شده به‌ همراه یک کیف قرمز و یک جفت کفش سنتی سوئیسی می‌شود.

البته این کفش‌ها که «تیگر فینکلی» (Tiger Finkli) نامیده می‌شوند، با طرح پلنگی و یک گلوله‌ی قرمز رویش، اصلاً سنتی نیستند. تقریباً همه دختربچه های سوئیسی از قدیم الایام تا کنون اولین قدم‌هایشان را با این کفش‌ها برداشته‌اند.

 محصولات آلتا ترا

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

«آلتا ترا» (Alta Terra) که یک خط تجاری خانوادگی در برن است، روغن، سرکه، عسل و دیگر محصولات را با بیس گل‌ها و گیاهان کوه‌های آلپ تولید می‌کند.

محصولات آلتا ترا به‌ صورت سنتی و از مواد اولیه ارگانیک این مزرعه خانوادگی به دست می‌آید که در آن به هیچ وجه از سموم آفت‌کش استفاده نمی‌گردد. می‌توانید خاطره سفرتان به سوئیس را با یک فنجان چای شیرین شده با عسل وحشی جاودان کنید یا در یک شام، با سرو غذا به همراه محصولات این شرکت، مهمانانتان را تحت تأثیر قرار دهید.

کتاب‌ های هایدی

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

اگر هایدی و کارتون بچه‌های کوه آلپ را به خاطر بیاورید، خوب است بدانید این کارتون بر اساس رمان هایدی (Heidi) که نویسنده‌ای سوئیسی آن را نوشته، ساخته شده است و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید هایدی نه فقط در ایران بلکه در کل جهان شخصیتی شناخته شده است و مجموعه کتاب‌های هایدی یکی از سوغاتی‌هایی است که از سوئیس خریداری می‌شود.

جواهرات سوئیسی

بهترین و به یاد ماندنی ترین سوغاتی های کشور سوئیس

به جرات می‌توان گفت که جواهرات تولید شده توسط جواهرسازان معروف دنیا در سوئیس به فروش می‌رسند. جواهری را که از این کشور برای سوغات به کسی می‌دهید همیشه در بین سایر جواهراتش تک و بی مثال خواهد بود.

جواهرات دست‌ساز سوئیس معمولا پر از ریزه‌کاری و زیبایی خیره کننده است. جواهرات سوئیس هر نوع سلیقه‌ای را پوشش می‌دهند و کمتر کسی است که از جلوی فروشگاه جواهر فروشی عبور کرده و برای تماشای آنها توقف نکند.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید