منطقه ی طبیعی گردشگری آبشار آقبلاغ اردبیل

نویسنده:

حسین یوسفی

در تاریخ:

استان اردبیل دارای جاذبه‌های فراوانی است که دل هر مسافر و گردشگری را جذب خود کرده و در خود محو می‌کند.یکی از دیدنی های زیبای این استان آبشار آقبلاغ است که جذابیت و زیبایی خاص ومنحصر به فرد خود را دارد و سالانه گردشگران زیادی را در این طبیعت بکر مهمان می کند .

آبشار آقبلاغ منطقه ای بکر و دارای چشم انداز ی زیباست که از زیباترین جاهای دیدنی اردبیل بشمار می آید. در فصل های گرم سال که آب و هوا مطلوب است سیل عظیم گردشگران به این منطقه زیبا می ایند و علاوه بر استراحت در این طبیعت زیبا تنی به آب زده و در گرمای تابستان خود را خنک می کنند.

منطقه ی طبیعی گردشگری آبشار آقبلاغ اردبیل

آبشار آقبلاغ در خلخال-کلور واقع شده. آق داغ (سفید کوه) به ارتفاع بیشینه ۳۳۲۲ متر از سطح دریا بلندترین نقطه شهرستان خلخال و مهمترین توده کوهستانی ناحیه مرکزی این شهرستان بشمار میرود.

در دامنه های این رشته کوه چشمه سارهای فراوانی وجود دارد که تامین کننده آب جریانهایی چون میانرودان، گلبند رود، رودخانه زال و… میباشند. مهمترین چشمه این ناحیه که آبدهی قابل توجهی دارند،چشمه آقبلاغ است این چشمه در ارتفاع حدود ۲۷۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

این چشمه بلافاصله پس از خروج، آبشار بسیار زیبا و با دورنمای جالب و دیدنی و سفید رنگ تشکیل میدهد.

وجود گونه های متنوع گیاهی درختی و علفی در پیرامون این آبشار زیبایی آنرا دو چندان می نماید. آب این چشمه که منشاء تشکیل یکی از سر شاخه های اصلی رودخانه زال میباشد از طریق این رود به قزل اوزن تخلیه میشود.

منطقه ی طبیعی گردشگری آبشار آقبلاغ اردبیل

 این چشمه و آبشار در محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ که مهم ترین زیستگاه حیات وحش و یکی از جاذبه هاى طبیعى و گردشگرى دیدنى در استان میباشد قرار دارد.

بهرین زمان برای رفتن به آبشار آقبلاغ خلخال فصل بهار میباشد.

چطور به آبشار آقبلاغ برویم؟

منطقه ی طبیعی گردشگری آبشار آقبلاغ اردبیل

با خودروی شخصی: از تهران و با خودروی شخصی بعد از حدود ۵۳۶ کیلومتر رانندگی و عبور از شهرهای کرج، قزوین، زنجان، و در راه رسیدن به اردبیل به شهرستان خلخال خواهید رسید و از آنجا می‌توانید در مسیر به آبشار آقبلاغ برسید.

زدیکترین راه ارتباطی به آقبلاغ از طریق یک راه پیاده رو از روستای لرد بخش شاهرود خلخال میسر است. حمل‌ و نقل عمومی: هر روز و به‌صورت مرتب اتوبوس‌هایی از پایانه‌های تهران به سمت خلخال حرکت می‌کنند.

همچنین نزدیک‌ترین فرودگاه به خلخال فرودگاه شهر اردبیل است که از طریق پروازهای تهران اردبیل در دسترس شماست. از اردبیل برای رفتن به خلخال باید یک ماشین کرایه کنید.

محصولات سفر

دیدگاه خود را بنویسید