معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

مونترآل بزرگترین شهر استان کبک در کانادا و دومین شهر بزرگ این کشور (پس از تورنتو) و پانزدهمین شهر بزرگ آمریکای شمالی می‌باشد.

مونترال دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب است. به‌طور کلی، تابستان گرم و مرطوب با حداکثر متوسّط دمای روزانه ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی گراد (۷۹–۸۱ °F) در ماه ژوئیه می‌باشد؛ و دمای بیشتر روزها بیش از ۳۰ درجه سانتی گراد (۸۶ °F) است. در مقابل و در انتهای تابستان جبهه هوای سرد، آب و هوای این شهر را سرد و خشک می‌نماید.

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

با آغاز زمستان هوا سرد، برفی و طوفانی می‌شود و به دنبال آن آب و هوای یخی، با میانگین روزانه ۹- تا ۱۰٫۵- درجه سانتیگراد(۱۳ تا ۱۶ درجه فارنهایت) در ماه ژانویه ادامه می‌یابد.

از آب و هوای این شهر بزرگ و زیبا برایتان گفتیم تا شما را با مکانی دنج در سرمای روز ها و شب های زمستانی آشنا کنیم که با نوشیدن یک فنجان قهوه گرما را در وجودتان حس کنید. همراه جاذبه ها در ادامه این مطلب باشید.

در کافه‌های مونترال انواع قهوه‌های با کیفیت، از اسپرسوهای ایتالیایی گرفته تا قهوه‌ی موج سوم، را میل کنید.

 مونترال یکی از بهترین شهرهای دنیا برای نوشیدن قهوه است. کافه‌ها و کافی‌شاپ‌هایی که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم، برخی از بهترین قهوه‌ها را در مونترال سرو می‌کنند.

کافه هوش مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

کافه هوش (Hoche Café) در نزدیکی هوما مِیزونوو مارکت (HoMa Maisonneuve Market)  قرار دارد. این کافه محیطی دنج و آرامش‌بخش دارد و می‌توانید برای صرف صبحانه یا ناهار به آن‌جا سر بزنید.

در این کافه همچنین می‌توانید یک فنجان قهوه‌ی اورجینال میل کنید که از روستری‌هایی مانند روستری‌های کلان شهر شیکاگو می‌آیند.

کافه پاکبو مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

پاکِبو (Paquebot) یکی از کافه‌های معروف مونترال است که چندین شعبه در این شهر دارد. این کافه در ابتدا به جای کافه پلوم (Café Plume) در مایل اِند (Mile End) تاسیس شد. سپس یک شعبه در اولد مونترال (Old Montreal) یا محله‌ی قدیمی مونترال افتتاح کرد.

کافه پاکِبو مجهز به وای‌فای است و برای کار کردن و درس خواندن محیطی ایده‌آل به‌شمار می‌رود. این کافه دارای میزهای طویلی است و پیشخوان آن در فصل تابستان روبه خیابان قرار می‌گیرد.

کافه باریستلو اند کو مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

باریستِلو اند کو (Baristello & Co) یکی از کافه‌های ایتالیایی در محله‌ی ویلِری (Villeray)، یکی از زیباترین خیابان های مونترال است.

در سال ۲۰۱۷ باریستای کافه سن سیمیون (San Simeon) در لیتِل ایتالی (Little Italy) تصمیم گرفت به‌صورت انفرادی کار کند و این کافه را افتتاح کرد. این کافه یکی از بهترین مکان‌های مونترال برای خوردن ساندویچ‌های خوشمزه است.

کافه سوکوپ مونترال

در کافه سوکوپ (Soucoupe Café) می‌توانید قهوه‌های با کیفیتی میل کنید. دانه‌های این قهوه‌ها از روستِری‌های سنت هنری (Saint Henry) و دیس‌پچ (Dispatch) تامین می‌شوند. در این کافه همچنین می‌توانید انواع نان و کیک را میل کنید.

نان‌ها و کیک‌های کافه سوکوپ در خود کافه تهیه می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین نان‌های این کافه پودینگ نانِ شکلاتی و بلوبری است. اگر نمی خواهید قهوه بنوشید می‌توانید نوشیدنی‌های دیگری مانند ماچا لاته سفارش دهید.

کافه برولوار مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

کافه برولوار (Le Brûloir) در محله‌ی اهانتسیک (Ahuntsic) در مونترال قرار دارد. این کافه قهوه‌های سینگل اوریجین (Single Origin) یا تک خاستگاه و قهوه‌های ترکیبی بسیار خوبی سرو می‌کند. کافه برولوار در حقیقت یک بیسترو هم است و در آن می‌توانید انواع شیرینی‌ها، ساندویچ‌ها و غذاهای سبک را میل کنید.

کافه پرکو مونترال

امیلی لِبِل (Emilie Lebel) صاحب کافه پِرکو (Café Perko) این کافه را به منظور ایجاد محیطی ایده‌آل برای کار افتتاح کرد. کافه پرکو یکی از کافه‌های بزرگ محله‌ی ویلِری است.

در این کافه قهوه‌های کیتِل (Kittel) که به‌صورت محلی رُست شده‌اند، به همراه شیرینی‌جات و نان‌های خوشمزه فرانسوی سرو می‌شوند. این کافه یک اتاق کنفرانس جداگانه هم دارد.

کافه شل ادیتور مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

شل‌ادیتور (Chez l’Éditeur) یکی از کافه‌های گران‌قیمت در محله‌ی ویلِری است. این کافه مکانی برای دورهمی‌های مردم محلی، نویسنده‌ها و دوستداران قهوه است.

شل‌ادیتور تنها یک کافه نیست، بلکه یک کتاب‌فروشی هم به‌شمار می‌رود. دستور غذاهای کارولین فورتین (Caroline Fortin)، سرآشپز این کافه، در کتاب‌های آشپزی چاپ می‌شود. شعبه‌ی دوم این کافه در گریفین‌تاون (GriffinTown) قرار دارد.

کافه اوی مه نون مونترال

اوی مه نون (Oui Mais Non) نام کافه‌ای با محیطی بسیار دوستانه در مونترال است. این کافه قهوه‌های سبک و دلچسبی به همراه خوراکی‌های خوشمزه سرو می‌کند. یکی دیگر از شعبه‌های این کافه به نام گرِن برولی (La Graine Brûlée) در ویلِج (The Village) قرار دارد.

کافه ویتو مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

ویتو آزویی (Vito Azzue) با قهوه آشنایی دیرینه دارد. پدر و برادرش هر دو در همین زمینه فعالیت می‌کردند. خود او به مدت ۱۵ سال در کافه اولیمپیکو (Olimpico) کار می‌کرد. کافه ویتو که از روی نام ویتو آزویی نام‌گذاری شده است، در محله‌ی معروف ویلِری قرار دارد.

کافه لارو اند فیلز مونترال

برند لارو اند فیلز (Larue & Fils) سه شعبه از این کافه را اداره می‌کند. به غیر از این شعبه، دو کافه‌ی دیگر در جَری ای (Jarry E) و سنت زوتیک (St-Zotique) قرار دارند. به‌علاوه، جالب‌ترین کامیون قهوه یا کافی تراک (Coffee Truck) در شهر هم به همین برند تعلق دارد.

کافه اور مونترال

اگر می‌خواهید در حالی‌که از نوشیدن قهوه‌ی خود لذت می‌برید کمی هم تفریح کنید، این کافه همان جایی است که باید بروید. کافه اور (Café Orr) در حقیقت یک کافه و یک سینما است. در این کافه می‌توانید فیلم‌های وینتِج، ایندی و هنری را تماشا کنید.

کافه پیستا مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

عناصر زیادی در کافه پیستا وجود دارند که شما را به یاد یک کافه‌ی موج سوم می‌اندازند. این کافه مقابل مترو بوبیِن (Beaubien) قرار دارد و محیطی جذاب برای تازه‌واردان است. در این کافه دانه‌های قهوه از کیتِل و زاب (Zab) در مونترال و پایلوت (Pilot) از تورنتو تامین می‌شوند.

کافه سن سیمیون مونترال

کافه سان سیمئون (San Simeon) یک کافی‌شاپ کوچک در لیتِل ایتالی است که یک کلوب اجتماعی هم به‌شمار می‌رود. این کافه از سال ۱۹۷۹ مشغول به فعالیت است.

کافه اسکینا مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

محله‌ی پلاتو (Plateau) یکی از محبوب‌ترین محله های مونترال است که به داشتن کافه‌های متعدد شهرت دارد. در بخش غربی این محله کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های کمتری قرار دارند.

کافه اِسکینا (Esquina) یکی از کافه‌های معروف این محله است. صاحب این کافه اولین تجربه‌ی خود را در پورکوآ پا (Pourquoi Pas) در ویلِج به‌دست آورد. دانه‌های قهوه‌ی این کافه از روستریِ پایلوت در تورنتو به‌دست می‌آیند.

کافه اودسا مونترال

کافه اودِسا (Café Odessa) یکی دیگر از کافه‌های مونترال با حال و هوای وست کوست (West Coast) است. این کافه توسط کیرا فورت (Kyra Foort)، مارک آرسِنالت (Marc Arsenault) و ژاکوب لوگِل (Jacob Logel) اداره می‌شود. این کافه در لیتِل ایتالی قرار دارد و دانه‌های قهوه‌های خود را از روستری پایلوت در تورنتو تهیه می‌کند.

کافه موستاش مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

اگر می‌خواهید قهوه‌های بزرگ و پلاس‌سایزِ با کیفیت را میل کنید، سری به کافه موستاش (Moustache Café) بزنید. این کافه علاوه‌بر قهوه‌های بزرگی که سرو می‌کند یک دلیل دیگر هم برای محبوبیت دارد؛ آن هم سگ نرم و پشمالوی نژادِ سنت برنارد (Saint Bernard) به نام جِیز (Jays) است که اغلب در کافه پرسه می‌زند.

کافه دیسپچ کافی مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

دیس‌پَچ کافی (Dispatch Coffee) هم چند شعبه در مونترال دارد. دیس‌پچ در ابتدا یک دکه‌ی خیابانی بود اما امروزه مهره‌ی مهمی در عرصه‌ی قهوه و کافی‌شاپ در مونترال به‌شمار می‌رود.

کریسی دورکاک (Chrissy Durcak) و ربکا لسارد (Rebecca Lessard) در محله‌ی مایل اِکس (Mile-Ex) یک کافه‌ی هوشمند دارند که به‌عنوان یک روستری هم فعالیت می‌کند. شعبه‌ی دیگر دیس‌پچ کافی یک کافه‌ی محلی است. این دو صاحب یکی از موفق‌ترین کسب‌وکارهای شهر مونترال هستند.

کافه فالکو مونترال

قهوه‌ی سایفون، خوراکی‌های متاثر از غذاهای ژاپنی و جالب‌ترین دکور شهر همگی در این کافه جمع شده‌اند. کافه فالکو (Café Falco) در بخش صنعتی شهر در مایل اِند (Mile End) قرار گرفته است.

کافه باتربلوم مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

اگر احساس گرسنگی کردید، سری به کافه رستوران باتربلوم (Le Butterblume) بزنید. این کافه با طراحی زیبایش یکی از کافه‌های معروف مایل اِند به‌شمار می‌رود.

دانه‌های قهوه‌ی این کافه از روستریِ هاله (Hale) در تورنتو تامین می‌شود. منوی غذایی این کافه با تاثیر از غذاهای آلمانی طراحی شده است. جنز روف (Jens Ruoff) سرآشپز این کافه، پیش از این در بویلون بیلک (Bouillon Bilk) کار می‌کرد.

نوبل کافه مونترال

در مقابل مترو لوریر (Laurier) یک کافه قرار گرفته است. در کافه نوبل (Noble) دانه‌های قهوه از کیتِل و فیل اند سباستین (Phil & Sebastian) تامین می‌شود. در این کافه قهوه را می‌توانید به شکل اسپرسو، فیلتری و کُلد برو سفارش دهید.

همچنین می‌توانید نان‌ها و کیک‌های آروما (Arhoma) و بستنی‌های گیوِرز (La Givers) را در اینجا میل کنید. نوشیدنی‌های نیترو سرد و چای کومبوچا از دیگر نوشیدنی‌هایی هستند که می‌توانید در کافه نوبل سفارش دهید.

کافه المپیکو مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

کافه اُلمپیکو (Café Olimpico) در سال ۱۹۷۰ توسط روکو فورفارو (Rocco Furfaro) افتتاح شد. دختران او روزانا و ویکتوریا اکنون این کافه را اداره می‌کنند. برخی عقیده دارند کافه المپیکو بهترین کافه‌ی مونترال است. این کافه یک شعبه‌ی دیگر هم در محله‌ی قدیمی مونترال دارد.

کافه لاریس مونترال

لاریس(Larrys)  در مایل اِند (Mile End) هم یک کافه است هم یک رستوران کوچک. در این کافه می‌توانید هم نوشیدنی بنوشید هم یک غذای سبک میل کنید. این کافه توسط کیتون ریچی (Keaton Ritchie) اداره می‌شود. او پیش از این در کافه میریاد (Myriade) کار می‌کرد.

کافه اسفوف مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

کافه اسفوف (Sfouf) یکی از کافه‌های بزرگ مونترال است. دانه‌های قهوه‌ی این کافه به‌صورت محلی رُست و از سنت هنری تامین می‌شوند. می‌توانید از تریپ دو بوفه (Trip de Bouffe) در پلاتو، خوراکی‌های لبنانی و برانچ‌های خوشمزه خریداری کنید.

کافه گامبا مونترال

در کافه گامبا در مایل اِند دانه‌های با کیفیت قهوه از کافه سنت هنری (Saint Henry)، اینتلیجِنسیا (Intellingentsia)، دِتور (Detour)، پارالل ۴۹ (49th Parallel) و کانتر کالچر (Counter Culture) تامین می‌شوند.

کافه رپلیکا مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

در کافه رپلیکا (Café Replika) می‌توانید نوشیدنی‌های استاندارد بر پایه‌ی اسپرسو را سفارش دهید. قهوه‌ی ترک، انواع ساندویچ و اسنک از دیگر خوراکی‌هایی هستند که می‌توانید در این کافه امتحان کنید.

کافه نو مونترال

در کافه نِو (Neve)، کافه‌ی محبوب لوک اسپایسِر (Luke Spicer) و گابریل روسو (Gabriel Rousseau) می‌توانید قهوه‌هایی از روستری‌های معروف مانند انکورد در نوا اسکوشیا، کات کافی (Cut Coffee) و پیگ آیرون (Pig Iron) در تورنتو را امتحان کنید. در سال ۲۰۱۴، لوک و گابریل یکی دیگر از شعبه‌های این کافه را در فرانک اند اوک (Frank & Oak) در مایل اِند افتتاح کردند.

کافه پورکوآ پا مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

کافه پورکوآ پا (Pourquoi Pas) در ویلِج (Village) دانه‌های قهوه‌ را از روستریِ پایلوت در تورنتو تامین می‌کنند. اگر وگن یا گیاه‌خوار هستید یا جزو افرادی هستید که عدم تحمل لاکتوز دارند، حتما سری به این کافه بزنید. فراموش نکنید شیر نارگیلِ کافه پورکوآ پا که در خودِ کافه تولید می‌شود را امتحان کنید.

کافه اوسمو مونترال

مدیرانِ ناتمَن هاوس (Notman House) همیشه قصد داشتند در محوطه یک کافه راه‌اندازی کنند. این پروژه تا زمانی‌که دنیل روبیشو (Daniel Robichaud) استارتاپِ خود را در این محوطه راه‌اندازی کند، به تعویق افتاد.

دانه‌های قهوه‌ی کافه اوسمو (Café Osmo) از روستری انکورد (Anchored) در نووا اسکوتیا (Nova Scotia) تامین می‌شوند. در این کافه انواع شیرینی،‌سالاد و ساندویچ هم برای مشتریان سرو می‌شود. اگر هنگام تابستان به این کافه سر بزنید می‌توانید میزهای روی تراس را که البته کمی گران‌تر هستند انتخاب کنید.

کافه پیکولو مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

مهم نیست چه نوع قهوه‌ای را ترجیح می‌دهید؛ کُلد برو یا دَم سرد، لاته، اسپرسو یا پور اُوِر (Pour Over). کافه پیکولو (Pikolo) در این زمینه تمام انتظارات شما را برآورده می‌کند.

این کافه‌ی کوچک در حاشیه‌ی مک‌گیل گِتو (McGill Ghetto) دانه‌های قهوه را از برخی از بهترین روستری‌ها مانند فیل اَند سباستینَن در کلگری و هارت (Heart) در پورتلند تامین می‌کنند.

کافه فینکا مونترال

کافه فینکا (La Finca) یکی از بهترین کافه‌هایی است که می‌توانید قهوه‌های با کیفیت روستریِ مِلو پالِتا (De Mello Palheta) در تورنتو را میل کنید. در منوی این کافه غذاهای سبک هم به‌چشم می‌خورد؛ از پنیر گریل شده گرفته تا ساندویچ‌های باز.

کافه مای لیتل کاپ مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

کافه‌ی مای لیتل کاپ (My Little Cup) در حقیقت مشتق شده از یکی از کافه‌های بروکسل است که توسط دو برادر فرانسوی به نام لارنت (Laurent) و برتنارد لوکاس (Bertnard Lucas) اداره می‌شود. ورژن اصلی این کافه‌، یک اسپرسو بارِ منحصربه‌فرد در بلژیک است و راه‌اندازی آن رویای همیشگی برتنارد بود.

این جهانگرد در سال ۲۰۱۲ به یک روزنامه‌ی فرانسوی گفته بود که کافی‌شاپ‌های موج سوم را زمانی‌که در آمریکا به‌سر می‌برد کشف کرد. او می‌خواست این مفهوم کافی‌شاپ موج سوم را به اروپا هم برساند. شعبه‌ی متروی مک‌گیلِ این کافه در ژانویه‌ی ۲۰۱۶ در مونترال افتتاح شد.

کافه تامی مونترال

این کافه‌ی قدیمی در مونترال، در یک ساختمان قدیمی با سقف‌های بلند و گچ‌بری‌های اصل و زیبا قرار گرفته است. قدمت این ساختمان به سال ۱۸۷۴ باز می‌گردد. این کافه که در کنار کلیسا هم قرار دارد به‌عنوان یکی از زیباترین کافه‌های شهر شهرت دارد. کافه تامی (Tommy) دارای دو شعبه است. قهوه‌های این کافه در دسته‌ی موج سوم نیستند و در گروه قهوه‌های سنتی ایتالیایی قرار می‌گیرند.

کافه هامبل لاین مونترال

کافه هامبل لایِن (Humble Lion) در محوطه‌ی دانشگاه مک‌گیل (McGill) قرار گرفته است. قهوه‌های این کافه از روستری شیکاگو (Chicago) گرفته می‌شود. کافه هامبِل لایِن یکی از کافه‌های محبوب این محله است. شعبه‌ی دیگر این کافه در نزدیکی دانشکده‌ی مک‌گیل قرار دارد.

کرو کالکتیو اند کافه مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

بسیاری از مردم تنها به دلیل منظره‌ی زیبای کافه کرو (Crew) به آن‌جا سر می‌زنند. این کافه در یک ساختمان تاریخی و باشکوه قرار گرفته است. این ساختمان قبلا یک بانک بوده است. به این کافه سر بزنید و در حالی‌که نوشیدنی‌های متنوع یا قهوه‌های خوشمزه‌ی سنت هنری را می‌نوشید از منظره لذت ببرید.

کافه تونل مونترال

گاهی اوقات ممکن است به کافه‌ای سر بزنید که چندان شناخته شده نیست. اما پس از رفتن به آن کافه متوجه می‌شوید که یکی از بهترین کافه‌های شهر را پیدا کرده‌اید.

کافه تونل (Tunnel) یکی از کافه‌های موج سوم است و مردم را از کافی‌‌شاپ‌های زنجیره‌ای و متوسط به خود جذب می‌کنند. این کافه بین ایتون سنتر (Eaton Centre) و پلاس ویل ماری (Place Ville Marie) قرار گرفته است.

کافه لیوز مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

همانطور که از نام کافه لیوز (Café Leaves) پیدا است، این کافه مملو از گیاهان مختلف است. در این کافه نیازی نیست که نوشیدنی‌های رایج مانند ماچا لاته را سفارش دهید.

این کافه شما را به قلمرو جذابی از نوشیدنی‌هایی مانند چغندر تند، پرتقال طلایی و زنجبیل یاقوتی دعوت می‌کند. یکی دیگر از شعبه‌های این کافه در مک‌گیل کالج (McGill College) قرار دارد.

اسپرسو بار پیجن مونترال

اسپرسو بار پیجِن (Pigeon Espresso Bar) در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. نکته‌ی جالب درباره‌ی این کافه این است که آن‌ها قهوه‌های خود را بدترین قهوه‌ی جهان می‌نامند.

البته با وجود دانه‌های قهوه‌ی استامپ‌تاون (Stumptown) که به‌صورت کُلد برو یا دَم سرد تهیه می‌شوند، به نظر می‌رسد این عبارت یک روانشانسی معکوس باشد. این کافه محل مناسبی برای دانشجویان دانشگاه کُنکوردیا به‌شمار می‌رود تا ساعتی را در کنار هم به استراحت و گفت‌وگو بپردازند.

کافه میریاد مونترال

معرفی زیبا ترین و بهترین کافی شاپ های مونترال کانادا

آنتونی بِندا (Anthony Benda) با افتتاح کافه میریاد (Myriade) در سال ۲۰۰۸، حال‌وهوایی مدرن و مستقل به دنیای کافی‌شاپ و کافه در مونترال بخشید. او اکنون این کافه را فروخته است اما پیش از آن یک شعبه در کلاب موناکو (Club Monaco) و یک شعبه در پلاتو (Plareau) راه‌اندازی کرد.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید